אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל ניוז משתדרג - בדגש על שיתוף תוכן והתאמה אישית צילום: אי פי אי

גוגל ניוז משתדרג - בדגש על שיתוף תוכן והתאמה אישית

עדכון הממשק של שירות החדשות של גוגל מאפשר לשתף ידיעות בפייסבוק, בטוויטר ובגוגל באזז, נוסף לאימייל. כמו כן תאפשר גוגל התאמה אישית של זרם החדשות על פי נושאי עניין ומקור התכנים

01.07.2010, 15:04 | אבנר קשתן
גוגל ביצעה מתיחת פנים לאגרגרטור החדשות שלה, גוגל ניוז, בדגש על יכולות התאמה אישית של התכנים המוצגים, ושיתוף ידיעות ברשתות חברתיות. גוגל פרסמה את השינויים בהודעה בבלוג הרשמי של החברה, כמו גם בעמוד הסברים המקושר מהשירות, תחת הכותרת "למה גוגל ניוז השתנה?", המכיל הסברים מפורטים על היכולות החדשות.

המרכיב הראשון בעדכון השירות הוא האפשרות לפרסם קישורים לידיעות ברשתות חברתיות כגון פייסבוק, טוויטר וגוגל באזז, כמו גם בדואר אלקטרוני וכפריט משותף בקורא ה-RSS גוגל רידר. יש לציין כי הקישור שמשותף אינו קישור ישיר לאתר החדשות שממנו הגיעה הידיעה, אלא לגוגל ניוז עצמה, שם יכול הגולש רק לקרוא את תקציר הידיעה ולהגיע בקליק נוסף לאתר החדשות המקורי.  

שיתוף תוכן ברשתות חברתיות, צילום מסך: news.google.com שיתוף תוכן ברשתות חברתיות | צילום מסך: news.google.com שיתוף תוכן ברשתות חברתיות, צילום מסך: news.google.com

המרכיב השני הוא יכולת ההתאמה האישית (פרסונליזציה) של החדשות המוצגות. השירות מאפשר לצמצם את מספר הידיעות המוצגות בנושאים מסוימים, כגון ספורט, כלכלה או בידור, ולהדגיש נושאים אחרים. בנוסף, יכול המשתמש לבקש לתעדף מקורות חדשות מסוימים ולצמצם אחרים, על פי רשימת מילים אותן מתבקש הגולש לכתוב בעצמו, למשל "CNN" או "new york times", אך לא לבחור מרשימה. הממשק החדש פעיל כרגע רק על עמודי החדשות האמריקאיים בשפה האנגלית, והם צפויים להגיע גם לאתרי חדשות של מדינות אחרות, ביניהן ישראל, בחודשים הקרובים.

התאמה אישית בגוגל ניוז, צילום מסך: news.google.com התאמה אישית בגוגל ניוז | צילום מסך: news.google.com התאמה אישית בגוגל ניוז, צילום מסך: news.google.com

תגיות