אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברת בריל רוכשת את "כל נעל סנטר" צילום: בלומברג

חברת בריל רוכשת את "כל נעל סנטר"

בריל חתמה על זכרון דברים לרכישת השליטה בחברה המפעילה רשת של שש חנויות נעליים. כל נעל סנטר הינה חברה פרטית בעלת מחזור מכירות שנתי של כ-20 מיליון שקל

18.07.2010, 18:00 | אורנה יפת

חברת ברילרוכשת את רשת הנעליים כל נעל סנטר. לפני מספר ימים חתמה בריל על זכרון דברים לרכישת השליטה בחברה המפעילה רשת של שש חנויות נעליים. כל נעל סנטר מגלגלת מחזור מכירות שנתי של כ-20 מיליון שקל. רכישת השליטה תעשה כנגד הלוואת בעלים של כ-5 מיליון שקל.

כל נעל סנטר היא חברה פרטית שנמצאת בבעלות מוטי ואיילה אורון. בריל תרכוש את השליטה בכל נעל סנטר ותחזיק 51% מהבעלות עליה. בני הזוג אורון יחזיקו ב-49% הנותרים.

"החברה הגיעה למסקנה שהיא צריכה גב כלכלי וגוף משמעותי שיפתח אותה", אמר ל"כלכליסט" יהודה אלבז, מנכ"ל חברת בריל. "בריל מתמחה בתחום הנעליים ויש לה ניסיון בניהול רשתות. הם חשבו שאיתנו ה-49% שלהם יהיו שווים הרבה יותר ונוכל לדחוף את הרשת קדימה".

כל נעל סנטר היא רשת נעליים לכל המשפחה המחזיקה מזה 10 שנים ששה סניפים בלבד ולא התרחבה כלל בשנים האחרונות. חנויות הרשת משתרעות על שטח של 400-500 מ"ר והיא מפעילה סניפים באזור המרכז, באזורי תעשיה בערים אשדוד, ראשון לציון, מודיעין, כפר סבא, אור יהודה ובסגולה פתח תקווה. "זו רשת שיכולה להתפתח לפחות ל-20 סניפים ולא רק באזור המרכז", אמר אלבז. "בריל נכנסת לעסקים כדי לפתח אותם וכך נעשה עם כל נעל סנטר".

בריל מכירה את החברה הנרכשת שכן היא משווקת לה בעשר שנים האחרונות את המותגים האש פאפיס וקטרפילר. השלמת העסקה כפופה לבדיקת נאותות ואישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

במקביל, הושלמה היום (א') רכישת מלוא המניות בחברת סופר ברנדס על ידי בריל. סופר ברנדס בישראל משווקת את המותגים ניין ווסט, איזי ספיריט ואן קליין. החברה היתה בבעלות חברת סקאל, בשנת 2006 רכשה בריל 25% מהחברה, בשנת 2008 רכשה 25% נוספים ובמאי האחרון רכשה את 50% הנותרים בחברה מידי סקאל, בעסקה שהושלמה היום. בריל רכשה את החברה תמורת 16 מיליון שקל.

בריל היא חברה בורסאית שנמצאת בבעלות משפחת בוסקילה, משפחת גנזי, פסגות, דש, הראל והציבור. היא בעלת רשת הנעליים גלי המחזיקה 74 סניפים, רשת בגדי הילדים סולוג המפעילה 25 סניפים, וכן מנהלת את מחלקות ההנעלה במשביר לצרכן ב-22 סניפים. כמו כן מייצרת החברה את הנעליים הצבאיות עבור צה"ל ומשווקת לנקודות המכירה את המותגים האש פאפיס, קטרפילר ובריל.

מחזור המכירות של בריל בשנת 2009 עמד על 341 מיליון שקל. בנוסף, מחזור המכירות של סופר ברנדס עומד על 60 מיליון שקל ושל חברת SPN, שמייצגת את המותג נאוטיקה בישראל, בה שותפה בריל ב-50% עם סקאל, עומד על 50 מיליון שקל.

תגיות