אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": אבי דויטש רכש 25% מרשת זברה צילום: עמית שעל

בלעדי ל"כלכליסט": אבי דויטש רכש 25% מרשת זברה

השקיע 2.5 מיליון שקל כדי לממן את תהליך ההתרחבות של רשת ההלבשה, שעומדת לפתוח 25 סניפים לכלי בית וטקסטיל בשם זברה הום בהשקעה של 25 מיליון שקל

05.07.2010, 07:04 | מיכל תוסייה כהן

יו"ר אקסלנס קופות גמל ופנסיה, אבי דויטש, נכנס כשותף ברשת הבגדים זברה (25%), כדי לממן את ההתרחבות של הרשת לתחום כלי הבית, והזרים לקופתה 2.5 מיליון שקל. רשת זברה הוקמה ב־1995 בידי חברי ילדות שגדלו יחד באשקלון, זאביק זינגר ופיני פארטוק.

לאחר השותפות עם דויטש כל אחד מהם מחזיק ב־37.5% מהרשת. "אבי הוא חבר טוב שלי כבר שנים", אומר פארטוק, מבעלי הרשת. "אחרי שמכר את החלק שלו באקסלנס הוא חיפש היכן להשקיע את הכספים, ואנחנו, שהיינו צריכים הון נוסף כדי להתפתח, הכנסנו אותו לרשת כאחד הבעלים. זאת היתה עסקה כלכלית לכל דבר, אף על פי שאנחנו חברים", אמר פארטוק.

"אני משקיע פיננסי"

דויטש הגיע לאקסלנס בשנת 2000, לאחר שעבד כמנהל קופות הגמל במנורה גאון. הוא חבר למייסדי אקסלנס, רוני בירם וגיל דויטש, והקים את חברת קופות הגמל של החברה מאפס. בתמורה לכניסה להרפתקה, דויטש ביקש וקיבל מניות בחברת הגמל החדשה, אלו שמימושן הפכו אותו למיליונר. דויטש קיבל רק בחודש שעבר 20 מיליון שקל עם מימוש חלקו (20%) בקופות הגמל של אקסלנס, ועבר לכהן בחצי משרה כיו"ר הקופות והקרנות של בית ההשקעות. ב־2007 קיבל דויטש סכום של 40 מיליון שקל במזומן.

"אני משקיע פיננסי שמאמין ביכולת של החברה לפרוץ ולהיות דומיננטית הרבה יותר בתחום שלה. החברה תמשיך ותצמח בשנים הקרובות", אמר דויטש ל"כלכליסט". דויטש צפוי להיות שותף שקט, ולא להתערב באופן פעיל בניהול החברה.

"טווח מחירים נמוך"

פחות משנה אחרי שפוקס הודיעה כי היא פותחת את רשת כלי הבית פוקס הום, גם זברה תפתח רשת לכלי בית וטקסטיל, שתיקרא זברה הום. זברה תשקיע במהלך כולו כ־25 מיליון שקל. לדברי פארטוק, בשלב הראשון ייפתחו כעשרה סניפים בהשקעה של 10 מיליון שקל, ובשלב השני צפויים להיפתח עוד כ־15 סניפים בהשקעה של 15 מיליון שקל. מוצרי הרשת, מסדינים ועד מחבתות, צפויים להיות זולים יחסית לשאר הרשתות בתחום הטקסטיל וכלי הבית. זברה אף תתרחב בתחום הבגדים: עד סוף שנת 2013 הרשת צפויה לפתוח עוד תשעה סניפים בהשקעה של כ־9 מיליון שקל.

"החלטנו להיכנס לתחום כלי הבית ולפתוח את זברה הום אחרי ראינו שמדובר בשוק שיש לו לאן להתפתח", אמר פארטוק בשיחה עם "כלכליסט". "אנחנו מומחים בריטייל ורצפת מכירה, וחשבנו לעצמנו, למה לא?".

רק עכשיו פוקס פתחו את רשת פוקס הום. אתם לא נכנסים לשוק רווי?

"זה לא שוק רווי", אומר פארטוק, "יש שלושה שחקנים גדולים בשוק הזה, וזהו: גולף, ורדינון ופוקס הום, וכולם לא משחקים בגזרת המחיר העממי. המחיר של המוצרים שלהם גבוה, ובשביל משפחה ממוצעת מבאר שבע להוציא 600 שקל על סדינים זה הרבה מאוד כסף".

איך תשמרו על מחירים נמוכים?

"טקסטיל ומוצרים לבית הם בדיוק כמו בגדים. בשביל רשת הבגדים זברה אנחנו מייצרים בגדים בסין בזול, כך שלמעשה מדובר בהתפתחות לייצור זול של כלי הבית. ההבדל במחיר, שיכול להגיע גם לאלפי אחוזים, נובע מעלות הפרסום, מהעטיפה של הבגד, מעלות השכירות בקניונים וכדומה. אנחנו בזברה דואגים לא להוציא הרבה כסף על פרסום ולא על שכר דירה, וכך אנחנו דואגים לשמור על טווח מחירים נמוך", טוען פארטוק. רשת זברה מונה היום כ־16 סניפים, ומחזור המכירות השנתי שלה עומד על כ־100 מיליון שקל.

תגיות