אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שחיקת המחירים בלמה את הצמיחה של שוק מוצרי הצריכה במחצית הראשונה צילום: יובל חן

שחיקת המחירים בלמה את הצמיחה של שוק מוצרי הצריכה במחצית הראשונה

לפי סטור נקסט, בינואר-יוני נשחקו המחירים של מוצרי הצריכה ב-2.8% והשוק גדל ב-2.2% בלבד והוא מוערך ב-18.6 מיליארד שקל

14.07.2010, 17:40 | אורנה יפת

שוק מוצרי הצריכה גדל בחציון הראשון של שנת 2010 ב-2.2% בלבד והוא מוערך ב-18.6 מיליארד שקל. במחצית ראשונה של 2009 עמדו המכירות על 18.2 מיליארד שקל. כך עולה מנתוני חברת סטור נקסט שבדקה את החציון הראשון של שוק מוצרי הצריכה, הכולל קטגוריות של מזון ומשקאות, טיפוח הפרט ומוצרי טיפוח לבית.

חגיגת הקניות ברשתות השיווק נרגעה יציבות בפדיון במרץ-מאי לאחר עלייה של 4% במכירות רשתות השיווק בדצמבר-פברואר, בחודשים מרץ-מאי לא נרשמה עלייה במכירות. יציבות גם במכירות רשתות המזון כתב כלכליסטלכתבה המלאה

מדובר בצמיחה מתונה יחסית במכירות, המסתכמת ב-2.2% בלבד ונובעת בעיקר משחיקת המחירים של מוצרי הצריכה. שחיקת המחיר נובעת מהתחרות בין רשתות השיווק וממבצעים אגרסיביים. החציון הראשון של 2010 מאופיין בירידת מחירים של 2.8% ביחס ל-2009. יחד עם זאת, בהשוואה לחציון הראשון של 2009, שהראה עלייה של 1%, עדיין מדובר בצמיחה גבוהה.

שמן זית. עלייה של 12% במכירות בחציון הראשון , צילום: בלומברג שמן זית. עלייה של 12% במכירות בחציון הראשון | צילום: בלומברג שמן זית. עלייה של 12% במכירות בחציון הראשון , צילום: בלומברג

בנטרול שחיקת המחיר, ניתן לראות כי השוק צמח ב-5% במכירות לעומת צמיחה של 0.6% בשנה קודמת. צמיחה זו מראה כי המשק מתאושש מהמיתון אך עדיין צמיחתו נבלמת בשל שחיקת המחירים.

חוזרים לפרימיום

נתון נוסף המהווה סממן ליציאה מהמיתון הוא הצמיחה בקטגוריות של עולמות הפרימיום. נראה כי הצרכן חזר לרכוש בחציון הראשון של השנה מוצרים יקרים יחסית. כך ניתן לראות מהנתונים עלייה של 24% במכירות של לחם מיוחד, עלייה של 17% במכירות של תה קר, עלייה של 13% במכירות של ירקות חתוכים ושטופים ועלייה של 12% במכירות שמן זית. הסיבה לעלייה במכירות נעוצה בכניסה של שחקנים חדשים ופעילות שיווקית בתחום. לעומתן, הקטגוריות שרשמו ירידה במכירות הן: עוף קפוא, לחם קל ארוז, בשר בקר קפוא, נקניקים במעדניה, פיצוחים ומרגרינה.

תגיות