אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עלייה של 22.4% במכירות מחשבים ברבעון השני צילום: בלומברג

עלייה של 22.4% במכירות מחשבים ברבעון השני

על פי נתוני חברת המחקר IDC, עסקים רבים שהיססו לשדרג את ציוד המחשבים שלהם בזמן המשבר עושים זאת כעת. לראשונה, נכנסה אסוס לרשימת חמש היצרניות המובילות

15.07.2010, 15:36 | יוסי גורביץ
המחשב האישי עומד למות? בחברות המחשבים לא שמעו על כך. במהלך הרבעון השני של 2010 נרשמה עלייה של 22.4% במכירות המחשבים בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. כך עולה מנתוני חברת המחקר IDC. האנליסטים של החברה המתחרה גרטנר היו זהירים יותר, והעריכו שהעלייה הסתכמה ב-20.7%.

כ-81.5 מיליון מחשבים נמכרו בעולם בתקופה זו, ולדברי האנליסטים של IDC חלה עלייה ניכרת ברכישת מחשבים מצד המגזר העסקי, ששב לדרג את הציוד לאחר שנה של דחייה בשדרוגים בשל המשבר הכלכלי. עם זאת העריכו ב-IDC שבשל עוצמתם של המחשבים החדשים, החברות לא יידרשו לשדרג במשך זמן רב, והעריכו כי מכירות המחשבים ברבעונים הקרובים תהיינה נמוכות יותר.

החברות המובילות במכירות מחשבים הן, בסדר יורד: HP, ששומרת על המקום הראשון עם נתח שוק של 18.1%; דל, שדחקה את אייסר מהמקום השני עם 13%; אייסר, עם 12.6%; לנובו, עם 10.2% (ועלייה של 47%); וטושיבה ואסוס הגיעו שתיהן למקום החמישי, כשההפרש ביניהן זעום, ונתח השוק שלהן היה 5.3%. זו הפעם הראשונה שאסוס, שהפכה את מחשבי הנטבוק הקלים לפופולריים, נכנסת לרשימה.

מכירות הנטבוקים עלו ברבעון השני ב-20%, אך על פי הערכות IDC הפופולריות שלהם יורדת ככל שהשוק העסקי מחפש מחשבים ניידים חזקים יותר. נוכחותה של אסוס בולטת במיוחד באירופה, המזרח התיכון, אפריקה ואסיה ופחות באמריקה. מכירותיה של אסוס ברבעון השני רשמו עלייה של 80% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

תגיות