אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שיווק הגרילה במונדיאל הביא תוצאות צילום: בלומברג

שיווק הגרילה במונדיאל הביא תוצאות

בעוד שמרבית הספונסרים הרשמיים של המונדיאל חוו דווקא ירידה בחיפושים אחריהם באינטרנט, במותגים שעסקו בשיווק גרילה מתוחכם היתה עלייה במספר החיפושים

15.07.2010, 13:57 | סוכנויות הידיעות

העוסקים בשיווק גרילה יכולה לסכם עם חיוך את האירוע בדרום אפריקה. לפי חברת Hitwise Experian שבדקה את מספר החיפושים באינטרנט למותגים שמעניקים חסות למונדיאל – כל הספונסרים הרשמיים – מלבד Kia – חוו ירידה במספר החיפושים  באינטרנט, למרות החשיפה העצומה שהם השיגו בזמן המשחקים.

דווקא במותגים שעסקו בשיווק גרילה מתוחכם היתה עלייה במספר החיפושים אחר המותג שלהם במהלך המונדיאל.

Qantas חברת התעופה הרשמית של אוסטרליה, למשל, נהנתה מעלייה של 154.5% בחיפושים אחר המותג שלה בזמן המונדיאל – בעוד שהחיפושים של חברת התעופה הרשמית של המונדיאל, South African Airways, ירדו ב-29.3%.

גם חברות תעופה רשמיות אחרות של הנבחרת – לופטהאנזה של נבחרת גרמניה, למשל ווירג'ין אטלנטיק של נבחרת אנגליה חוו עלייה נאה במספר החיפושים אחריהם. גם ספונסרים וספקים רשמיים אחרים של הנבחרות נהנו מעלייה בחיפושים באינטרנט אחר המותגים שלהם.

"המונדיאל הזה הביא עימו שינוי גדול ביכולות האון-ליין  של הספונסריות הרשמיות של המונדיאל – וחלק מספונסרים הרשמיים לא התכוננו היטב כמו היריבות שלהן לקרב בפרסום און ליין", לפי רובין גואד מ-Hitwise.

המבזבזים הגדולים - האמריקאים

 

חברת ויזה וספונסרים נוספים מסכמים את המונדיאל הטוב מבחינתם. לקוחות ויזה הוציאו 204 מיליון ליש"ט בדרום אפריקה בחודש המונדיאל - 70% יותר מאשר ההוצאה באותה תקופה בשנה שעברה.

מספר העסקאות שחתמו לקוחות ויזה בין ה-1 ביוני ל-11 ביולי עמדו על 2.2 מיליון (55 אלף ביום בממוצע) עלייה של 79% מ-1.2 מיליון פעולות (30 אלף ביום בממוצע) במהלך אותם 41 ימים ב-2009.

ויזה הדגישה כי הלקוחות האמריקאים היו האחראים העיקריים לעלייה בפעילויות של הכרטיס במדינה האפריקאית. בסך הכל 19.05% מסך הפעולות הגיעו מכרטיסים בבעלות אמריקאית, במקום השני היו הלקוחות הבריטים – 19.03%. אוסטרלים (4.7%), ברזיליאים (4.2%) וצרפתים (3.4%) גם הוציאו לא מעט בדרום אפריקה.

"זה המונדיאל הראשון שויזה מעניקה לו חסות וזה נהדר לראות את האימפקט הפיננסי של הטורניר על הכלכלה הדרום אפריקאית" אמר קולין גראנל, סגן נשיא ויזה אירופה.

תגיות