אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חדשות רעות למכתשים: ניאופארם הזהירה שהביקושים היו חלשים בחודשים מאי עד יולי צילום: סיוון פרג'

חדשות רעות למכתשים: ניאופארם הזהירה שהביקושים היו חלשים בחודשים מאי עד יולי

גיל בשן מאי. בי. אי: "ללא ספק נראה השפעה בתוצאות הרבעון השני של מכתשים אגן; אנחנו צופים שהחברה תציג הפסד ברבעון השלישי"

14.07.2010, 12:34 | שהם לוי

ניאופארם האוסטרלית, מתחרתה של חברת האגרוכימיה מכתשים אגן הורידה היום (ד') את תחזיות הרווח שלה לשנה הפיסקאלית שלה וציינה את מזג האוויר הגרוע בצפון ארה"ב ואירופה מוקדם יותר השנה כעילה לכך.

המתחרה האוסטרלית של מכתשים ציינה שתנאי מזג האוויר בצפון ארה"ב, בין החודשים אפריל ליולי הביאה לדחיית עונת הגידולים והתאפיינה בביקושים חלשים מהצפוי - עובדה אשר עלולה לבוא לידי ביטוי גם אצל מכתשים אגן.

ניאופארם הורידה את תחזית הרווח לרבעון האחרון שיהיה פחות טוב בהרבה מהרבעון הראשון. החברה מעריכה שהרווח התפעולי בניכוי הוצאות חד פעמיות ינוע בטווח של 65-55 מיליון דולר בשנה הפיסקאלית שלה המסתיימת ב-31 ביולי.

"מכתשים הצליחה להשלים מכירות ממש בתום הרבעון הראשון - דבר שניאופארם לא הצליחה לעשות" אומר גיל בשן, אנליסט בבית ההשקעות אי.בי.אי. מכתשים הרוויחה ברבעון הראשון של השנה 72 מיליון דולר והצליחה להפתיע את השוק והאנליסטים. גיל בשן מעריך שהרבעון השני של מכתשים אגן יסתיים ברווח נקי של כ-36 מיליון דולר בלבד וצופה הפסד ברבעון השלישי.

"חרף הציפייה להתאוששות מחירי ההדברה הלא סלקטיבית נראה כי הדברים לא יקרו. אם חשבנו ברבעון הראשון שהביקושים והמחירים חוזרים למסלול מחודש, אז עדיין לא נראה ככה. אז הקשיים שראינו בשנים האחרונות בשוק ההדברה עדיין קיימים" מוסיף בשן.

בשן מזכיר כי "מכתשים הצליחה לתקן בסוף הרבעון הראשון - אבל בהשוואה לרמות הביקושים שהיו ברבעון הראשון של מכתשים, חלה הפחתה משמעותית ברבעון השני, כך על פי אזהרת הרווח של ניאופארם. ללא ספק נראה זאת בתוצאות הרבעון השני של מכתשים אגן".

ניאופארם ממצבת עצמה מחוץ לתחום הגלייפוסט

"החברה שרכשה מכתשים אגן פועלת בעיקר בארה"ב, הרכישה של אלבאו היא בגלל כושר ייצור הגלייפוסט שלה שהוא מוצר הדברה לא סלקטיבית", מציין בשן.

האסטרטגיה החדשה של ניאופארם מדברת על שינוי אסטרטגי שמהותו הפסקת הפוקוס הניהולי של החברה בגלייפוסט. ההחלטה של ניאופארם נובעת מנכונותה של מונסנטו להציע תחרות מחירים אגרסיבית יותר עבור הגלייפוסט, דבר שצפוי לפגוע במכירות ניאופארם בצפון אמריקה. 

תגיות