אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המרוויחה הגדולה מהסכסוך בין גוגל לסין: באידו הכפילה את רווחיה ברבעון צילום: בלומברג

המרוויחה הגדולה מהסכסוך בין גוגל לסין: באידו הכפילה את רווחיה ברבעון

החברה המפעילה את מנוע החיפוש המוביל בסין דיווחה על עלייה של 218% ברווח הנקי, לאחר שהצליחה למשוך משתמשים חדשים - ובעיקר מפרסמים חדשים שביטלו את הסכמיהם עם גוגל

22.07.2010, 14:07 | אבנר קשתן
בעוד שפרשנים מתווכחים אם הסטטוס קוו החדש של גוגל בסין מהווה הישג או הפסד לחברה, ברור כי המרוויחה הגדולה מהסיפור היא באידו, המפעילה את מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בסין: ברבעון השני זינקו רווחיה של באידו ב-218% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2009 ועקפו את ציפיות האנליסטים, כך מדווח הוול סטריט ג'ורנל.

העלייה בהכנסות באידו ברבעון עלו באופן מתון יותר ל-281 מיליון דולר, עלייה של 74%. הפער בין ההכנסות לרווחים נבע, על פי החברה, מעלייה של 25% במספר המפרסמים בשירותיה, לאחר שחברות רבות ביטלו את הסכמי הפרסום שלהן עם גוגל לאור סכסוכה עם הממשלה וחוסר הוודאות לגבי המשך פעילותה. נתח השוק של באידו עלה ברבעון האחרון ל-70%, עלייה של 6%, שבאה על חשבון גוגל, שנמצאת בסין במקום השני עם 24% בלבד.

תחום נוסף שהרוויחה ממנו באידו מחוסר הוודאות לגבי עתידה של גוגל בסין הוא בגיוס כוח אדם. על פי דיווחים של סוכנות הידיעות הרשמית של סין, החברה גייסה מהנדסים משורות גוגל, אשר פרשו לאחר שגוגל הפסיקה לסנן תוצאות חיפוש. בין היתר עברו לבאידו סמנכ"ל מחלקת ההנדסה של גוגל סין. על פי הדיווחים, באידו החלה לפתח מערכת הפעלה למחשבים ניידים, המתחרה באנדרואיד של גוגל, ואשר מותאמת ליצרני הטלפונים בסין.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות