אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הונאה באייטיונז: משתמשים חויבו על רכישות שלא ביצעו

הונאה באייטיונז: משתמשים חויבו על רכישות שלא ביצעו

היקף הנזק הכספי ומספר המשתמשים שנפגעו אינם ידועים. ככל הנראה, מפתחים שכנעו לקוחות לרכוש אפליקציות זולות ואז השתלטו על החשבון שלהם. אפל סירבה להגיב, אך המליצה לשנות את הסיסמה

05.07.2010, 09:57 | יוסי גורביץ
הונאה בחנות האייטיונז של אפל: הבלוג The Next Web דיווח על עשרות תלונות מצד מנויי אייטיונז שגילו שנעשה שימוש בחשבון שלהם כדי לבצע רכישות פיקטיביות. אפל סירבה להגיב רשמית, אך המליצה למנויים לשנות את הסיסמה שלהם.

The Next Web מצא שורה ארוכה של תלונות בפורומים של אפל שמהן עולה שמדובר בפעולה שיטתית ומתואמת. שיטת ההונאה היתה פשוטה: הנוכלים שכנעו את המשתמש לרכוש אפליקציה זולה מאוד, ולאחר מכן השתמשו בפרטי כרטיס החשבון שלו בחנות המקוונת כדי לרכוש אפליקציות בעשרות דולרים. מהבדיקה שערך The Next Web עולה כי מדובר במספר גדול של מקרים, וכי ההונאה איננה מוגבלת לארצות הברית. חלק מן הנפגעים התלוננו כי בשל הפריצה נגבו מהם סכומים עצומים – במקרה אחד, 1,400 דולר; במקרה אחר, בוצעו בחשבון משתמש כ-10 רכישות בשווי 50 דולר כל אחת, והוא הבחין בכך רק לאחר שחברת האשראי פנתה אליו בעקבות הפעילות החריגה.

מבדיקת The Next Web עולה כי אפל, אף שלא הגיבה, הסירה את האפליקציות החשודות וחסמה את חשבון המפתח שלהן, אך במקביל התברר כי ההונאה הזו – שכונתה "חוות אפליקציות" – רווחת. בחלק מהמקרים, תגובות המשתמשים לאפליקציה, כגון "גנב! מעולם לא רכשתי את האפליקציה הזו!", הופיעו באפסטור למשך שבועות ארוכים. נמסר כי חלק ניכר מהמפתחים מגיעים מאסיה, כנראה מתוך הנחה שאי אפשר יהיה לשפוט אותם על עבירות על חוקי ארה"ב.

תגיות