אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

כלי שיט יבשתי

וולוו C70, הקבריולה של יצרנית הרכב השבדית השמרנית, נועדה בעיקר לשפר את תדמית המותג. אמנם הביצועים שלה נופלים מאלה של מתחרותיה האירופיות או היפניות, אולם היא מציעה לרוכשיה עיצוב יוקרתי במחיר נגיש יותר

26.07.2010, 09:17 | שרון ביידר

אמידים בגיל העמידה שרוצים לראות וגם להיראות אינם תמיד בוחרים במכונית הקבריולה הנכונה. הנה, תראו את וולוו C70 שהגיעה ל"כלכליסט" למבחן דרכים. מזילי הריר ברחוב, לדוגמה, מיד תוהים מדוע לא התיישבנו מאחורי ההגה של איזו גרמנייה קצוצת גג, שנוסעת יותר טוב. ואם כבר בגג נפתח עסקינן, אז למה לא אחת מהיפניות היוקרתיות שמציעות לעתים יותר תמורה לכסף? אבל לנו יש וולוו עם גג קשיח שבלחיצת כפתור מתקפל במהירות ונבלע בתוך תא המטען.

סטייל בזול קבריולה: אפשר גם אחרת וולוו C70 עולה 451 אלף שקל, סכום נאה לכל הדעות שאפשר לרכוש בו דירת שלושה חדרים בצפון הארץ. אך מה יעשה מי שרוצה להוריד את הגג ולתפוס כמה קרני שמש של שלהי יולי מבלי להכעיס את מנהל הבנק? ל"כלכליסט" פתרונות תומר הדר, 7 תגובותלכתבה המלאה

מקדם תדמיתי

מדוע וולוו C70 נחתה בכלל במדינה שטופת שמש של חובבי גרמניות? ובכן, יבואנית הרכב שמביאה מכונית כזו לאולמות התצוגה המקומיים מצפה ממנה ליצור בעיקר שינוי תדמיתי למותג, יותר מאשר למכור אותה במספרים גדולים.

ואכן, נבירה בנתונים שסיפק איגוד יבואני הרכב מצביעה על כך שככל הנראה המכונית היחידה מדגם זה שנמסרה בישראל נמצאת אצלנו במבחן.

המראה החיצוני של C70 תלוי במצב הגג, סגור או פתוח. כשהגג סגור המכונית נראית כמכונית קופה סולידית, שהעוברים ושבים לא יעניקו לה תשומת לב מרובה. ואולם כאשר הגג מתקפל אל תוך תא המטען, המכונית משנה אופי: כבר לא שבדית ביישנית ואנונימית, אלא מכונית דאווין מוחצנת - ניגוד גמור לשמרנות ולסולידיות שמאפיינות את המכוניות והנוהגים של המותג השבדי, שמכוניותיו נחשבות כלי רכב של משפחות אמידות ודירקטורים בגיל פרישה.

עם או בלי קשר לרכישה של וולוו על ידי חברת המכוניות ג'ילי הסינית, C70 מצוידת בפנסים קדמיים מלוכסנים שאינם דומים לאלה המותקנים באחיותיה המיושבות בדעתן. גם מאחור בוצע טיפול הצערה קוסמטי לפנסים, שנהפכו לגרסאות צרות של הפנסים שמותקנים בדגמי וולוו המשפחתיים. התוצאה: המכונית נראית חטובה וקטנה הרבה יותר מממדיה האמיתיים.

C70. העיצוב החיצוני גורם לה להיראות קטנה יותר C70. העיצוב החיצוני גורם לה להיראות קטנה יותר C70. העיצוב החיצוני גורם לה להיראות קטנה יותר

 

מרובעת פרובוקטיבית

מוזר לנסוע בוולוו C70. בדרך כלל, למי שנוהג במכונית וולוו לא מעירים בכביש, לא שורקים לו, לא עושים איתו מירוצים ברמזור. בוולוו C70 דווקא כן.

כיצד מרגיעים את תגובותיהם של הנהגים? אפשר להכניס אותם לתוך הוולוו לצינון מהיר של ההתלהבות. לוח המחוונים של ה־C70 חובבת השמש זהה לגרסאות אחרות של וולוו, עם כפתורים שמנמנים שאפשר להסתדר איתם גם כשהנהג לובש כפפות סקי.

מלבד העיצוב השמרני ניתן למצוא תאי אחסון חסיני רוח פרצים בצדי הדלתות והדפנות ליד המושבים האחוריים. המושבים הקדמיים מעניקים כצפוי מרווח רגליים וכתפיים מכובד, והגג במצב סגור נמוך מדי ומשרה תחושה מעט מעיקה. כשהגג נפתח, הקורה העליונה של השמשה הקדמית נמצאת קרוב מדי לראש הנהג, במיוחד אם הוא גבוה. במושבים האחוריים הורגשה כצפוי צפיפות. העמסת נוסעים מאחור מוגבלת לשני נוסעים בלבד ודורשת מהם מידה סבירה של גמישות כדי להשתחל בנוחות למושב.

לוח המחוונים של ה־C70 חובבת השמש זהה לגרסאות אחרות של וולוו, עם כפתורים שמנמנים שאפשר להסתדר איתם גם כשהנהג לובש כפפות סקי לוח המחוונים של ה־C70 חובבת השמש זהה לגרסאות אחרות של וולוו, עם כפתורים שמנמנים שאפשר להסתדר איתם גם כשהנהג לובש כפפות סקי לוח המחוונים של ה־C70 חובבת השמש זהה לגרסאות אחרות של וולוו, עם כפתורים שמנמנים שאפשר להסתדר איתם גם כשהנהג לובש כפפות סקי

 

שיוט רגוע

הקנאה ותשומת הלב ברחוב הישראלי מגיעות פעמים רבות מהסברה השגויה, שלפיה מכונית ללא גג היא מכונית בעלת ביצועי כביש מרשימים. ה־C70 עם הגג המופשל ובצבע לבן נראית כמו יאכטה קטנה על הכביש, והביצועים בהתאם: היא משייטת נפלא, מאיצה בישורת בהחלטיות, אך בעיקולים ובבלימות אינה מומלצת לסובלים ממחלת ים או למי שמחפש ריגוש בסיבובים. הוסיפו לחבילה הזו בלמים חלשים שמגיבים מעט באיחור ותקבלו מכונית שעושה חשק להימנע מכבישים מאתגרים ולהישאר בתחום הבטוח של שיוט רגוע - עם הרבה פוזה כמובן. ואם בפוזה עסקינן, הגג מתקפל לתא המטען רק בעצירה מלאה, דבר המצריך תכנון של הנסיעה מראש: אם ברצונכם לפתוח או לסגור את הגג באמצע הדרך תידרשו לעצירה של כדקה וחצי. כשהגג הקשיח נעלם על שלושת חלקיו לתוך תא המטען הוא גם מעלים ביחד איתו כמעט את כל שטח האחסון, ולכן לשדה התעופה עם מזוודות עמוסות בבגדי מעצבים ייסעו הרוכשים של המכונית הזאת עם גג סגור.

לא שיא השימושיות

מי שרוכש את הוולוו הזאת לא מחפש שמירת ערך או מקום נוח לילדים - המכונית הזאת שימושית ליומיום כמו פתיחה של קופסת שימורים בעזרת מקדחה. ה־C70 היא מכונית שמיועדת לעשות רושם; על ההתנהגות המשעממת שלה מפצה עיצוב נקי ויוקרתי, בעוד המתחרות האירופיות היוקרתיות מחייבות פרידה מסכומים נכבדים יותר מ־451 אלף שקל כדי ליהנות מקצת שמים ואוויר. יש עשירים שמוציאים הון על סמלי סטטוס, אם זה תכשיטים, אמנות או מכוניות. במקרה של ה־C70, הכסף כאן קונה מכונית מוחצנת למרות סמל המותג השבדי המרובע שמעטר את חזיתה, ובמחיר שירגיז פחות את בעלי המניות.

וולוו C70 T5

מנוע: בנזין, נפח 2,521 סמ"ק, הספק מרבי 230 כ"ס, מומנט מרבי 32.6 קג"מ

ביצועים: מהירות מרבית 230 קמ"ש, זינוק מ־0 ל־100 קמ"ש ב־7.4 שניות

צריכת דלק: נתוני יצרן - 11.2 ק"מ לליטר, נתוני מבחן - 8.8 ק"מ לליטר

בטיחות: 4 כריות אוויר, ABS, טרם עברה מבחן ריסוק פומבי

ציון ירוק: 240, קבוצת זיהום 14

מחיר: 451 אלף שקל

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות