אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
איך אומרים BLU בערבית?

איך אומרים BLU בערבית?

משקה האנרגיה של חברת שמשום ישווק במצרים, סעודיה, ירדן ודובאי. היעד הבא: השוק הרוסי

04.07.2010, 09:16 | אורנה יפת

משקה האנרגיה BLU ישווק בארצות ערב. ל"כלכליסט" נודע כי חברת בני פאוזי שמשום המשווקת את BLU בישראל תחל לשווק את המשקה בסעודיה, ירדן, מצרים ודובאי. כמו כן, החברה, בבעלות ענאן שמשום, עומדת להיכנס עם המותג גם לשוק הרוסי.

"האסטרטגיה שלנו היא להיות מספר שתיים אחרי רד בול, במדינות שאנחנו פועלים בהן", אמר ל"כלכליסט" דורון פרנקנשטיין, מנכ"ל BLU אינטרנשיונל החברה־הבת של שמשום. "בעולם המוגזים, קוקה־קולה היא שחקן מוביל, ופפסי היא מספר שתיים חזק. בעולם האנרגיה אין שחקן כזה ולשם אנחנו מכוונים". כיום משווק המותג בין היתר בארה"ב, אוסטרליה, קפריסין, יוון, צ'כיה, פורטוגל וגרמניה.

בעוד שבועיים צפויה החברה להשיק את המשקה בטעם לימון - הן במשקה הרגיל והן ב־BLU אנרג'י וודקה, טעם שיתווסף ל־BLU קרנברי ול־BLU זירו.

נוסף על כך, החברה תנסה להחזיר לשוק את משקה האנרגיה המוגז ששווקה בעבר, ושירד מהמדפים. המשקה המוגז ישווק בטעמים תפוח, רימונים ואפרסק. "היתה בעיה בבקבוקים: הגז ברח, כך שעד שהמשקה הגיע לצרכן, הוא כבר לא היה מוגז", אמר שמשום. "כעת שיפרנו את הבקבוקים, ואנחנו מנסים לשוב ולהחדיר את המוצר לשוק".

לדבריו, עד סוף השנה תשקיע החברה 12 מיליון שקל בשיווק ופרסום המותג ובחסויות למסיבות. "גם רשתות השיווק גילו את שוק האנרגיה, כי הצריכה של משקאות האנרגיה בבית גדלה מאוד בשנה האחרונה", אמר שמשום. שתי המתחרות הגדולות בשוק, XL ו־BLU, מקיימות בימים אלה פעילות שיווקית נרחבת לקראת הקיץ, לצד השקת מוצרים חדשים. שתי החברות השקיעו 4 מיליון שקל (כל אחת) בקמפיין טלוויזיה, כאשר הקמפיין של XL עלה בשבוע שעבר והקמפיין של BLU יעלה בעוד כמה ימים. את קטגוריית המשקאות המוגזים מוביל המותג XL עם כ־42% ואחריו BLU, שתופס כ־38% מהשוק.

תגיות