אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": "הפעילות בארה"ב תכפיל את מחזור המכירות של גד" צילום: איל פישר

בלעדי ל"כלכליסט": "הפעילות בארה"ב תכפיל את מחזור המכירות של גד"

"מנוע הצמיחה הגדול שלנו הוא בארה"ב", אומר מנכ"ל החברה עזרא כהן. גד, שהיתה פעילה בשוק הכשר בלבד בארה"ב, תקים עד סוף השנה חברה שתייצר ותפיץ את מוצרי החלב שלה גם בשוק הלא כשר

19.07.2010, 07:03 | אורנה יפת

מחלבות גד תפתח חברה בארה"ב שתעסוק בייצור ובהפצה של מוצרי החלב של גד. החברה תקום עד סוף השנה ותחל לפעול ב־2011 תחת השם "גד ארה"ב", כך נודע ל"כלכליסט".

המחלבה בוחנת בימים אלה שיתוף פעולה עם יצרנים מקומיים בארה"ב שיוכלו לייצר ולהפיץ עבורה את מוצרי החלב, לפי הידע של מחלבות גד. "נתחבר עם יצרן מקומי שכבר יש לו מפעל בארה"ב במקום להקים מפעל חדש. זה יותר יעיל מבחינה כלכלית", אמר מנכ"ל החברה עזרא כהן ל"כלכליסט".

לדבריו, מטרת המהלך היא הגדלת כושר ההפצה של מוצרי גד בארה"ב. "עם מפיץ מקומי נוכל למכור הרבה יותר ממה שאנחנו מוכרים כיום", אמר. עד כה התמקדה החברה בשוק הכשר, ובאמצעות ההתחברות עם מפעל מקומי היא תוכל להרחיב פעילות גם לשוק הלא כשר, שבו קיים פוטנציאל גדול הרבה יותר.

כיום משווקת מחלבות גד לארה"ב בשוק הכשר וכך גם לבריטניה ולצרפת. "הפריצה הגדולה שלנו תהיה בארה"ב והמהלך ייעשה דווקא שם כדי להתגבר על בעיית ההפצה במדינה", מסביר גיל שגב, סמנכ"ל השיווק במחלבה. "בארה"ב ההפצה נעשית באמצעות פרילנסרים, ואנחנו לא רוצים סוכנים עצמאים שמשווקים מוצרים של מחלבות נוספות. אנחנו מחפשים מערך הפצה שיעבוד רק עם גד". בבריטניה התחברה החברה עם חברת אסם, שמפיצה את מוצריה במדינה.

סיבה נוספת להתחברות עם יצרן מקומי היא עלות המוצרים בארה"ב. עלות השינוע בהטסה מעלה את המחיר הסופי לצרכן ועל כך רוצה המחלבה להתגבר. "עם יצרן מקומי נוכל להיות הרבה יותר אטרקטיביים במחיר לצרכן. אתה לא יכול להתחרות עם כלל השוק אם אתה לא מייצר שם. אתה צריך לקבל את אותם תנאים שיש ליצרן מקומי כדי לעמוד בתחרות", אמר כהן.

חזקים בשוק המוסדי

מחזור המכירות של מחלבות גד בישראל עומד על 270 מיליון שקל בשנה, וכהן מעריך כי המחלבה תכפיל את מחזור המכירות שלה בתום שנת הפעילות הראשונה בארה"ב. לדבריו, היצוא של המחלבה מהווה כיום 10% ממחזור המכירות. "אני אוהב את התחרות בישראל, אבל מנוע הצמיחה הגדול שלנו הוא בארה"ב", הוסיף כהן.

בישראל מגיע נתח השוק של המחלבה ל־3% ברשתות השיווק, אך כוחה הגדול הוא בשוק המוסדי, שבו היא נחשבת לשחקן חזק, וחצי ממחזור המכירות בא מבתי מלון וממסעדות. כעת מתכננת המחלבה להיכנס לשוק הגבינות הצהובות והגבינות האיטלקיות.

לצורך הכניסה המסיבית לתחום הגבינות הצהובות תרכוש המחלבה קווי ייצור חדשים מאירופה בעלות של 10 מיליון שקל. עד כה היא שיווקה לשוק המוסדי רק שני סוגי גבינות קשות: קשקבל ופקורינו ולמעדניות סיפקה גם גבינת מוצרלה. כעת היא מרחיבה את ליין המוצרים ותשיק גבינות גאודה, גבינות כחולות ובוחנת גם להשיק גבינה צהובה, קטגוריה שבה שולטת באופן כמעט בלעדי מחלבת תנובה. המוצרים ישווקו גם ברשתות השיווק ובעיקר במעדניות של הרשתות.

40 מיליון שקל למיתוג מעדניות ברשתות

לאחרונה החלה המחלבה בשיתוף פעולה עם הרשתות הפרטיות שבמסגרתו היא תמתג 50 מעדניות הפועלות בתוך הרשתות תחת השם "מחלבות גד", בהשקעה כוללת של 40 מיליון שקל. במסגרת שיתוף הפעולה תדריך המחלבה את עובדי המעדניות, עם זאת העובדים ימשיכו למכור גם מוצרים של חברות מתחרות. בין המעדניות שכבר מותגו תחת שם המחלבה: רמי לוי שיווק השקמה, כמעט חינם וסופר ספיר.

 

כמו כן, גד מרחיבה פעילות בתחום גבינות השמנת, שאליו נכנסה לראשונה בחג שבועות. מדובר בקטגוריה שנשלטת על ידי תנובה עם המותג נפוליאון ועל ידי חברת סיימן שמייבאת את המותג פילדלפיה. בקרוב תשיק המחלבה טעמים נוספים על גבינה בטעם טבעי ובטעם ירקות. השבוע החלה החברה בפעילות של טעימות לגבינות החדשות ב־40 נקודות מכירה בהשקעה של 250 אלף שקל.

תגיות