אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מלחמת הכוכבים

מלחמת הכוכבים

רשתות מלונות היוקרה שמגלות את ישראל יציעו פינוקים ברמה שונה מהמלונות הישראליים המוגדרים חמישה כוכבים. משרת צמוד, ארוחת בוקר ב-750 דולר וחלוק רקום אישית הם חלק מהפינוקים במלונות כאלה בעולם

06.07.2010, 18:08 | יסמין גיל

כחצי שנה לאחר שסיימון קופר, נשיא רשת מלונות ריץ קרלטון, חברה־בת של רשת מריוט, הגיע לישראל כדי לחתום עם קבוצת תדהר וחברת עדי'ס השקעות על הסכם לניהול מלון ראשון של הרשת בארץ, שעתיד להיפתח בהרצליה ב־2012, נודע כי הצדדים מנהלים משא ומתן לפתיחת מלון נוסף בתל אביב. לצד מותג יוקרה אחר, וולדורף אסטוריה של רשת הילטון, שעתיד להיפתח ב־2011 בירושלים, נראה כי רמת המלונות בארץ עומדת לעלות שלב.

"מותג ברמת כת"

"תיירים שמגיעים לישראל יודעים להעריך שירות", אומר גורם מוביל בענף המלונאות, "וריץ קרלטון היא רשת מאוד מוערכת, מותג מוביל בשירות - ממש ברמה של כת. מי שחווה את החוויה נהפך לגרופי של המותג. זו לא איכות הכותנה של הסדינים, את זה יש בהרבה מלונות, אלא העובדה שברשת ריץ המילה 'לא' אינה קיימת".

"ב־15 השנים האחרונות מבינים שיוקרה זו לא סוויטה שעולה 4,000 דולר ללילה כששאר החדרים עולים 100 דולר, אלא מלון שהוא כולו יוקרתי", מסביר חיים שוסטר, מנכ"ל לורד טיילור, חברת טיולי היוקרה של אי.די.בי תיירות. "במלונות היוקרה מהסוג החדש החדרים בקטגוריה הבסיסית הם יוקרתיים ועולים מאות דולרים ללילה, והסוויטות כמובן עולות כמה אלפים. למעשה, מלונות יוקרתיים נהפכו לחסרי מחיר מובהק, והתמחור הוא בהתאם לשיווק, ליוקרה ולבאז שהמלון מייצר, בין היתר בשל הסלבריטאים שמגיעים אליו. כיום מוקמים בעולם יותר מלונות יוקרה מאשר מלונות רגילים, והם עונים על הצורך של האנשים שיש להם הרבה כסף להוציא. הטרנד השולט במלונות האלה אינו השטיחים הפרסיים או הברזים המוזהבים, אלא נגיעה מיוחדת שיש למלון. יש, למשל, מלונות יוקרה ליד חופים, שבהם מנהל המלון מחכה לאורח בכניסה יחף".

על המותגים וולדורף אסטוריה וריץ קרלטון שוסטר אומר: "מדובר ברשתות של חמישה כוכבים פלוס, ואני מאמין שהם נכנסים לארץ כדי להתחרות במלונות החמישה כוכבים הסטנדרטיים, שבעצם לא רועננו כבר שנים. יש קהל שמגיע מחו"ל ונדהם לגלות מלונות שמוגדרים חמישה כוכבים, ובעולם המתוקן הם בקושי ארבעה".

סבונים של בולגרי

"החדרים בוולדורף אסטוריה בירושלים יהיו גדולים מהמקובל בשוק, ומרכז האירועים יהיה אולם בן 700 מ"ר ובגובה שמונה מטרים, ללא עמוד אחד", אומר גורם המקורב ליזמי מלון היוקרה בירושלים. "זה ההבדל בין לקרוא לעצמך מלון ברמת חמישה כוכבים לבין באמת להיות כזה".

הדמיה של מלון הוולדורף אסטוריה המוקם בירושלים הדמיה של מלון הוולדורף אסטוריה המוקם בירושלים הדמיה של מלון הוולדורף אסטוריה המוקם בירושלים

 

כיצד נבדלים מלונות היוקרה הללו?

יוסי פישר, נציג הבעלים באי.די.בי תיירות, שבעבר שימש סגן נשיא לפיתוח ברשת מלונות מריטים בגרמניה: "ברשת היוקרה פור סיזנס, למשל, לצורך בניית מלון בן 200 חדרים הם זקוקים ל־20 אלף מ"ר שטח. זה המון, בערך פי שניים ממה שנדרש למלון הילטון. בחדרים יש סבונים של בולגרי, חלוקי רחצה ששם האורח רקום עליהם, וכשהוא מגיע למלון מדפיסים לו כרטיסי ביקור עם מספר הטלפון האישי בחדר. חדרי האמבטיה מרווחים, יש שני כיורים והשירותים נפרדים מחדר האמבטיה".

וזה לא הכל. לדברי פישר, משרת אישי שמוצמד לאורח דואג לכל מחסורו - מכרטיסים להופעות בשורות ה־VIP ועד השולחן הטוב ביותר במסעדה הכי מבוקשת בעיר, או סיור במסוק. הוא כמובן ידאג גם לפרוק את המזוודות של האורח. "גם האוכל במסעדות המלונות הללו הוא ברמה של 2–3 כוכבים במישלן", מסביר פישר, "ובדרך כלל המלון מפקיד את המסעדה בידיו של סלב־שף ברמה מקומית או בינלאומית. בתפריט תוצע ארוחת בוקר ב־750 דולר, שתכלול, למשל, Kobe Beef, בשר בקר שמגדלים ביפן ומעסים את שריריו בבירה". את המסעדה במלון ריץ קרלטון בהרצליה עתיד לנהל השף יונתן רושפלד.

לקוחות נאמנים

"למלונות האלה יש לקוחות נאמנים", אומר פישר, "מנכ"לים של חברות רב־לאומיות, אנשי עסקים עשירים מאוד, ראשי מדינות, שרים. אלה לא מלונות שמיועדים לנופשונים ולוועדי עובדים".

יניב שטיינברג, מנכ"ל פריבילג', חברת תיירות המתמחה בשירותים לאלפיון העליון, מוסיף: "ישנם כאלה שקובעים פגישות במלונות האלה בניסיון להרשים לקוחות, בעוד אחרים בוחרים במלון יוקרה כהמשך לטיסה במחלקה הראשונה - בבחינת דפוס התנהגות. יש אנשים שמפרגנים לעצמם מלון כזה לרגל אירוע משפחתי, אך יש גם בעלי יכולות כספיות, ובעיקר משפחות 'הכסף הישן', שרגילים לרמה הזאת ולהתחככות בלובי עם מלכים ושיחים".

מי יגיעו למלונות היוקרה בארץ?

שטיינברג: "הגל הראשון יהיה של מוזמנים שיתחילו לפרסם את המלון בעיתון. בהמשך סביר להניח שיהיו מנכ"לים, אנשי עסקים והרבה משפחות עשירות שבאות בקיץ וכיום ממלאות את הילטון, דניאל בהרצליה ודן אכדיה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות