אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בגלל היבוא האישי: הנחות ענק לרכבי יוקרה משומשים

בגלל היבוא האישי: הנחות ענק לרכבי יוקרה משומשים

סוחרי הרכב במגרשי המכירות מדווחים על שפל חסר תקדים במכירות. גם מחירים נמוכים לא מצליחים למשוך לקוחות, שמעדיפים לקנות מכוניות יוקרה ביבוא אישי. מנכ"ל אוטו דיל, מאיר אוחיון: "מאות מכוניות מגיעות ביבוא אישי ומחירים נמוכים"

01.07.2010, 09:33 | תומר הדר

חודש מאי הסתיים אתמול, ובענף מכוניות היוקרה המשומשות מתלוננים על קיפאון חסר תקדים במכירות. בדיקת "כלכליסט" במגרשי הטרייד אין הגדולים של יבואני הרכב העלתה שלטענות יש כיסוי. סוחרי הרכב מציעים רכבי יוקרה במחירים נמוכים, בעיקר בשל התחרות מול הטרנד של היבוא האישי. כך, לדוגמה, במחלקת הטרייד אין של כלמוביל, יבואנית מרצדס, ניתן למצוא את מכונית הספורט מרצדס SL שמחיר המחירון שלה הוא 627 אלף שקל במחיר רשמי של 480 אלף שקל, ירידה של 23% ממחיר המחירון, ונציג המכירות עוד טוען "שיש על מה לדבר במחיר".

לדברי בכירים בענף, לשפל החדש במכירות יש כמה סיבות עיקריות. ראשית, יבואני מכוניות היוקרה מציעים כיום שלל מבצעים והטבות במטרה למשוך את הלקוחות. בשל כך, חלק ניכר מהלקוחות בוחרים לרכוש מכוניות יוקרה חדשות במקום משומשות.

עוד מדגישים בענף שהמחירונים של דגמי היוקרה המשומשים אינם משקפים את השפעתם של המבצעים שנוקטים יבואני המכוניות החדשות, מה שמקטין את הפער בין הדגמים החדשים למשומשים וגורם לללקוחות להעדיף את הדגמים החדשים.

לדברי בכירים בתחום, בחודשים האחרונים לקוחות מן המגזר הערבי, שנחשב לקניין גדול של רכבי יוקרה, מדירים את רגליהם מאולמות התצוגה, הן עקב קשיי נזילות והן ממניעים פוליטיים, מה שמאט את המכירות באופן משמעותי. לדברי מאיר אוחיון, מנכ"ל אוטו דיל, רשת הטרייד אין הרשמית של צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן ואאודי, "היבוא האישי פגע בענף באופן קשה. שוק הפרמיום מוערך בכ־4,000 עסקאות בשנה. אם מאות מכוניות מגיעות ביבוא אישי, ובמחירים נמוכים ממחיריהן של מכוניות משומשות שנרכשו בישראל, הלקוחות לא ירצו לרכוש את המכוניות המשומשות הישראליות".

לדברי אוחיון, עיקר העסקאות בשוק הפרמיום מתבצעות כיום על כלי רכב שמחירם הוא פחות מ־300 אלף שקל. מעל סכום זה רק רכבי שטח נמכרים היטב. המצב החדש גורם למחלקות הטרייד אין של יבואני הרכב להציע הנחות מפליגות, שעד כה לא נרשמו בענף.

לדוגמה, לצדה של ה־SL מוצעת בכלמוביל מכונית הפאר מרצדס S קלאס ב־395 אלף שקל, ירידה של 29% ממחיר המחירון הרשמי, 555 אלף שקל. ערכה של המכונית בשוק המכוניות המשומשות נפגע כיוון שהדגם פופולרי ביבוא אישי. אך הנחות המפליגות אינן מוגבלות רק לדגמי מרצדס. גם מכונית היוקרה פורשה קאיין מוצעת בכלמוביל ב־499 אלף שקל במקום 607 אלף שקל,

פורשה קאיין.  ירידה של 18% ממחיר המחירון פורשה קאיין. ירידה של 18% ממחיר המחירון פורשה קאיין.  ירידה של 18% ממחיר המחירון

.

באוטו דיל מוצעות מכוניות יוקרה בהנחות גדולות לא פחות: כך, לדוגמה, הוצעה מרצדס S קלאס מודל 2007 מיד ראשונה, שמחיר המחירון שלה עומד על 575 אלף שקל, ב־420 אלף שקל בלבד, ירידה של 27% במחיר.

מכונית הספורט ב.מ.וו X5 שמחיר המחירון שלה הוא 517 אלף שקל נמכרה החודש ב־420 אלף שקל, ירידה 19% של במחיר, ואילו רכב השטח היוקרתי ריינג' רובר ספורט, שמחיר המחירון שלו הוא 530 אלף שקל, נמכר ב־360 אלף שקל, ירידה של לא פחות מ־32% במחיר.

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
ומה עם עדכון מחירון יצחק לוי?
יצחק לוי טוען כבר שנים שהוא מפעיל סוקרים על לבדוק את המחירים בהן נסגרות עסקאות רכישת רכב. מהפער העצום הזה די ברור שהוא לא בדיוק דוגם את השוק. זה כנראה נכון גם למגזרים אחרים של מכוניות כמו הצרפתיות שמכרות בעשרים עד ארבעים אחוז מתחת למחירון של לוי. איפה הרגולטור כאן?
נהג , ישראל  |  01.07.10
7.
גזל זה לא המילה!!!
ציטוט: "ניתן למצוא את מכונית הספורט מרצדס SL שמחיר המחירון שלה הוא 627 אלף שקל במחיר רשמי של 480 אלף שקל" זאת אומרת שהיבואן יכול להוריד כ- 150 אלף - תקלטו - 150 אלף!!! ש"ח ועדיין להרוויח! וזה עם כל המיסים! 150,000 ש"ח פשוט נגזלים מאנשים פשוטים שעובדים קשה מאוד שנים כדי לאסוף אותם! פשוט גזל. כל הכבוד לייבוא אישי. אנשים חכמים ואמיצים!
אלכס , ירושלים  |  01.07.10
לכל התגובות