אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הקסם של אראל מרגלית: השקעה של 2 מיליון דולר תיהפך לאקזיט של 152 מיליון דולר צילום: צביקה טישלר

הקסם של אראל מרגלית: השקעה של 2 מיליון דולר תיהפך לאקזיט של 152 מיליון דולר

ל-JVP, קרן ההון סיכון של מרגלית, אחזקה של 25.4% בקליק טכנלוגיות השבדית-אמריקאית שתונפק בנאסד"ק לפי שווי של 712 מיליון דולר. גם בית ההשקעות פסגות, קרן הפנסיה של האוניברסיטה העברית והטכניון צפויים לגזור קופון

29.06.2010, 20:25 | אסף גלעד

חלום ההנפקה של אראל מרגלית הולך ומתקרב. יותר מחודשיים לאחר שהכריזה על כוונתה לצאת להנפקה, הודיעה באחרונה חברת קליק השבדית־אמריקאית (Qlik Technologies) כי בכוונתה לצאת בקרוב להנפקה בנאסד"ק לפי שווי מקסימלי של 712 מיליון דולר, ולגייס 106 מיליון דולר במסגרת התהליך. קרן JVP של אראל מרגלית, שמחזיקה לפני ההנפקה בכ־25.4% ממניות החברה, תוכל להחזיק אחרי ההנפקה במניות בשווי של כ־152 מיליון דולר בסוף התהליך, ב־17 ביולי.

קרן JVP השקיעה בסך הכל לא יותר מ-3-2 מיליון דולר ב־2004, ולמעשה לא נדרשה להשקיע הון נוסף מאז, תוך שהיא משמרת לעצמה נתח נאה בחברה. בקרן JVP הרביעית, שהשקיעה ב־2004 כמה מיליוני דולרים בודדים בקליק, השקיעו עשרות משקיעים מוסדיים, רבים מהם זרים, אך אחדים מהם גם ישראלים. על פי חברת המחקר IVC, בין המשקיעים הישראלים בקרן ניתן למצוא את פסגות, הטכניון ואת קרן הפנסיה של האוניברסיטה העברית. כמו כן, בחודש אפריל השנה נרכשה 60% מפעילותה של חברת QlikView, נציגתה הישראלית של קליק, בידי חילן טק תמורת 13.5 מיליון שקל.

מרגלית נהג מאז ומעולם לפזר את השקעותיו גם בחברות סטארט־אפ מעבר לים, ללא קשר לישראל. קרוב לשליש מכלל האקזיטים שרשם הגיעו מחברות זרות, והפורטפוליו הקיים מכיל גם הוא קרוב ל 40% חברות זרות.

את התשקיף הראשון לקראת ההנפקה הגישה לנאסד"ק חברת קליק כבר בחודש אפריל האחרון, ובו ביקשה לגייס 100 מיליון דולר. כעת מתחילה החברה את תהליך ההנפקה, שאותה יובילו החתמים מורגן סטנלי, סיטי וג'יי.פי מורגן. קליק טכנולוג'יס פיתחה טכנולוגיה שמוזילה משמעותית את פעילות הבינה העסקית עבור מנהלי מערכות מידע בארגונים, ושילבה בה סל מוצרים הכולל כלי ניתוח לאנליזה עסקית, יחד עם מנוע חיפוש ארגוני. היא מתחרה בחברת SAS ומיקרוסטרטג'י בזירת הבינה העסקית ובספקיות גדולות כגון יבמ, מיקרוסופט, אורקל ו־SAP. חברת המחקר גרטנר מציינת כי תחום הבינה העסקית נמצא בצמיחה גדולה, וכי רק 28% מכלל העובדים בארגונים עושים שימוש בכלים שלו, ועסקים קטנים ובינוניים כמעט לא אימצו פתרון זה בגלל עלות גבוהה ומורכבות טכנולוגית.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות