נחתם הסכם עם אוקראינה לביטול הצורך באשרות כניסה לתיירים
במשרד החוץ מעריכים כי כבר מאוקטובר הקרוב לא יצטרכו תיירים אזרחי שתי המדינות להצטייד בויזות
ליברמן אמר כי "אנחנו מוכנים לשיתוף פעולה הנרחב ביותר עם אוקראינה בכל הענפים החל מרפואה ועד להיי-טק. אני מזכיר שהיום בישראל חיים מומחים רבים יוצאי אוקראינה אשר השתלבו בכלכלה מקומית ואני מאמין שעכשיו נוכל לפתח פרויקטים משותפים כאשר אנשים אלה יוכלו להוביל אותם. אנו מצפים כי זרם ההשקעות יגבר במקביל".
מקווים שהתנועה מאוקראינה לישראל תעלה
בענף התיירות ברכו על ביטול הצורך באשרות מאוקראינה לישראל. נשיא התאחדות המלונות, אלי גונן, אמר ל"כלכליסט": "אנחנו בעד כל הסרת מחסומים שתביא תנועת תיירים לישראל, ולכן ברכנו את שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, על הביטול. אנו מקווים שהתנועה מאוקראינה לישראל תעלה, אם כי צריך לקחת בחשבון שלא מדובר בהיקפי התיירים שמגיעים מרוסיה. אנו מקווים שהממשלה תמשיך בביטול ויזות ממדינות נוספות ודבר נוסף, שתספק מימון לשיווק ישראל במדינות הללו, כי זו הדרך המהותית להבאת תיירים לארץ".
על פי נתוני משרד התחבורה, בקו בין תל אביב לקייב יכולה כל מדינה למנות שלושה מובילים ולהפעיל 21 תדירויות שבועיות. מהצד הישראלי ניתן אישור לאל על, ארקיע וישראייר, האחרונה אינה טסה לשם באופן סדיר. מהצד האוקראיני מונו החברות אירוסוויט, דומבאס-אירו ואוקראינה אינטרנשיונל. ליתר הקווים באוקראינה וישראל יכולה כל מדינה למנות מוביל אחד לכל יעד ולהפעיל שלוש תדירויות שבועיות בעונת הקיץ ושתיים בחורף.
בנוסף, סוכם לאחרונה בין המדינות על הגדלת מכסת המושבים בטיסות המיוחדות לאומן בתקופת ראש השנה, מ-11 אלף נוסעים עד כה, ל-18 אלף - 9,000 מושבים מכל מדינה.
על פי נתוני רשות שדות התעופה, במחצית הראשונה של 2010 עברו בין נתב"ג לאוקראינה 96.5 אלף נוסעים, עלייה של 2.5% לעומת התקופה המקבילה ב-2009. כ-74 אלף היו לקייב וממנה, חלקם בטיסות המשך ליעדים אחרים.
4 תגובות לכתיבת תגובה