אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
11 דרכים להיות יעילים בעבודה גם כשהמוח נמס מחום צילום: shutterstock

11 דרכים להיות יעילים בעבודה גם כשהמוח נמס מחום

לכולנו יש ימים שבהם פשוט אין כוח לחשוב או לעבוד. אז מה בכל זאת אפשר לעשות כדי להפיק משהו מיום העבודה?

21.07.2010, 21:59 | סוכנויות הידיעות

קרה לכם פעם כשהתעוררתם בבוקר אבל המוח שלכם לא התעורר? יש עשרות סיבות לכך: יותר מדי עבודה, יותר מדי לחץ, מחסור בשעות שינה, נהניתם יותר מדי בלילה הקודם, דיכאון זמני, נמאס לכם מפרויקט שלא נגמר או שאתם פשוט מתעצלים. ויש כמובן עוד סיבה אחת, ישראלית למהדרין, לפגיעה בתפקוד השוטף - יולי ואוגוסט פשוט חמים ולחים מדי.  

בימים כאלה יש ארבע אפשרויות: להישאר בבית, לנסות להעביר את היום כרגיל, לעסוק בפעילות גופנית, או להסתגל. כיוון ששתי האפשרויות הראשונות לא ממש נראות אפשריות, להלן דרכים להסתגל ולהוציא את המירב מהימים האלה, בהם המוח נשאר על "טייס אוטומטי".

יש ימים שבהם המוח על "טייס אוטומטי", צילום: shutterstock יש ימים שבהם המוח על "טייס אוטומטי" | צילום: shutterstock יש ימים שבהם המוח על "טייס אוטומטי", צילום: shutterstock

מסתבר שיש סוגי מטלות שרובנו חייבים או צריכים לעשות, אפילו מנהלים בכירים, שלא דורשות תפקוד מקסימלי. כמובן, אולי תצטרכו לגייס את כל כוח הרצון כדי להתחיל, אבל הנקודה היא שברגע שתתחילו, תזרמו איתן היטב.

1. עבדו על הגרפיקה, האפקטים המיוחדים או תזמון של שקופיות במצגת. עבודה יצירתית שלא דורשת חשיבה עמוקה.

2. ערכו שיחות אחד-על-אחד עם העובדים או העמיתים שלכם. שאלו אותם איך אתם יכולים להשתפר, והקשיבו למה שיש להם לומר.

3. הניחו למחשבות שלכם לשוטט ולערוך סיעור מוחין. כשהמחשבה המודעת שלכם עייפה, התת-מודע נכנס לפעולה ומשתלט על המצב. הדברים שאתם יכולים להגיע אליהם מדהימים. חלק מהרעיונות הכי טובים יכולים להגיע כשאתם חצי ישנים או אפילו לא חושבים.

4. הסתובבו, דברו עם אנשים, הורידו את המגננות, היו עצמכם.

5. אם אתם כותבים משהו, הגדירו אותו קודם באופן כללי. התוצר הסופי תמיד טוב יותר, וההגדרה הכללית היא עבודה מתודית שלא דורשת הרבה מאמץ מהמוח.

הניחו למחשבות לשוטט, צילום: shutterstock הניחו למחשבות לשוטט | צילום: shutterstock הניחו למחשבות לשוטט, צילום: shutterstock

6. בדקו מה המתחרים עושים. חיפרו קצת, התקשרו לכמה אנשי קשר כדי לקבל מידע.

7. נסו לשנות אווירה, למשל, לעבוד בחוץ לשם שינוי.

8. צרו קשר עם ספקים או שותפים. אל תבזבזו את הזמן שלהם, אלא בדקו מה קורה ושאלו שאלות מהסוג שאתם לא נוהגים לשאול.

9. קחו את העוזר האדמיניסטרטיבי שלכם או את העובד החביב עליכם לארוחת צהריים ארוכה כדי להכיר אותם היטב.

10. הכינו את דו"חות ההוצאות. כן, המטלה הזו הכי פחות אהובה על רוב האנשים, אבל היא לא דורשת מחשבה.

11. סדרו את השולחן שלכם. אין ספק שזה ממש גרוע, אבל תהיה לכם כזו תחושת הישג כשתסיימו שזה כמעט יהיה שווה את זה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות