אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": המתחרה של בטר פלייס נושפת בעורפה - גם כלמוביל רוצה עמדות טעינה

בלעדי ל"כלכליסט": המתחרה של בטר פלייס נושפת בעורפה - גם כלמוביל רוצה עמדות טעינה

ל"כלכליסט" נודע כי יבואנית הרכב החשמלי שוקלת להציע ללקוחותיה חבילה הכוללת גם עמדות טעינה. בימים האחרונים קיימה היבואנית פגישות בנושא עם הזכיינית בישראל של חברת הטעינה קולומוב

06.07.2010, 07:26 | שרון ביידר

חברת זוהר אנרג'י, בעלת הזיכיון בישראל של חברת עמדות הטעינה הבינלאומית קולומוב - והמתחרה הגדולה של חברת בטר פלייס - קיימה באחרונה סדרת פגישות עם יבואנית הרכב כלמוביל, שצפויה להביא לישראל בשנה הבאה שני דגמים של מכוניות חשמליות. ל"כלכליסט" נודע כי במהלך הפגישות נידונה בין השאר האפשרות שלפיה כלמוביל תספק ללקוחותיה, פרט לכלי הרכב החשמלי, גם עמדות טעינה לרכב - בדומה למודל שמבקשת להציע בטר פלייס ללקוחות.

כלמוביל, יבואנית יונדאי, מרצדס ומיצובישי, צפויה להביא לישראל במהלך 2011 שני דגמים של מכוניות חשמליות - מיצובישי iMieiv וסמארט. לדברי מקורבים לנושא, היבואנית שוקלת בימים האחרונים לאמץ מודל הדומה לזה של בטר פלייס - ולהציע ללקוחות "חבילה" הכוללת, פרט לכלי הרכב החשמלי, גם עמדות טעינה. המודל של בטר פלייס כולל אספקה של מכונית מתוצרת רנו ועמדות טעינה לאספקת חשמל עבור המכונית במסגרת חבילה הכוללת מתן שירותי GPS מתקדמים והחלפת סוללות.

עד היום צברה קולומוב ניסיון רב בטעינת רכבים חשמליים. בעבר התקשרה החברה עם החטיבה האמריקאית של סמארט ועם החברות  ג'נרל מוטורס ופורד והגיעה עמן להסכם שלפיו לקוחות שירכשו מכוניות חשמלית מסוגן יקבלו בחינם עמדת טעינה של החברה. זכיינית החברה בישראל, זוהר אנרג'י, נמצאת כיום בשלבים סופיים לאישור עמדת הטעינה של החברה במכון התקנים.

כפי שפורסם ב"כלכליסט" לפני כחודשיים, זוהר אנרג'י נמצאת במשא ומתן עם עיריית ת"א ועם רשויות נוספות לפריסת עמדות הטעינה האוניברסליות של קולומוב שיתאימו לכל סוגי הרכב החשמלי. בעתיד התחרות בשוק הטעינה החשמלית צפויה לצבור תאוצה, כאשר עמדות הטעינה של קולומוב ובטר פלייס יצוידו בשקעים דומים בעלי תקן אחיד. בהתאם לכך, כל רכב חשמלי יוכל להיטען משתי הרשתות לפי בחירת הנהג.

במסגרת התקנות המתגבשות לעמדות הטעינה במכון התקנים ובמשרד התחבורה יחויבו בעלי רכב חשמלי בעתיד לטעון את רכבם רק מעמדת טעינה תקנית ולא יוכלו לעשות זאת ברשת החשמל הביתית. בשנים הקרובות צפויות להגיע לישראל מכוניות חשמליות נוספות, בהן ניסאן ליף שתיובא לארץ על ידי קרסו, שברולט וולט שתיובא על ידי UMI ומכוניות חשמליות של היצרן הסיני BYD שייובאו על ידי חברת כלל מוטורס של אי.די.בי.  

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
תחרות זה טוב. צריך רק לשמור שבאמת תהיה תאימות בין כולם.
לגבי המיסוי ועמדות "מפוקחות", נכון זה יקל על הטלת מס על השימוש, אבל בכל מקרה המדינה תמצא דרך למסות את כלי הרכב אם תרצה, גם אם זה אומר להתקין GPS מעקב בכל רכב, על חשבון הנהג. אז לא יעזור להתנגד. ויש גם יתרון בעמדות מפוקחות - ניתן לשלוט על זמן הטעינה ולחלק את העומסים לאורך היום.
ללא אינטרסים  |  08.07.10
4.
תחרות זה תמיד טוב, אבל יש בעיה בסיסית:
היתרון המשמעותי ביותר של רכב חשמלי הוא הימנעות מתשלום מס הבלו המוטל על הדלק. אם עמדות הטעינה יהיו מיוחדות ולא יהיה ניתן להטעין את המצבר משקע ביתי רגיל - לא תהיה למדינה שום בעיה להטיל מס על טעינת הרכבים, שגובהו יהיה דומה למס הבלו על הדלק - ובכך נעלם היתרון המשמעותי ביותר של ההנעה החשמלית. זה משמח לשמוע שחברת בטר-פלייס כנראה לא תהיה מונופול, אבל זה ממש לא מספיק.
יבגני  |  07.07.10
לכל התגובות