אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
על בד רוכשת את רוזתם תמורת 65 מיליון דולר כדי להיכנס לשוק הטמפונים

על בד רוכשת את רוזתם תמורת 65 מיליון דולר כדי להיכנס לשוק הטמפונים

רוזתם נמצאת בקיסריה ומעסיקה 400 עובדים, כיום היא מספקת מותגים פרטיים לוול מארט טארגט ועוד. בשנת 2009 רשמה רוזתם רווח נקי של 16.3 מיליון שקל

19.07.2010, 09:11 | שהם לוי

על בד הודיעה היום (ב') לבורסה בת"א על רכישת רוזתם - המייצרת ומוכרת טמפונים תחת מותגים פרטיים לרשתות קמעונאיות גדולות בחו"ל. על בד תרכוש את כל מניותיה של רוזתם תמורת 65 מיליון דולר, כ-33 מיליון דולר מתוכן במזומן והיתרה בחובות של רוזתם בהיקף של 32 מיליון דולר שתיקח איתה על בד.

כיום מייצרת על בד מגבונים לחים, בתחילת השנה צפתה החברה גידול של 25% במכירות 2010 ל-930 מיליון שקל.

המכירות המאוחדות של על בד ורוזתם בשנת 2009 הסתכמו ב-946 מיליון שקל והרווח הנקי המאוחד עמד על 73.6 מיליון שקל. כעת מגוונת על בד את מכירותיה בתחום ההגיינה הנשית, אלה היוו כ-16% מהכנסותיה בשנת 2009, טרם רכישת רוזתם.

החברה מקיבוץ משואות יצחק תרכוש את רוזתם מקיסריה שמעסיקה כיום 400 עובדים. מטרת הרכישה מבחינתה של על בד היא לפרוץ לשוק הטמפונים שסיפק לרוזתם מכירות של 203.7 מיליון שקל ורווח נקי של 16.3 מיליון שקל ב-2009.

רוזתם הוקמה בשנת 1982 וסך נכסיה נאמדים ב-163.7 מיליון שקל. נציין שבשנת 2008 רשמה החברה הפסד נקי של 11.1 מיליון שקל על מכירות של 167.8 מיליון שקל.

יו"ר דירקטוריון על בד: "הרכישה משתלבת באסטרטגיה שלנו"

אמנון ברודי, יו"ר הדירקטוריון של על בד, אמר היום כי "רכישת רוזתם מחזקת את על בד בשלושה ממדים: על בד נכנסת באמצעות החברה לקטגוריה חדשה, מחזקת באופן משמעותי את נוכחותה בשוק בארה"ב ומקטינה את החשיפה ליורו".

לדברי ברודי: "רוזתם הינה שחקן משמעותי מאוד בשוק ה'מותג הפרטי' ולכן על בד מחזקת בכך את מעמדה התחרותי בתחום ועונה למגמת השוק. כיום 'קניינים מעדיפים לעסוק עם פחות ספקים ויצרנים, ומעדיפים ספקים עם מגוון מוצרים גדול יותר. ברודי הוסיף כי "הרכישה של חברת רוזתם משתלבת יפה באסטרטגיה של עלבד מתוקף היותה של רוזתם שחקן מוביל בתחום ייצור הטמפונים לשוק ה-PL בעולם".

יובל וינשטוק, מנכ"ל רוזתם: "מדובר על מהלך אסטרטגי וחשוב לחברה. רוזתם צמחה בשיעורים ניכרים בשנים האחרונות ועסקה זו תאפשר לחברה להמשיך ולצמוח יחד עם שותף אסטרטגי מוביל. רוזתם כבשה במהלך החמש השנים האחרונות את שוק ה-private label האמריקאי - שוק אדיר שצומח בשיעורים נכבדים. כחברה ישראלית, המעסיקה מעל 400 עובדים ומייצרת את מוצריה בקיסריה, אנו שמחים על השותפות עם על בד - חברה ישראלית מובילה בתחומה."

השוק של רוזתם: צמיחה ממוצעת של 15% בחמש השנים האחרונות

על סמך נתוני מחקרי השוק של IRI ויורומוניטור, נאמד שוק הטמפונים בעולם בכ-3 מיליארד דולר עם שיעור צמיחה שנתי ממוצע של כ-3.5%.

שוק טמפונים ה-PL אותם מוכרת רוזתם לרשתות קמעונאיות כמו וול מארט, CVS, טארגט, קרוגר ועוד נאמד בכ-380 מיליון דולר במונחים קמעונאיים. השוק האירופאי מהווה נתח של 250 מיליון דולר והשוק האמריקאי מהווה כ-130 מיליון דולר. על בד מציינת במסגרת פרטי העסקה כי שוק טמפוני ה-PL צמח ב-15% בממוצע לשנה בחמש השנים האחרונות והכפיל את עצמו בתקופה זו.

במסגרת התוכנית האסטרטגית שלה, אותה פרסה בפני אנליסטים ומשקיעים הודיעה החברה על כוונתה לחתור לצמיחה אורגנית ממוצעת של 10% בשנה. וכן רמזה על כוונתה לרכוש חברות נוספות שיסייעו לה לחיזוק האתרים הקיימים שלה בגרמניה וארה"ב.

רמקו: "יש מקום נוסף למינוף במאזן החברה"

אביחי ברכה, מנהל מחלקת המחקר ברמקו בית השקעות: "להערכתנו ישנה סינרגיה גבוהה בין הפעילות הנרכשת לבין פעילות על בד בעיקר בזכות מאגר לקוחות קיים אשר יוכל לקנות מעל בד חבילת מוצרים, ומאגר לקוחות חדש בארה"ב ובאירופה. לחברה הנרכשת נתח שוק של מעל 50% משוק המותג הפרטי בארה"ב". 

"חברת על בד הינה חברה בעלת מאזן חזק עם יחס הון למאזן של כ-0.45 ולהערכתנו יש מקום למינוף נוסף במאזן החברה", מוסיף עוד ברכה.

היועצים בעסקה: טריגר פורסייט

לצורך מימוש העסקה נעזרה על בד בחברת הייעוץ האסטרטגי טריגר פורסייט המלווה אותה ב-10 השנים האחרונות בפיתוח העסקי ובגיבוש האסטרטגיה, בצוות של משרד רו"ח קוסט פורר גבאי & קסירר - רו"ח של החברה, ובעו"ד גדי גראוס ממשרד ZKGS. פועלים שוקי הון ושותפה האסטרטגי בארה"ב וויליאם בלייר שמשו כבנקאי השקעות של העסקה.

תגיות