אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ישראל כץ: "כשנהגים יידעו שהעונשים על עבירות תנועה חמורים, הם ייבהלו" צילום: חיים צח

ישראל כץ: "כשנהגים יידעו שהעונשים על עבירות תנועה חמורים, הם ייבהלו"

שר התחבורה דיבר במהלך אירוע שבו הציגה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים את תוכניתה לעיבוי פעילותה לשנת 2010. בין היתר היא תפעל להחמרת הענישה על עבירות תנועה

14.07.2010, 12:06 | תומר הדר

"להחמרת הענישה יש משקל משמעותי ביותר בתכניתה של מדינת ישראל למלחמה בתאונות בדרכים", כך אמר הבוקר שר התחבורה ישראל כ"ץ במהלך אירוע שבו הציגה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים את תוכניתה לעיבוי פעילותה לשנת 2010.

כץ הדגיש, כי "אי אפשר בלי החמרה של הענישה. כאשר הציבור ידע שהעונשים חמורים הוא ייבהל. מדובר בתהליך הדרגתי שלא יקרה בן לילה". לדברי שר התחבורה, גם לנהגים שביצעו עבירות תנועה ומתכוונים לשנות ולהקל את רוע הגזירה בין כתלי בית המשפט צפויה הפתעה לא נעימה: "אנחנו מתכוננים למלחמה. בעתיד שיפוט תעבורתי יהיה מהיר וממוקד. כיום מי שבוחר להגיע להישפט מקבל עונש קל ב-50% במסגרת עסקאות טיעון שנסגרות עם התובע המשטרתי, אך אנו נפעל כדי ליצור מצב שבו הציבור יבין שאם הוא יגיע לבית המשפט, הוא ישלם יותר".

כץ התייחס גם לנושא הוועדה הבין משרדית שהוקמה בשיתוף משרד התחבורה ומשרד האוצר. לדבריו, "כל אזרח בישראל זכאי לרכוש מכונית בזול, אך אנחנו שואפים ליצור מצב שבו האזרח יחזיק מכונית זולה, אך יסע לעבודה בתחבורה ציבורית".

על פי עיקרי תוכנית עיבוי הבטיחות בדרכים שהציגה היום הרשות לבטיחות בדרכים, בראשותו של עו"ד אוריאל לין שהתמנה ליו"ר מועצת הרשות לאחרונה, תנקוט הרשות בשורה של פעולות שנועדו להפחית את מספר הנפגעים. מדובר בפעולות שימוקדו בעשרה מגזרים ויחלו בילדים בגילאי גן, בעתיד תקודם חקיקה להרחבת חובתם של נהגים לעצור במעברי חציה ולהטלת קנסות בגובה של 500 עד 1,000 שקלים לנהגים שלא יעצרו במעברי החציה. מגזר נוסף, הכולל צעירים עד גיל 24, יזכה לתשומת לב מיוחדת הכוללת התקנה של מערכות ניטור, חמישה חודשי ליווי מלא של נהג וותיק ואיסור מוחלט על הימצאות אלכוהול בדמו של הנהג.

עוד מדגישים ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים שנושא הדיבור בטלפון סלולרי תוך כדי נהיגה יטופל בחומרה ותקודם חקיקה שתאפשר הטלת קנס בסך של 1,500 שקלים על מחזיקי טלפון סלולרי. גם מערך הניידות המשטרתיות הסמויות יתוגבר למטרה זו. נהגי אוטובוסים ומשאיות יזכו גם הם לניטור אלקטרוני שחקיקה להפיכתו למחייב תקודם על ידי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, כמו גם הכשרות מוקדמות לכל נהג שירוש משאית.

גם נהגים אשר יוצרים שיבושי תנועה ומעמידים את רכבם בצירים סואנים יטופלו: הרשות הלאומית תגביר את השימוש בפקחים עירוניים המורשים לרשום דוחו"ת לנהגים שמעמידים את רכבם כך שהוא מפריע לתנועה. בהמשך תקודם הצעת חוק שתעניק לפקחים סמכויות נוספות לרשום דוחו"ת גם לנהגים שהחנו את רכבם במקום אסור. תשומת לבה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים תופנה גם לרוכבי האופניים, הנחשבם לקהל פגיע: על אלה תיאסר רכיבה בכביש שלצידו קיים נתיב אופניים. כמו כן תיאכף התקנה המחייבת התקנת אמצעי תאורה על האופניים.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
אתה בעניין הזה 'צחקתני!
כבוד כץ הנכבד! כזאת אמרתם כשהעליתם את מחיר השימוש בסלולארי, מ-250 ל-500, ואז ל-1000 + מליון נקודות וחצי... ומה קרה? קול ישראל דובר מפיותיהם של כל ישראל בסלולארי, כמעט ללא יוצא מהקו. וכי למה? וכי ככה: אין מדיניות, אין משטרה. אין משטרה, אין אכיפה. אין אכיפה? אין עונש. אין עונש, אין חוק. אין חוק? ניסיתם 100,000 ש"ח? שרק המליארדרים יוכלו לנהוג? תנסו. כוווווולם ימשיכו לדבר, ואיש לא יתרגש משיטות הענישה שאין אכיפה ואין מדיניות אכיפה. הרי זה לא אגרת טלויזיה או אגרת קנס על שכירת 2 מ' מדרכה כחול-לבן לשעה... שם מדובר בכסף קל, אז אוכפים בשיטות השוק האפור, וחיי ישראלי שוים כקליפת השום (העבש). בחיאתק, כץ, פרסומת צבעונית לחוד וחיינו המופקרים לחוד. וחשוב, מר כץ שכך זה בכל תחומי חיינו, המופקרים למען הנאתם של ,פרנסי העיר'!
אני עצמי ואנוכי  |  19.07.10
3.
אני מציע שלילה לכל המדינה !!
כבוד השר, אם תחליף את ה"עבירה המסוכנת" מהירות מופרזת. ב"נסיעה בנתיב שמאל" ואי איתות במעבר בין נתיבים - אני מבטיח לך ירידה דרסטית בסטרס הנהגים, במספר העברות הכללי וכתוצאה ישירה מכך ירידה בכמות התאונות והנפגעים ( רוב התאונות כלל לא מדווחות). אני יודע שאלו עבירות שקשה לאכוף, כנראה שיש סיבה שהן כל כך הרות גורל... "אור ירוק" - אני קורא לכם לחזור למטרה הראשונית שלכם ולפעול למניעת תאונות ולהפסיק לעזור למשטרה להילחם הנהגים (במלחמות יש רק ניפגעים). לכל המלעיזים - נהגים כמוני וכמוכם לא קמים בבוקר "היום אני ארצח מישהו בכביש". רוב התאונות הן מחוסר תשומת לב, לכן יש לפעול מול עבירות של חוסר תשומת לב, שם הפתרון, קשה אך משכנע. נ.ב. - מוזמנים להשאיר לי תגובה בתיבת המייל, מעוניין לשמוע את דעתכם.
קרמר , צפון  |  15.07.10