אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": יוניליוור רוצה לרכוש את השליטה בבייגל בייגל צילום: שאול גולן

בלעדי ל"כלכליסט": יוניליוור רוצה לרכוש את השליטה בבייגל בייגל

לאחר שניהלה מו"מ מתקדם למכירת חלקה ביצרנית המאפים המלוחים לשטראוס גרופ, פועלת יוניליוור כעת לרכישת 49% של האחים בייגל בחברה

07.07.2010, 07:00 | אורנה יפת

חברת יוניליוור ישראל מנהלת מו"מ לרכישת שליטה מלאה בחברת בייגל בייגל, כך נודע ל"כלכליסט". יוניליוור מחזיקה 51% ממניות בייגל בייגל, ובשאר, 49%, מחזיקים האחים יהושע ויצחק בייגל שהקימו את המפעל ב־1933. בעבר ניהלה יוניליוור מגעים למכירת חלקה בבייגל בייגל, וכעת היא מבצעת מהלך הפוך ופועלת לרכישת חלקה של משפחת בייגל בחברה.

לפני כשנה וחצי הציבה יוניליוור את בייגל בייגל על המדף. החברה ניהלה מגעים למכירת חלקה עם חברת התה ויסוצקי, עם חברת ההפצה דיפלומט המשווקת את מוצרי פרוקטר אנד גמבל ועם שטראוס גרופ. עם האחרונה נוהל מו"מ מתקדם, אך הדיונים לא הבשילו לכדי עסקה בשל אי־הסכמות על המחיר. באוקטובר 2009 חשף "כלכליסט" כי יוניליוור צפויה לוותר על מכירת בייגל בייגל, לאחר שלא קיבלה את המחיר שאותו דרשה עבור החברה.

רכישת בייגל בייגל היתה מאפשרת לשטראוס גרופ להיכנס לקטגוריית הבייגלה שבה היא אינה משחקת כיום, ולהתחרות באסם החולשת על כ־16% מנתח שוק זה. כיום הקטגוריה נחשבת הבריאה ביותר בתחום החטיפים המלוחים, שבו משחקת שטראוס עם תפוצ'יפס, אפרופו ודוריטוס. עם זאת, מדובר בקטגוריה בעלת צמיחה שנתית נמוכה יחסית בשיעור של 5% בהיבט הכספי ו־2% בהיבט הכמותי.

יוניליוור מסרבת לנקוב בתג המחיר שדרשה עבור בייגל בייגל, אך מעריכים בענף כי החברה רווחית ומגלגלת מחזור מכירות שנתי של כ־90 מיליון שקל. בעבר הצהירה יוניליוור ישראל על כוונתה לצאת מתחום החטיפים המלוחים ומוצרי האפייה כדי להתמקד בעסקי הליבה שלה, בהתאם לאסטרטגיה של החברה העולמית. בעקבות זאת מכרה החברה מותגים מתחום אבקות הכביסה והמזון לכלבים.

יוניליוור משווקת מוצרי מזון וטיפוח אישי במותגים קנור, תלמה, ליפטון, בלו בנד, נשנושים, קליק, דאב, פינוק, בדין ועוד. החברה נמצאת בשליטת קונצרן יוניליוור האנגלי־הולנדי.

מיוניליוור ישראל נמסר בתגובה: "מכירת בייגל בייגל נמצאת עדיין בתהליך, ואין ברצוננו להתייחס לפרטיה מעל גבי העיתון".

תגיות