אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": האוצר לא רוצה אופנוענים בנתיב המהיר; צפוי למשוך התקנות מוועדת הכלכלה צילום: גיא אסיאג

בלעדי ל"כלכליסט": האוצר לא רוצה אופנוענים בנתיב המהיר; צפוי למשוך התקנות מוועדת הכלכלה

ועדת הכלכלה אישרה פטור מאגרת תשלום לנכים ואופנוענים בנתיב המהיר בכניסה לתל אביב. כעת ינסו באוצר לעקוף את התקנות באמצעות סעיף בחוק ההסדרים

22.07.2010, 13:09 | שרון ביידר

משרד האוצר לא מתכוון להקל על הרוכבים. ל"כלכליסט" נודע שבשבוע הבא צפויים אנשי האוצר לבטל את הפטור מאגרת תשלום לנכים ולאופנוענים בנתיב המהיר בכניסה לתל אביב, וזאת למרות העובדה שמדובר בפטור שאושר כבר בדיון בוועדת הכלכלה לפני כארבעה חודשים.

ביטול הפטור יבוצע באמצעות משיכת הדיון בתקנות שצפוי להתקיים ביום שלישי הקרוב. בשל כך

יוגשו התקנות לאישור ועדת הכלכלה במועד מאוחר יותר. כמו כן יהיה ניסיון של האוצר לעקוף את ועדת הכלכלה באמצעות סעיף בחוק ההסדרים. גורם בכיר המקורב לוועדת הכלכלה מסר ל"כלכליסט" כי שני הצדדים - האוצר וועדת הכלכלה מתעקשים שלא להתפשר בנושא ו"ככל הנראה משרד האוצר ויו"ר וועדת הכלכלה נמצאים במסלול התנגשות".

עבור רוכבי האופנועים מדובר בגזירה נוספת שמצטרפת להעלאת תעריפי הביטוח שנכנסה לתוקף בנובמבר האחרון. עקב החלת רפורמת הביטוח, שהוביל הממונה על הביטוח לשעבר במשרד האוצר, ידין ענתבי. כתוצאה מכך התכווצו מכירות האופנועים ב-23%, כשמתחילת השנה עד סוף חודש יוני נמכרו 7,278 כלים לעומת 9,464 כלים בתקופה המקבילה אשתקד. יצוין שהפטור מתשלום על נסיעה נוגע רק לאופנועים אשר מצויים במנועים גדולים מ-125 סמ"ק. אופנועים וקטנועים בעלי מנועים קטנים מ-125 סמ"ק אינם מותרים כלל בנסיעה בנתיב המהיר. רוב האופנועים והקטנועים הנעים בכבישי ישראל מצוידים במנועים קטנים מ-125 סמ"ק, כך שבכל מקרה כמות האופנועים שהאוצר מתעקש לאסור על נסיעתה בחינם בנתיב המהיר קטנה למדי.

מהאוצר נמסר: "מתן פטור מתשלום לאופנוענים אינו בגדר הסביר משום שהפטור יפגע באופן משמעותי ביעילות התחבורתית של הנתיב המהיר, יביא לעלייה משמעותית במחיר אותו ישלמו הרכבים הפרטיים על נסיעתם בנתיב ויחשוף את הממשלה לתשלומים לזכיין בגובה של עד 200 מיליון שקל. כל אלו מובילים למסקנה כי מתן פטור אינו בגדר האפשרי לאור המודל הכלכלי והתחבורתי עליו מבוסס הנתיב כנתיב בודד ללא אפשרות עקיפה כשהמחיר עולה עם הגידול בביקוש".

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אופיר אקוניס, מסר בתגובה: "אני עומד על דעתי, כפי שבאה לידי ביטוי בהחלטת הועדה מיום ה- 8.3.2010 , לאפשר לנכים ולרוכבי הדו - גלגלי נסיעה חינם בנתיב המהיר לת"א. גם כאשר ביקש האוצר להטיל אגרה על החלקים הדרומיים של כביש שש, עמדתי על דעתי והתנגדתי לכך בתוקף. בסופו של דבר לא הוטלה האגרה ואזרחי ישראל ממשיכים לנסוע בדרכים שנבנו מכספם ללא תשלום".

ח"כ כרמל שאמה, יו"ר שדולת הרוכבים בכנסת מסר כי במקום שהאוצר יתרכז במאמץ להפסקת העיכוב בפתיחת הנתיב המהיר, הוא מנסה לעקוף את ועדת הכלכלה באמצעות חוק ההסדרים. אעשה כל מאמץ שההתחכמות זו של האוצר לא תצליח בכוחנות לעקוף החלטות של הכנסת.

תגיות

13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
אנשים רעים
מה איכפת למי שנוסע במכונית ממשלתית ממוזגת שלא עולה לו שקל לרמוס עוד את איכות החיים של הרוכבים בדו גלגלי,. מדינה מנוהלת ע"י עלובי נפש שלא עושים כלום בתפקידם למעט העלת תנאים אישיים ,מוציאים לאנשים שמחזיקים אותם כל החיים את החשק לחיות ,מדוע המנהל של המדינה שותק??מדוע אין לנו תקוה לחיים יותר נוחים ומה העתיד של הצעירים בכלל, הרוב כאן עלוב קומבינות רציחות וגניבות של עשירים אין עתיד לילה לא טוב
יורם , מרכז  |  25.07.10
9.
אני לא מבין משהו, האופנועים, הם נוסעים לאט, או נוסעים מהר? תחליטו
או שהם נוסעים מהר, הם מהווים סיכון ולכן החלטתם להעלות את הביטוח בצורה בלתי שפויה לרכב הדו"ג. אבל, אם הם נוסעים מהר, איך בדיוק הם יפקקו את הנתיב? עכשיו בא האוצר ואומר שהאופנועים, שהם בערך 4% ממצבת כלי הרכב בארץ, גם תופסים מקום, וגם, הפלא ופלא, רוכבים לאט. תחליטו מה זה מה, כי איך שלא תסתכלו על זה, מגיע לרוכבים פטור ממשהו. הכי טוב היה פטור משר האוצר - לו אני מאחל תפקיד הגיוני יותר, כמו מדריך החוג ליוגה בבית גיל הזהב.
טל , רג  |  22.07.10
לכל התגובות