אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": מה רמת הקרינה של הונדה הייבריד? תלוי מי השואל

בלעדי ל"כלכליסט": מה רמת הקרינה של הונדה הייבריד? תלוי מי השואל

לאומי קארד החליפה את צי הסיוויק ההיברידיות של מנהליה. החברה ערכה לרכב בדיקה שממנה עלו רמות קרינה חריגות במושב האחורי האמצעי. לפני חודשיים ערך המשרד להגנת הסביבה בדיקה דומה ממנה עלו דווקא תוצאות תקינות לרכב

13.07.2010, 06:58 | שרון ביידר

חברת לאומי קארד החליפה לפני כחודש למנהליה 21 מכוניות מדגם הונדה סיוויק הייבריד במכוניות רגילות. העובדים ביקשו להחליף את המכוניות בעקבות הודעתו של המשרד להגנת הסביבה כי יבדוק אם רמת הקרינה במכוניות ההיברידיות מסוכנת.

בבדיקה עצמאית שערכה לאומי קארד נמצאו רמות חריגות של קרינה במושב האחורי האמצעי של הרכב. בדיקה דומה שביצע לרכב המשרד להגנת הסביבה לפני חודשיים העלתה דווקא תוצאות תקינות לרכב. "הסיבה להחלפה היתה החשש מחשיפה לקרינה בלתי מייננת ממערכת החשמל של מנוע העזר בכלי הרכב", אמרו ל"כלכליסט" גורמים בחברה.

לפני יותר מחודשיים קבעה ועדה שהקים המשרד להגנת הסביבה כי נסיעה במכוניות היברידיות אינה מסוכנת לבריאות, בהנחה שהנוסעים נמצאים ברכב עד שעתיים ביום או עד 18 שעות בשבוע. הוועדה בדקה את רמת הקרינה הבלתי מייננת במכוניות היברידיות שונות, בהן סיוויק ההיברידית, וגילתה תוצאות תקינות לגבי רמת הקרינה בכל אחד ממושבי הרכב.

במסגרת הבדיקות, רמת הקרינה שנמדדה במושב האמצעי האחורי של הסיוויק היתה 4.9 מיליגאוס, רמה הנחשבת סבירה ביחס לרף העליון של קרינה בלתי מייננת, העומד על כ־7 מיליגאוס, שחשיפה מעבר אליו אינה מומלצת על ידי המשרד להגנת הסביבה. הבדיקות בוצעו על ידי המשרד למספר מצומצם בלבד של סיוויק היברדים, ככל הנראה בגלל מגבלות תקציביות.

למרות הבדיקות שביצע המשרד לסיוויק ההיברידית, החליטו בלאומי קארד לערוך בדיקה עצמאית לכלי הרכב באחד ממכוני הבדיקה ששימשו גם את המשרד. למרבה ההפתעה, הבדיקה העצמאית שערכה לאומי קארד ב־21 המכוניות שחכרה החברה העלתה ממצאים חמורים בהרבה מאלה של המשרד. בין השאר, עלה מן הבדיקה כי בחצי מן המכוניות שהגיעו לבדיקת המכון נרשמו במושב האחורי רמות קרינה גבוהות של כ־10 מיליגאוס - רמה כפולה מזו שנמדדה בבדיקות של המשרד. במחצית השנייה של המכוניות, רמת הקרינה במושב האחורי האמצעי עמדה על כ־5 מיליגאוס, בדומה לממצאי המשרד.

בעקבות הממצאים החליטו בהנהלת לאומי קארד לנקוט משנה זהירות, ולאחר סיום תקופת החכירה החזירו את המכוניות לחברת הליסינג וחכרו במקומן מכוניות מנהלים רגילות.

מלאומי קארד סירבו להגיב לידיעה.

מיבואנית הונדה, חברת מאיר, לא נמסרה תגובה.

הרץ בתגובה: "21 מנהלי לאומי קארד עברו לנהוג בהונדה סיוויק בעלת מנוע רגיל בנפח 1.8 ליטרים".

המשרד להגנת הסביבה : "אנו עומדים מאחורי הממצאים שנאספו לאחר מספר רב של בדיקות. בבדיקות שנערכו הוכח כי יש בעיה להגיע לאחידות בממצאים".

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
רוב האנשים לא סומכים על פקידי ממשלה, בצדק.
במיוחד שראש ממשלה אחד לפחות חשוד בלקחת שוחד בהמון הזדמנויות, השני עם האי היווני, כל שני וחמישי פוליטקאי אחר נחשד בגנבה. אז לסמוך על פקידי משרד התחבורה כששר התחבורה לא נחשב הכי אמין? אני יותר סומך על מנהלי בנק לאומי ועל הבדיקות שהם עשו. אני לא קונה היברדי על בטוח!!!
דן  |  13.07.10
4.
הייתי באולם המכירות של הונדה שבוע שעבר
אמרתי להם שראיתי סרטון שבו נמדדת רמת קרינה גבוהה מהמותר, התחילו למכור לי סיפורים שהבודק שם לא היה אמין ושהמשרד לאיכות הסביבה קבע שהקרינה בסדר, ובנוסף מוכרים לך סיפורים שברכב רגיל היש גם קרינה אלקטרו מגנטית שלא פחות גבוהה מההיברידית. מתחילים למכור לך סיפורים שבכל העולם נוסעים עם זה(אז מה ? צרת רבים נחמת טפשים) ובנוסף לכל שאתה שואל על ההיברידית שלהם לעומת טויוטה, הם אומרים שלטויוטה היו הרבה מקרים של RECALL לאחרונה והוא פחות אמין ולא מומלץ. נראה לי משהו מסריח בהיברידי.
אודי  |  13.07.10
לכל התגובות