אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יחי הווידיאו החדש: מהפכת הסרטונים המקוונים שבדרך

יחי הווידיאו החדש: מהפכת הסרטונים המקוונים שבדרך

חושבים שווידיאו ברשת זה רק יוטיוב? תחשבו שוב. הסרטונים עוברים לטכנולוגיות שמאפשרות לבחור את זווית הצפייה ואת התפתחות העלילה, מוסיפות שכבות מידע ואפשרויות שיתוף ברשתות חברתיות. וזו רק ההתחלה. "כלכליסט" מביא תמונת מצב של טכנולוגיות הווידיאו החדשות - ואת הסטארטאפים הישראליים שמפתחים אותן

11.07.2010, 14:52 | עומר כביר

אינטראקטיבי יותר:

הצופים נהפכים למשתתפים פעילים בעלילה

 

צריכת וידיאו נתפסת בדרך כלל כחוויה מאוד פסיבית. בין אם מדובר בטלוויזיה או ביוטיוב, הצופה רושם תגובה או משתף את הסרטון במקרה הטוב. אבל לאחרונה הולכת וגוברת המגמה לשנות את המצב ולהגדיל את מעורבות הצופה בסרטון שמולו.

אחד הפיתוחים המוכרים בתחום זה הנו YouTube Annotations (או פתקיות יוטיוב), תוצר של מרכז המו"פ של גוגל בישראל. הפיתוח מאפשר להצמיד לכל סרטון פתקיות טקסט צבעוניות בגדלים שונים, שמופיעות על גבי הסרטון לכל אורכו או רק בנקודות זמן מסוימת, ושיכולות לשמש גם כלינקים.

פרט למתן אפשרות לגולשים לשלב תגובות והערות בסרטון עצמו, כמו הסבת תשומת לב לפעולה ברקע, נוצרו לטכנולוגיה הזו גם הרבה שימושים מעניינים נוספים. המקורי שבהם הוא זה של סוכנות הפרסום BooneOakley. אתר הבית של הסוכנות הוא למעשה עמוד יוטיוב, ובו סרטון מאויר המציג את מעלות החברה. לאורך הצד הימני של הסרטון נמצאות פתקיות עם כותרות כמו "חדשות", "עבודות" ו"צרו קשר". פתקיות אלו הן למעשה קישורים לסרטונים נוספים ביוטיוב, שבהם ניתן למצוא פתקיות עם קישורים לסרטונים שבהם מידע נוסף. למעשה, כל אתר החברה בנוי סביב סרטוני יוטיוב, המקושרים באמצעות הפתקיות.

ברשת לא חסרות דוגמאות לשימושים מוצלחים בפתקיות: סרטונים של משטרת בריטניה למניעת פשיעה של בני נוער, שבהם יכול הגולש לבחור את התקדמות העלילה על ידי הקלקה על פתקיות; שיעורים של מורה לגיטרה שבהם הפתקיות מציגות הסברים; וגם ראיון בצרפתית עם האנתרופולוג קלוד לוי־שטראוס, שתורגם לאנגלית על ידי גולשים בעזרת הפתקיות וזכה לפופולריות רבה עד שהוסר בגלל בעיות זכויות יוצרים.

עריכה מתקדמת של וידיאו, גם לגולשים 

פיתוח נוסף שהוצג על ידי יוטיוב לאחרונה הנו מערכת מקוונת לעריכה בסיסית של סרטונים שמעלים הגולשים. קלטורה הישראלית, שמפתחת ומפעילה פלטפורמת וידיאו בקוד פתוח (שעם לקוחותיה נמנים ויקיפדיה, יוניברסל ודיג), מספקת גם היא כלי לעריכה מקוונת, אך זה מתקדם הרבה יותר מזו של יוטיוב.

המערכת, שהושקה ב־2007, מספקת יכולות מתקדמות כמו חיתוך, רימיקס והוספת וידיאו ותמונות ממקורות אחרים, שילוב פס קול, אפקטים ומעברונים ויצירת שכבות אודיו ווידיאו - כמעט כמו תוכנה מקצועית המותקנת על המחשב. היא משמשת יוצרי סרטונים כחלק מהליך ההעבודה, אבל גם כפלטפורמה ליצירת מבצעי שיווק חדשניים שמגבירים את מעורבות הגולשים.

"לקראת הקרנה מיוחד של "צעצוע של סיפור" 1 ו־2 בתלת־ממד יצרו המפיצים ספרייה של קטעי וידיאו מהסרט, ואפשרו לגולשים לקחת את הקליפים, לערוך אותם באמצעות המערכת שלנו, להוסיף אפקטים וקטעי קריינות וליצור טריילר משלהם לסרט", כך מספרת ד"ר מיכל צור, אחת ממייסדי חברת קלטורה. מהלך דומה בוצע לקראת השקת אחת מהעונות של הסדרה "גיבורים" בדי.וי.די.

המערכת זמינה באתר של קלטורה לשימוש חופשי, וגופים רבים מנצלים אותה לשימושים יומיומיים. "יש כמה משרדי פרסום גדולים בארצות הברית, שבמהלך סיעור מוחות הם משתמשים בממשק שלנו במקום להביא עורך וידיאו מקצועי", מספרת צור. "סטודנטים או תלמידים שצריכים לפעמים להגיש מטלת וידיאו גם עושים שימוש במערכת".

קמפיין הטריילר האישי ל"צעצוע של סיפור 3" של קלטורה קמפיין הטריילר האישי ל"צעצוע של סיפור 3" של קלטורה קמפיין הטריילר האישי ל"צעצוע של סיפור 3" של קלטורה

לערוך קליפ אלטרנטיבי 

מי שבעבורו מערכת עריכה מלאה היא מורכבת מדי, ורוצה ליצור חוויית וידיאו אינטראקטיבית פשוטה, יתעניין אולי בפיתוח של חברת Interlude, שהוקמה על ידי המוזיקאי יוני בלוך. החברה שומרת בשלב זה על שקט תעשייתי, ואנשיה מסרבים לבקשות להתראיין, אבל הטכנולוגיה שלה כבר נחשפה בכנסים ותחרויות.

המערכת שמפתחת החברה מאפשרת ליוצר, על בסיס חומר שצילם והקליט מראש, להפיק קליפ אינטראקטיבי שבו יכול הצופה לבחור את המשך העלילה. בהדגמות של המערכת הוצג סרטון ובו 200 צומתי החלטה שונים, שבסופם מתקבל קליפ אישי שבנוי לפי בחירות הגולש. את הקליפ הזה יכול הגולש לשמור, לשלוח לחברים, או אם אינו מרוצה מהתוצאה ליצור מחדש. לא מדובר בקישורים לקליפים שונים, כמו ב־Anottaions של יוטיוב, אלא במערכת ייחודית שיוצרת בסוף התהליך סרטון וידיאו לכל ודבר ועניין. כך, למשל, יוצרים יכולים ליצור סיפור אינטראקטיבי שבו כל עלילה מתפתחת בהתאם לבחירות של הגולש, ואמנים יכולים לאפשר כך לגולשים ליצור גרסאות חלופיות לקליפ הרשמי.

"הצופים כבר לא רוצים לצרוך תוכן באופן פסיבי, לפי איך שהבמאי או הצלם רוצים שהם יצרכו אותו", אומר גילי צגלה, אוצר VideoTLV, קהיליית הווידיאו והניו־מדיה הישראלית. "הם רוצים תוכן מותאם אישית או גרסה אינטראקטיבית שלו. כל החוויה נהפכת לאקטיבית, והצופים נהפכים למשתתפים פעילים בעלילה".

מעמיק יותר:

צילום ב-360 מעלות, עם שכבות מידע מותאמות לגולש

 

מי אמר שווידיאו ברשת צריך להיות מוגבל למסגרת הקטנה שעל מסך המחשב ולזוויות צפייה שנבחרו מראש? חידושים טכנולוגיים וקריאטיביים כאחד מאפשרים לווידיאו לשבור את המסגרת המוכרת ולקבל ממדים חדשים.

מי שצופה במשחק כדורגל, למשל, נאלץ להסתפק בזווית הראייה שמכתיב במאי המצלמות. אולם, כיום כבר קיימת הטכנולוגיה לצילום ב־360 מעלות, שמאפשרת לגולש לסובב את המצלמה על צירה ולבחור את הנקודה שבה הוא רוצה להתמקד. אחת החברות הבולטות בתחום היא Social Animal מלוס אנג'לס, שעם מייסדיה נמנה הישראלי גיא שיפר. החברה פיתחה מערכת של תשע מצלמות שמאפשרת צילום ב־360 מעלות ובאיכות קולנועית. בניגוד למערכות אחרות, שבהן המצלמות מופנות ישירות אל האובייקטים, במוצר של Social Animal נעשה שימוש במראות, מה שמאפשר להתמודד בהצלחה עם בעיות עיוות ופערים בזוויות הצפייה.

התוצאה שמתקבלת היא סרטון וידיאו שבו הגולש יכול לכוון את המצלמה לכל נקודה במרחב. למעשה, אפשר להפיק בעזרת המערכת כמה גרסאות של אותו סרטון, כל אחת מזווית אחרת.

הלקוחות הראשונים של החברה הם בתי מלון. "מלונות רבים כבר משתמשים בצילום סטילס 360 כדי להראות למבקרים מה מצפה להם", אומר מנכ"ל החברה טיילר מאלין. "פנינו אליהם והצענו את הטכנולוגיה שלנו כדי ליצור חוויה דומה, אבל בווידיאו. הרעיון יצר עניין רב. קליפ אחד כבר צולם בשביל מלון בפאלם ספרינגס, וקליפים נוספים יושלמו בקרוב".

המושב הכי טוב במשחק של הלייקרס 

שימוש אחר למערכת הוא מעין שדרוג לשירות גוגל Street View, שמספק תמונות סטילס ב־360 מעלות של חלקים נרחבים בארה"ב ובמדינות נוספות. "לא מזמן הוזמנו להרצות בוועידת מיפוי בעמק הסיליקון. קשרנו את המערכת לגג מכונית, ונסענו בשכונה שלנו בלוס אנג'לס. התוצאה היתה סרטון וידיאו של רחובות השכונה ב־360 מעלות, כאשר הצופה יכול לבחור לאיזה כיוון להסתכל תוך כדי נסיעה, ממש כמו במכונית", אומר מאלין.

פיילוט מעניין לא פחות שמקדמת החברה הוא לשידור חי של משחקי ספורט או הופעות. "חלק מהחוויה של אירועים חיים היא היכולת לראות לא רק את הבמה או את המשחק, אלא גם לראות אנשים צורחים ומוחאים כפיים, ולהיות חלק מההתרגשות. זה משהו שלא קיים כל כך בשידורי טלוויזיה מסורתיים", אומר מאלין. "המערכת שלנו יכולה לתת לצופה את המושב הטוב ביותר, המושב של ג'ק ניקולסון במשחק של הלייקרס, ולהחליט בעצמו מה הוא רואה".

ויש גם בשורה מקומית: לאחרונה הקימה החברה נציגות בישראל, והיא כבר נמצאת במגעים לשיתוף פעולה עם קשת, ערוץ 10, קופרמן הפקות (מפיקת "האח הגדול") ועוד. הפרויקט הראשון, קליפ של הדג נחש, מופק בימים אלה.

לחיות את העלילה 

חוויית הווידיאו לא חייבת להתחיל ולהיגמר במסך המחשב. אחד התחומים המעניינים ביותר, המכונה Transmedia, עוסק ביצירת סיפור המשתרע על פני כמה מדיומים, המשלימים זה את זה. חברות כמו Seize the Media מנסות לקחת את עולם הטרנס־מדיה צעד קדימה. "אנחנו יוצרים עולם שהסיפור שבתוכו קיים בהרבה פורמטים שונים, למשל וידיאו ברשת, משחק, סרט או תוכנית טלוויזיה, ואפילו אירוע חי", אומרת אניטה אונדין, מנכ"ל החברה.

אחד הפרויקטים המושקעים ביותר של החברה הוא Hope is Missing, ובמרכזו סיפור של אדם המחפש אחר ארוסתו החטופה הופ. במרכז הפרויקט עמדו ארבע סרטוני רשת, ובהם מספר רב של רמזים חבויים המהווים פתח לעולם של משחק מציאות חלופית (Alternate Reality Game או ARG). פתירת הרמזים הובילה לאתרים ולבלוגים סודיים, או לפרופילים פיקטיביים ברשתות חברתיות שנבנו סביב עלילת הסרטונים, ובאמצעותם יכלו הגולשים להפוך לחלק מהסיפור.

וידיאו בהתאמה אישית 

הסרטון עצמו יכול גם להיות הרבה יותר מווידיאו. "זהו תוכן שארוז במסגרת כלשהי ומופץ כך לכולם, בלי קשר למיקום או לזמן שבו רואים אותו", אומר צביקה נטר, מנכ"ל הסטארט־אפ הישראלי InnoVid. "הבנו שיש פוטנציאל אדיר למשהו שקראנו לו וידיאו דינמי, ופיתחנו טכנולוגיה שממפה את הווידיאו ומאפשרת לאנשי קריאייטיב ותוכן להלביש שכבת תוכן אינטראקטיבית על סרטונים".

הטכנולוגיה של InnoVid מאפשרת, למשל, להוסיף לסרטון משחק פינג פונג, להציג כותרות עדכניות מאתרי חדשות שונים על גבי קיר לבן, ואף להפוך כל גורם בסרטון לחפץ דינמי שאיתו הגולש יכול לבצע אינטראקציה. לא מדובר בהכרח במידע שמוזן מראש, אלא זה יכול להיות מידע שמתעדכן תדירות ומותאם אישית לגולש.

בשלב זה החברה מתמקדת בעיקר בהפקת פרסומות אינטראקטיביות לחברות כמו דיסני, סוני ובאדווייזר. "בפרסומת רגילה משלמים לפי צפיות", אומר נטר. "אנחנו מודדים כמה גולשים ביצעו פעולה, ורואים סדרי גודל של בין 5% ל־10%. בקמפיין שנחשפים אליו מיליון איש למשל, 100 אלף איש ביצעו פעולה כמו קניית כרטיסים, ציוץ בטוויטר וחיפוש מידע. המפרסמים מקבלים ערך מוסף עצום, כי הם משלמים כמו על סרטון רגיל, אבל רואים כמה אנשים בילו זמן עם המותג".

צביקה נטר מנכ"ל אינוביד. "וידיאו דינמי" בעל פוטנציאל אדיר, צילום: עמית מגל צביקה נטר מנכ"ל אינוביד. "וידיאו דינמי" בעל פוטנציאל אדיר | צילום: עמית מגל צביקה נטר מנכ"ל אינוביד. "וידיאו דינמי" בעל פוטנציאל אדיר, צילום: עמית מגל

בקרוב מתכוונים בחברה להתקדם אל מעבר לפרסומות. "בשנה הקרובה נפתח את הפלטפורמה למפתחים חיצוניים שיוכלו להשתמש בה למטרות שונות, ושימוש לא מסחרי יהיה בחינם", מבטיח נטר. "בתוכנית כמו 'האח הגדול', למשל, יהיה אפשר לשנות את הטפטים בבית או להציג מסרים פרסומיים. בתוכנית חדשות, גולשים יוכלו להשאיר פתקים עם מסרים שונים שרק החברים שלהם יראו. לא יהיה גבול להתאמה האישית".

חברתי יותר:

לצפות יחד עם החברים מפייסבוק

 

רשתות חברתיות כמו פייסבוק וטוויטר נהפכות לחלק אינטגרלי יותר ויותר בחיים שלנו. אין פלא, אם כך, שגם טכנולוגיות הווידיאו מנסות להתאים את עצמן לטרנד.

חברת Tvinci (מבוטא טי־וינ־צ'י, כמו דה־וינצ'י), למשל, מפתחת פלטפורמה להפצת והצגה של תכנים בתשלום של וידיאו על גבי מחשב, טלוויזיה או סמארטפון. עם לקוחותיה נמנים Orange Time, MTV ישראל וקומדי סנטרל. בפלטפורמה של החברה הושם דגש גדול על החיבור עם החברים במדיות החברתיות השונות.

"המערכת מספקת המלצות לפי תכנים אחרים שהצופים בווידיאו מסוים אהבו, עם אפשרות להתמקד בחברים מפייסבוק", מספר אחד ממייסדי החברה, עידו ויזנברג. "אפשר לראות מה החברים ראו, אילו סדרות הם אהבו ועל אילו המליצו. אפשר גם לייצא המלצות לרשתות החברתיות השונות, ויש גם מנועי המלצות שמבוססים על הרגלי השימוש שלך ושל החברים שלך".

פלטפורמת הווידיאו של Tvinci פלטפורמת הווידיאו של Tvinci פלטפורמת הווידיאו של Tvinci

קשר חברתי לווידיאו 

אבל הקשר החברתי לווידיאו יכול להיות מורכב הרבה יותר משיתוף והמלצות בלבד. attracTV הישראלית מפתחת פלטפורמה שמאפשרת להצמיד לשידורי וידיאו, חיים או מוקלטים, ווידג'טים שונים, בדגש על הפן החברתי.

"הווידג'טים שלנו הם חלונות חצי שקופים שיושבים על שידור הווידיאו, שאותם אפשר להזיז, להגדיל ולסדר על גבי המסך", מסביר מנכ"ל החברה צחי סופר. "יש ווידג'טים של רשתות חברתיות כמו פייסבוק וטוויטר, שמאפשרים לא רק לשלוח הודעות אלא גם לראות מי צופה איתך ולצ'וטט איתו, גם אם לא מדובר במישהו מרשימת החברים שלך. אם למי שמשדר את הווידיאו יש עמוד פייסבוק, הוא יכול להציג בווידג'ט עדכוני סטטוס בזמן אמת".

ווידג'ט אחר שמציעה החברה הוא תמונה בתמונה: אפשרות לשים על הווידיאו הראשי עצמו חלון וידיאו קטן - מוקלט מראש או בשידור חי ממקום או זווית אחרים. ווידג'ט סקרים מאפשר להצביע ולשתף את ההצבעה ברשתות חברתיות. נוסף על כך, הפלטפורמה של החברה מאפשרת לגופים שאיתם היא עובדת לפתח ווידג'טים משלהם.

מעריצי "האח הגדול" כבר מכירים היטב את הטכנולוגיה של attracTV, ששולבה בשידורי האינטרנט החיים מהבית שבו שוכנו המתמודדים. "בעולם סיימנו פרויקט עם האתר הבינלאומי של ה־NBA", אומר סופר. "פיתחנו בעבורם ווידג'ט שמציג על גבי שידורים חיים של משחקים סטטיסטיקות בזמן אמת, לפי דרישה של המשתמשים - מי קלע וכמה, מה קורה במשחקים האחרים במקביל ועוד".

הווידג הווידג'טים של attracTV על משחק של ה-NBA הווידג

איך עושים כסף מווידיאו 

הכנסות החברה מגיעות בשלב זה מלקוחות גדולים המשלמים תמורת השימוש במערכת, כאשר בחודשים הקרובים החברה תפתח את הפלטפורמה לכל מפיץ וידיאו ברשת. "תהיה חבילה בסיסית וחינמית שתוגבל מבחינת כמות השימוש שאפשר לעשות ולנו תהיה זכות לפרסם עליה", מרחיב סופר. "מי שיהיה מעוניין להביא פרסום בעצמו, או להשתחרר מהמגבלות, ישלם תשלום פרימיום. נוסף על כך, אנחנו פועלים לפתוח חנות ווידג'טים, שתפעל במודל דומה לאפסטור של אפל.

"אנחנו עונים על שאלה קריטית בעולם הווידיאו - איך עושים ממנו כסף? אנחנו מביאים אמירה מאוד חדשנית - שהכסף יבוא דרך שיתוף הפעולה עם הצופים והקשר שלהם לווידיאו. אפשר למנף את זה למודל רווח שלא קיים כיום".

אישי יותר:

האתרים שיודעים מה הצופה אוהב

 

ההתפתחויות הטכנולוגיות הביאו לשינוי לא רק בפעולות שאנחנו יכולים לבצע עם הווידיאו, אלא גם בדרכים שבהן אנחנו מוצאים את תוכני הווידיאו השונים. "בעבור מי שרוצה לצפות בתוכן וידיאו יש המון אפשרויות, אומר יניב סולניק, סמנכ"ל טכנולוגיות ב־BeeTV. "הדבר מצריך דרך חדשה למצוא את התכנים האלו. ורוב האנשים לא רוצים לעבוד, אלא שמישהו יבחר בשבילם".

מודדים את זמן הצפייה  

במרכז הפיתוח של החברה עומד מנוע המלצות חכם, שעוקב ולומד את הרגלי הצפייה של הגולש, ויודע להציע את התכנים המתאימים ביותר. "יש לנו שתי גישות עסקיות", אומר סולניק. "הראשונה היא ללכת לספקי שירות כדי שישלבו את הטכנולוגיה בפלטפורמות שלהם. בארצות הברית, לעומת זאת, אנחנו פונים קודם למשתמשי הקצה, והשקנו אתר ואפליקציית אייפון".

עם הורדת האפליקציה או ההרשמה לאתר מתבקש הגולש לדרג רשימה קצרה של סדרות וסרטים, והמערכת מייצרת רשימת המלצות ראשונית. זו מתעדכנת אוטומטית על סמך הפעולות שמבצע הגולש. "כל פעולה שאתה עושה אומרת משהו. אם צפית בכל הטריילר או רק בשתי שניות ממנו, אם המלצת לחברים בפייסבוק, הדירוג שנתת לסדרות שצפית בהן. כל פעולה נרשמת כדי לתת המלצות טובות יותר".

הסדרות והסרטים המומלצים מוצגים בהתאם לזמינות שלהם לצפייה, ללא הפרדה בין תכנים שמקורם בטלוויזיה לתכנים שמקורם ברשת. אינטגרציה עם ספקי שירות תאפשר בעתיד למשתמשים גם לצפות בתכנים אלו על מסך אחד, ללא קשר למקורם.

למה הצופים מתכוונים 

אחת המובילות העולמיות בתחום פרסונליזציית תוכני הווידיאו היא ג'יני הישראלית, שמשמשת כשותפה אסטרטגית של גוגל במיזם המדובר Google TV. ג'יני מפתחת מנוע חיפוש סמנטי שמאפשר למשתמשים לאתר סרטים וסדרות באמצעות שימוש בשאילתות כמו "רומנטי ומרגש", "מותח ושנון" או "אקשן ואנדרנלין".

"בכל מה שקשור לבחירת סרט או סדרה, השם או השחקנים אומרים מעט מאוד", הסביר יוסי גליק, אחד ממייסדי החברה. "מה אומר הרבה? אם אני אומר שהסרט שנון, מרגש, עם הרבה דם, בלי דיבורים, עם דיבורים. המערכת יודעת לנתח ביקורות משתמשים ולהבין אותן. אם צופה אחד אמר 'הסרט היה סבבה', ואחר 'היה מדהים' או 'כל כך נהניתי בסוף', אנחנו מסוגלים להבין שכולם התכוונו להגיד שזה סרט Feel Good".

את מנוע החיפוש שפיתחה משווקת ג'יני לספקי תוכן שונים, בעיקר בשוק האמריקאי, ובמקביל היא מפעילה אתר בכתובת jinni.com. האתר מאפשר לחפש סרטים וסדרות לפי שאילתות כמוfeel good או witty, מציג תוצאות מתאימות ומפנה למקום שבו אפשר לראות, לרכוש או לשכור את הסרטים.

"שירותים כמו שלנו מאפשרים לבעל תוכן להגיע ישירות לצרכן", אומר סולניק. בתוך שנתיים Hulu כבר לא יהיה קיים. במקומו הצרכנים יקבלו את התוכן ישירות מהפלטפורמה של היצרנים, אחרי שיגיעו אליו באמצעות שירותי המלצות וחיפוש".

   

חיפוש תוכני וידיאו לפי מצב הרוח בעזרת Jinni חיפוש תוכני וידיאו לפי מצב הרוח בעזרת Jinni חיפוש תוכני וידיאו לפי מצב הרוח בעזרת Jinni

 

 

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
פרסום בוידאו
פיספסתם עוד חברה מצויינת עם שורשים ישראליים שהמציאה קטגוריה חדשה של פרסום בוידאו - ארטיויז'ן. הפלטפורמה של החברה מנתחת סרטוני וידאו ומאפשרת להציג פרסומות ב"שטחים מתים" בלי להסתיר תוכן, באופן שמשפר את חוויית הצפייה ומעלה את אפקטיביות הפרסום. www.arti-vision.com/media
דייויד  |  12.07.10
9.
אכן נחמד ה-360
למרות היותו חביב, הצילום 360 מעלות "כבד" וצורך רוחב פס לא קטן. אפילו עם חיבור של 8 מגה הוא נעצר לי מספר פעמים ונאלצתי לחכות בסבלנות מייגעת לטעינה המיוחלת. למרות החיסור הנוכחי, יש לו פוטנציאל. ואם מסתכלים קצת קדימה, מבינים שאם הכניסה של סרטים ב-360 יהיה צורך גם לביים ב-360 - כלומר הבמאי יצטרך לביים לא רק את מה שקורה לפני המצלמה אלא את כל הסט. ובתגובה למספר 1, הטכנולוגיה אותה אתה מנסה לשווק כאן היא תמונה פנורמית ולא צילום 360 מעלות. זה כמו ההבדל בין תמונת סטילס לסרטון וידיאו. אני לא אומר שאחד טוב והשני רע. לכל אחד יתרונות, חסרונות והמטרה לשמה הוא קיים.
רון בן טאטא  |  12.07.10
8.
360 וידאו
מגיב 1 תגיד משהו... הלינק לאתר התיירות זה אחלה גימיק שיווקי עבורך, אך ההערות הביקורתיות לא רלוונטיות לטכנולוגיה המדוברת. באתר החברה האמריקאית (שמופיע בלינק בגוף הפיסקה) ניתן לראות את הסרטון הנ"ל באספקט הנכון (לא מכווץ). הסרטון שמוטמע כאן יושב בשרת רחוק ומותאם לסטרימינג עבור קהל אמריקאי. לכן האיטיות של הטעינה. לא הבנתי מה בדיוק חדש באתר 3d (מה זה השם הזה?) שאתה משבח? זה צילום סטילס בשיטה מיושנת שמעניקה חווית צפיה לא נעימה של עיוות מתמיד של פרספקטיבות. social animal פיתחו את הפתרון לבעיה שאתה מציג.  ובענין הכתבה: מצויינת, ממוקדת, ואם כבר מדברים על טכנולוגיות כחול לבן שמבטיחות ומקיימות, במילה אחת: innovid
יפתח , תל אביב  |  11.07.10
לכל התגובות