אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נבחנת אפשרות הפעלת נבטים כשדה תעופה אלטרנטיבי לנתב"ג צילום: מאיר אזולאי

נבחנת אפשרות הפעלת נבטים כשדה תעופה אלטרנטיבי לנתב"ג

מדובר בשדה שאמור לשמש טיסות בינלאומיות כאשר אלו לא מורשות לנחות בנתב"ג, למשל בשל תנאי מזג האוויר. עד לאחרונה שימש עובדה כשדה אלטרנטיבי

12.07.2010, 16:44 | יסמין גיל

רשות התעופה האזרחית (רת"א) וחיל האוויר, הקימו צוות עבודה משותף למציאת שדה תעופה חלופי לטיסות אזרחיות שמוסטות מנתב"ג במקרה והשדה יסגר באופן זמני. בין החלופות הנבדקות: שדה התעופה בבסיס נבטים שבו אין כיום פעילות של טיסות אזרחיות.

לפני כחודש החליט מנהל רת"א, גיורא רום, לסגור את שדה התעופה בעובדה כאלטרנטיבי לנתב"ג, בין היתר, בשל היעדר פקח אווירי אזרחי במקום באופן קבוע והיעדר מערכת נחיתת מכשירים ILS.

במקום מורשות לפעול כיום רק טיסות בינלאומיות של תיירים לאילת, שזה יעד הנחיתה המקורי שלהן, ולא טיסות שהופנו מנתב"ג ברגע האחרון. הטיסות שמופנות מנתב"ג נדרשות לנחות בלרנקה שבקפריסין, או בעמאן בירת ירדן.

למעשה, אין כרגע בישראל שדה תעופה אלטרנטיבי אותו נדרשים הטייסים לציין בתכנית הטיסה כאפשרות לנחיתה במידה ושדה היעד לא יכול לקבלם. לדברי רום, ב-2009 שלוש טיסות הוסטו מנתב"ג לעובדה.

"אנו שוקלים שנבטים תהיה האלטרנטיבה משום שזה שדה שבנוי בדיוק לפי הסטנדרטים של ICAO (הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית)", אמר רום, "יש שם את המסלול הכי ארוך במדינה, הוא מסומן, משולט, יש בו ILS, והוא קרוב לנתב"ג - יותר קרוב מעובדה".

לדברי רום, אלטרנטיבת נבטים תאפשר נחיתה בתחומי ישראל גם למטוסים רחבי גוף שעוד טרם סגירת עובדה לא יכלו לנחות שם במקרה של סטייה בלתי מתוכננת מנתב"ג: "רת"א בוחנת את הנושא כבר כמה חודשים ועכשיו הסכמנו עם חיל האוויר להקים צוות. כולם רוצים את נבטים כחלופה".

תגיות

תגובה אחת לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

1.
נבטים צריך להיות כבר מעכשיו השדה האלטרנטיבי - לא רק בשעת חרום
את נבטים יש תוכנית לפתח לשדה התעופה השני של מדינת ישראל. אני סבור שזו תוכנית חשובה עם פוטנציאל חשוב מאד. ראשית, ביחסים עם הפלשתינאים: נבטים יכול לשמש גם כשדה תעופה משותף לישראל ולפלשתינים - קרבתו לחברון ולכביש 60 היא יתרון משמעותי שאין לבטל. מעבר לכך - ועד שהיחסים יוסדרו - הוא ישמש כשדה תעופה לתושבי הנגב, ולתיירים הבאים לנגב, שרק יילך ויתפתח כבר בשנים הקרובות. תיירות לים המלח, תיירות לבאר שבע, לערד, למצפה רמון (אולי כדאי לקדם גם רכבת לשם) ולנגב כולו, כולן צריכות לנחות ישירות בנבטים. זה יקדם את המימוש של הפוטנציאל האדיר הטמון בתיירות ליעדים האלה. מלונות מדבריים שיכולים לקום בפינות קסומות ברחבי הנגב יוכלו להתמלא בתיירות חורף, אביב, וסתיו. למרות שגם הקיץ הוא זמן שבו לנגב יש יתרון באפס לחות מבחינת מזג האויר. אם ממשלת ישראל תשכיל לחשוב קדימה, ולחלום ולהעז להגשים חלומות - העתיד של המדינה כולה יכול להנות מקידום כזה של הנגב. נגב מפותח = פיזור אוכלוסיה הגיוני יותר, מחירי דירות סבירים יותר, תעסוקה שווה יותר בכל הארץ, וכלכלה מפותחת יותר. בדרך לשם - יהיה חשוב למצוא מענה אמיתי ברוח ועדת גולדברג לבדואים. כפרים בדואים שפותחו בשיתוף פעולה עם הבדואים, עם קדמה מערבית, חינוך מתקדם, ומוקדי תעסוקה המותאמים לבדואים - בין אם זאת חקלאות מדברית, תיירות, או תחומים נוספים - יהפכו את הבדואים לאוכלוסיה שיכולה גם לתרום למהלך של קידום הנגב, ולא רק מקל בגלגלים שלו.
בני , ירוחם  |  13.07.10