אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אפל תתאים מודעות פרסום באייפון - ע"פ נתוני הצריכה באייטיונז צילום: נמרוד גליקמן

אפל תתאים מודעות פרסום באייפון - ע"פ נתוני הצריכה באייטיונז

אפל נכנסת לתחום הפרסום המקוון – והיא מתכוונת להשתמש במידע שצברה על משתמשי אייטיונז כדי להתאים להם מודעות

07.07.2010, 11:09 | יוסי גורביץ
אפל נכנסה לאחרונה לתחום הפרסום בסלולר באמצעות פלטפורמת iAd שלה – והיא מצאה כלי שימושי להתאמת פרסומות למשתמשיה: המידע שצברה לאורך השנים על משתמשי אייטיונז. כך מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג.

באייטיונז יש כעת כ-150 מיליוני משתמשים, והם העבירו לרשות אפל פרטים מזהים רבים, כמו גם את העדפות המוזיקה, הסרטים והאפליקציות שלהם. החברה יודעת לא רק אלו פריטים הם רכשו, אלא גם אלו פריטים הם חיפשו ומה לא מצא חן בעיניהם.

מידע מפולח כזה רצוי מאד למפרסמים: אם, למשל, המשתמש הוריד תוכנה למעקב אחרי מניות, סביר שהוא סוחר במניות ואפשר להציע לו מוצרים בהתאם – מניות בכלל זה. אם הוא הוריד תכניות טלוויזיה לילדים, ניתן להניח שיש לו ילדים, וכן הלאה.

אפל עצמה לא תחלוק את מידע המשתמשים שברשותה עם חברות הפרסום, אלא תבקש מהן לשלוח פרסומות לקטגוריות, על פי טעמם של הרוכשים – למשל, פרסומות שיותאמו לרוכשי מוזיקה קלאסית. המטרה של הפילוח היא לאפשר לאפל להתחרות ישירות עם גוגל, שמחזיקה בנתחים נכבדים של הפרסום הסלולרי ושרכשה לאחרונה את חברת הפרסום הסלולרי המובילה AdMob.

בתוך כך, הודתה אפל אמש כי במהלך סוף השבוע היתה פריצה לחנות האייטיונז שלה, וכי היא הסירה את האפליקציות של מפתח שנחשד כאחראי לפריצה וחסמה את החשבון שלו.

תגיות