אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אושרה תכנית התוואי של מסילת הרכבת המזרחית צילום: אלכס קולומויסקי

אושרה תכנית התוואי של מסילת הרכבת המזרחית

התכנית כוללת סלילת קו שאורכו כ-65 ק"מ במזרח שפלת החוף מאזור פרדס חנה ועד לוד

20.07.2010, 14:19 | ליאור גוטמן

תוואי מסילת הרכבת המזרחית אושר היום (ג') על ידי הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של תשתיות לאומיות (ות"ל) במשרד הפנים.

התכנית כוללת סלילת קו שאורכו כ-65 ק"מ במזרח שפלת החוף מאזור פרדס חנה ועד לוד. המסילה צפוייה לעבור בחדרה, טירה, כפר סבא, נתב"ג ולוד.

עם סיום העבודות תוצב מסילה כפולה בין חדרה לתחנת רכבת ראש העין צפון, ובמקביל תוכפל המסילה הנוכחית בין ראש העין ועד תחנת הרכבת בלוד.

ברכבת ישראל מסבירים שמדובר באחת המסילות החשובות במדינה, שאמורה לחבר בין מטרופולין תל אביב, אזור השרון ועוטף ירושלים.

עלות התכנית נאמדת ב-5-4 מיליארד שקל אולם נכון להיום היא אינה נמצאת בתכנית החומש של רכבת ישראל, וקידומה תלוי בעיקר בעבודת משרדי התחבורה והאוצר.

תכנית האב כוללת 30 הפרדות מפלסיות, 10 מבני דרך נוספים וחיבורים מסילתיים עם מסילות ברשת הארצית: מסילת החוף, מסילת הירקון, מסילת שער הגיא ומסילת לוד-ת"א. בתכנית מוצעות שמונה תחנות רכבת חדשות: חדרה מזרח, אחיטוב-עמק חפר, טייבה-קלנסווה, טירה-כוכב יאיר, כפר סבא צפון, אלעד, נתב"ג ולוד צפון.

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
קו מזרחי
לפני מלחמת ששת הימים היה קו מזרחי שנסע לירושלים , חלק מן המסילה קיים, ניתן לשקמו. נכון שהפריפריה חשובה אבל במקביל חשוב שיהי קו מקביל לקו החוף כמו שכביש 6 מקביל לכביש 2 ו- 4 . יש להפנות משאבים בעיקר לגליל שיקצר זמני נסיעה מהצפון שם יש כבישי דמים 70, 77 , 75 , 79 . רכבת היא פתרון טוב. או להמשיך את כביש 6 לאותו איזור
אבי , דרום  |  20.07.10
3.
לא ברור
בקו הכי עמוס במדינה לאורך החוף יש מסילה בכל כיוון ונוסעות בה בשעות העומס 4 רכבות בשעה - 2 מהירות מחיפה ושתיים פרבריות! רכבת ישראל לא מסוגלת להתמודד עם יותר מ4 רכבות בשעה על מסילה! גם כיום יש איחורים ובלאגנים. ולכן אם ברכבת יש 8 קרונות ובכל קרון 60 איש כלומר בערך 500 איש. מסילת רכבת בארצנו יכולה להזרים מקסימום 2000 איש בשעה! נתיב תחבורה ציבורית על כביש מהיר יכול לעומת זאת כששומרים מרחק של 2 שניות בין רכב לרכב כמו שמומלץ להזרים 1800 אוטובוסים בשעה 100,000 איש פי 50 ממסילת רכבת!
אביזו  |  20.07.10