אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אושרה הברית של בריטיש, אמריקן ואיבריה בטיסות הטראנס-אטלנטיות צילום: בלומברג

אושרה הברית של בריטיש, אמריקן ואיבריה בטיסות הטראנס-אטלנטיות

לאחר אישור הנציבות האירופית ממתינות כעת שלוש חברות התעופה לאישור האמריקאי. "הגענו למסקנה ששיתוף הפעולה ייטיב עם הצרכנים", אמר סגן נשיא הנציבות האירופית האחראי על מדיניות התחרות, "בשנים האחרונות אנו מאשרים בריתות שמספקות יתרונות לחברות התעופה"

14.07.2010, 15:44 | יסמין גיל

הנציבות האירופית הודיעה היום (ד') רשמית, כי סיימה את חקירתה בנושא הברית המשותפת (joint venture) בין בריטיש איירווייס, אמריקן איירליינס ואיבריה, בטיסות הטראנס-אטלנטיות. שלוש חברות התעופה, החברות גם בברית התעופה oneworld, הודיעו מצדן כי הן ממתינות לקבלה האישור האחרון ממשרד התחבורה האמריקאי ומקוות להתחיל את הפעילות המשותפת בסתיו הקרוב.

"הגענו להחלטה הזו על בסיס התחייבויות מצד חברות התעופה", מסר בהודעת הנציבות האירופית חואקין אלמוניה, סגן נשיא הנציבות האחראי על מדיניות התחרות, "בחנו את ההתחייבויות הללו, התייעצנו עם שחקנים אחרים בשוק והגענו למסקנה ששיתוף הפעולה ייטיב עם הצרכנים". עוד נמסר, כי הנציבות שיתפה פעולה בחקירתה עם הרשויות בארה"ב, בעיקר עם משרד התחבורה האמריקאי. ההחלטה מוגבלת לעשר השנים הבאות.

הברית הזו צפויה להתחרות בשתי בריתות אחרות בקווים הטראנס-אטלנטיים: של אייר פראנס, KLM, אליטליה ודלתא שגם חברות בברית התעופה SkyTeam, ושל לופטהנזה, סוויס, קונטיננטל ואייר קנדה שגם חברות בברית ה-Star.

"אלו חדשות טובות לנוסעים, שייהנו ממגוון רחב יותר של טיסות, לצד יתרונות התחרות", מסר אלמוניה בהודעה, "חקירת הנציבות התמקדה בשישה נתיבים טראנס-אטלנטיים שבהם הברית עלולה לפגוע בתחרות. כדי להתייחס לחששות הנציבות, שלוש חברות התעופה הסכימו ליצור את התנאים המתאימים לחברות אחרות להיכנס לנתיבים הללו, ולהרחיב את שירותיהן".

בין ההתחייבויות של בריטיש איירווייס, אמריקן איירליינס ואיבריה, על פי הודעת הנציבות: לאפשר לחברות אחרות קבלת סלוטים (אישורי המראה ונחיתה) בנמלי התעופה הית'רו וגטוויק שבלונדון, לטיסות בקווים לבוסטון, ניו יורק, דאלאס ומיאמי. כן, ישוחררו סלוטים בנמל התעופה JFK בניו יורק, במידת הנדרש. החברות יוכלו לשתף פעולה גם על ידי מכירת כרטיס טיסה שיאפשר טיסת הלוך עם אחת מהן וחזור עם אחרת.

"נמל התעופה הית'רו הוא ההיבט המשמעותי ביותר בסיפור", מסר אלמוניה, "עם יותר מ-50 מיליון נוסעים בשנה, התנועה בין מדינות האיחוד האירופי לארה"ב מהווה את השוק הבינלאומי הגדול ביותר והטיסות מהית'רו לארה"ב מהוות כרבע מהשוק הזה. הסלוטים שיהיו זמינים, תחת תנאים של הנציבות, יאפשרו למתחרות להפעיל עד שבע טיסות ביום ו-49 בשבוע, בהתאם לגודלן בשוק, בין לונדון לארבע הערים בארה"ב".

"בשנים האחרונות המדיניות שלנו הייתה לקבל בריתות שמספקות יתרונות לחברות התעופה", המשיך אלמוניה, "בשעה שאנו מוודאים שהן לא באות על חשבון הצרכנים ולא פוגעות בבחירה, במחירים ובשירות. אני מאמין שהחלטתנו יוצרת את האיזון הנכון בין האינטרסים של התעשייה ובין אלו של הנוסעים".

תגיות