אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המרכול המקוון אוקאדו ביצע הנפקה ללקוחות צילום: בלומברג

המרכול המקוון אוקאדו ביצע הנפקה ללקוחות

הרשת אפשרה השתתפות בהנפקה הראשונית רק ללקוחות שהוציאו 300 ליש"ט במרכוליה מתחילת השנה ועד 24 ביוני

19.07.2010, 23:37 | סוכנויות הידיעות

רשת הסופרמרקטים הבריטית המקוונת אוקאדו (Ocado) הודיעה כי רק כמה אלפי לקוחות ניצלו את האפשרות לרכוש מניות בהנפקה שביצעה, כך מדווח "הגרדיאן" הבריטי.

לנוכח החששות ההולכים וגוברים שההנפקה תתגלה ככישלון, מיהר סמנכ"ל הכספים של החברה אנדרו ברייסי להכחיש שהמכירה שייצגה 3% מבסיס הלקוחות הזכאים נחשבת לאכזבה. על פי ההערכות, המכירה ללקוחות גייסה בין 6 ל־10 מיליון ליש"ט, פחות מהרף העליון שהציבו הדירקטורים שעמד על 50 מיליון ליש"ט.

החברה, שנוסדה לפני עשור כדי לספק משלוח מוצרי מכולת ללקוחות באמצעות האינטרנט, מקווה לגייס 200 מיליון ליש"ט, בעיקר מלקוחות מוסדיים אך גם מהציבור. כתוצאה מהפער בין הציפיות למציאות, צופים כעת כי שווי החברה יסתכם ככל הנראה ב־800 מיליון ליש"ט בלבד ולא 1.1 מיליארד ליש"ט כפי שקיוו מנהליה.

הלקוחות הנאמנים של הרשת הורשו לרכוש מניות בהנפקה הראשונית עד שלשום בלילה. כדי להיות זכאים לכך היה על הקונים להוציא 300 ליש"ט בחברה מאז תחילת השנה ועד 24 ביוני, אז הוכרזה הכוונה לצאת להנפיק. מתוך 250 אלף לקוחות, 100 אלף היו זכאים ומהחברה נמסר כי כמה אלפים בלבד ניצלו את ההצעה. ההשקעה המינימלית עמדה על 1,000 ליש"ט.

ההנהלה הדגישה כי ההחלטה לאפשר ללקוחות לקנות מניות לא נועדה לגייס כסף אלא שימשה "ניסיון לאפשר להם לקחת חלק בהצלחה העתידית של החברה".

לדברי ברייסי, "אוקאדו קיימת בזכות הלקוחות ורצינו להציע להם את ההזדמנות לקחת חלק בהנפקה. אנחנו מרוצים שנרשמו אנשים רבים שהחליטו להשתתף ולהשקיע".

תגיות