אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סקר לוי יצחק ו"כלכליסט": ירידת ערך משמעותית למכוניות משומשות שנרכשו ביורו

סקר לוי יצחק ו"כלכליסט": ירידת ערך משמעותית למכוניות משומשות שנרכשו ביורו

על פי הסקר, מכוניות יוקרה שנרכשו בדולר אמריקאי שומרות על ערכן טוב יותר ממכוניות שנרכשו ביורו, בעיקר בגלל מדיניות המבצעים שהנהיגו היבואניות עקב נפילת היורו בשנה האחרונה

08.07.2010, 10:56 | תומר הדר

מכוניות יוקרה שהיבואניות רכשו ביורו סבלו מירידת ערך גדולה יותר ממכוניות יוקרה שנרכשו בדולרים, כך עולה מסקירת המחצית הראשונה של שנת 2010 בשוק המשומשות שחיבר שמאי הרכב לוי יצחק עבור "כלכליסט".

סקירתו של לוי מתייחסת למכוניות שיוצרו ב־2007 ונפלטות השנה לשוק המשומשות לאחר שלוש שנות בעלות - פרק הזמן הממוצע שאחריו המכונית נמכרת כמשומשת. כך לדוגמה, אאודי A4, שהיתה שווה בינואר האחרון 174 אלף שקל, שווה כיום 158 אלף שקל, ירידה של 9%. מכוניות מנהלים אמריקאיות, לעומת זאת, איבדו פחות מערכן: לדוגמה, קדילאק CTS 3.6 מודל 2007, ששווי המחירון שלה בינואר עמד על 180 אלף שקל, איבדה 7% מערכה ושווה כיום 168 אלף שקל. 

לדברי לוי, הסיבה לירידת הערך הגדולה ברכבי המנהלים שנרכשים ביורו היא מדיניות הנחות אגרסיבית של היבואניות שנובעת מירידת שער החליפין של היורו. בקרב המכוניות המשפחתיות, לעומת זאת, שערי המטבעות השפיעו פחות וזמינותו של הדגם ומספר המכוניות שהוצעו למכירה על ידי חברות הליסינג השפיעו יותר: כך לדוגמה, המכונית המשפחתית בעלת ירידת הערך הגדולה ביותר ב־2010 היתה סוזוקי ליאנה, שאינה נפוצה בקרב ציי הרכב. בינואר שווייה היה 77 אלף שקל ומחירה צנח ל־70 אלף שקל, ירידה של 9%. 

ירידת ערך נמוכה יותר נרשמה בטויוטה קורולה, ניסאן נוט, פולקסווגן גולף ופורד פוקוס שאיבדו כל אחת 7% מערכן מתחילת השנה. ירידת הערך הקטנה ביותר נרשמה במאזדה 3, ששווייה בתחילת השנה עמד על 88 אלף שקל וירד בשיעור של 5% בלבד ל־84 אלף שקל. מכונית היוקרה פורשה 911 קופה, שמחירה בינואר עמד על 810 אלף שקל, איבדה 120 אלף שקל מערכה, ירידה של 15%.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות