אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בקרוב: גריטה גם לקטנועים ולכלי רכב ללא ממיר קטליטי צילום: בלומברג

בקרוב: גריטה גם לקטנועים ולכלי רכב ללא ממיר קטליטי

ל"כלכליסט" נודע כי המשרד להגנת הסביבה כבר פרסם מכרז לבדיקת השלכות המהלך

13.07.2010, 21:05 | תומר הדר ושרון ביידר

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן גיבש מהלך להרחבת תוכנית הגריטה, כך שתכלול גם אופנועים וקטנועים שמצוידים במנוע בנפח של עד 125 סמ"ק - כך נודע ל"כלכליסט".

היוזמה החדשה גובשה נוכח העובדה שרוב האופנועים והקטנועים שמנועם קטן מ־125 סמ"ק מצוידים במנועי שתי פעימות, שפולטים כמות גבוהה של מזהמים. אופנועים וקטנועים בעלי מנוע גדול יותר מצוידים בדרך כלל במנועי ארבע פעימות, שכוללים מערכות מתקדמות לצמצום פליטת מזהמים.

נוסף על כך מגבש המשרד להגנת הסביבה הרחבה נוספת של התוכנית, כך שזו תאפשר גריטה לכל רכב פרטי ומסחרי שמשקלו עד 3.5 טונות ושיוצר עד 1994. הרקע למהלך הוא העובדה שרוב המכוניות ששווקו בישראל עד 1994 לא צוידו בממיר קטליטי, רכיב המותקן באגזוז של הרכב ומפחית באופן ניכר את שיעור פליטת המזהמים.

ל"כלכליסט" נודע עוד כי לאחרונה פרסם המשרד להגנת הסביבה מכרז הפונה לגופים העוסקים בניתוח ענף הרכב בישראל, ומטרתו הפקת ניתוח של השלכות הרחבת תוכנית הגריטה.

במשרד להגנת הסביבה אישרו את הדברים. "הכללה שתי קבוצות הרכב החדשות בתכנית הגריטה צפויה להגביר את יעילות התכנית, ולצמצם את פליטת זיהום האוויר גם מקבוצות רכב אלו", נמסר מהמשרד.

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

לכל התגובות