אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עלייה במכירות הקמעונאיות בגוש היורו, ירידה בפעילות העסקית צילום: בלומברג

עלייה במכירות הקמעונאיות בגוש היורו, ירידה בפעילות העסקית

העליות הגבוהות ביותר במכירות הקמעונאיות נרשמו בדנמרק ובפולין. עם זאת, המדד העוקב אחר הפעילות העסקית בסקטור הפרטי בגוש היורו הצביע על האטה בצמיחה ביוני

05.07.2010, 13:50 | סוכנויות הידיעות

המכירות הקמעונאיות ב-16 המדינות החברות בגוש היורו עלו ב-0.2% במאי בהשוואה לחודש הקודם, וב-0.4% ברחבי 27 המדינות החברות באיחוד האירופי, כך עולה מדו"ח שפרסמה לשכת הסטטיסטיקה של אירופה, האירוסטאט.

לפי הדו"ח, הסקטורים שאינם כוללים את סקטור המזון, כגון טקסטיל, הנעלה, מוצרי אלקטרוניקה, ריהוט ותרופות - רשמו עליות גבוהות יותר. הם צמחו ב-0.4% בגוש היורו וב-0.5% באיחוד האירופי כולו.

לעומת זאת, מוצרי מזון, שתייה וטבק עלו ב-0.2% בגוש היורו וב-0.3% באיחוד האירופי בחודש שעבר.

העליות הגבוהות ביותר במכירות הקמעונאיות נרשמו בדנמרק, שדיווחה על עלייה של 3.8%, ואחריה פולין עם עלייה של 3.5% ואסטוניה עם 1.7%. מנגד, הירידות החדות ביותר נרשמו במלטה, שירדה ב-3.8% ופורטוגל שנפלה ב-0.8%.

דו"ח נוסף שפורסם מגלה כי המדד העוקב אחר הפעילות העסקית בסקטור הפרטי בגוש היורו הצביע על האטה בצמיחה ביוני. מדד מנהלי הרכש האירופי נפל לרמה של 56 ביוני מ-56.2 במאי, על פי ההערכות המוקדמות. קריאה מעל 50 מצביעה על התרחבות בפעילות הכלכלית, בעוד שנתון הנמוך מ-50 מצביע על התכווצות. הרמה שנרשמה ביוני היא הנמוכה ביותר בשלושת החודשים האחרונים.

תגיות