אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אל על מרגיעה את סוכני הנסיעות: תשלם להם עמלות גם עבור מכירת כרטיסים לאילת צילום: אירית קוטונה

אל על מרגיעה את סוכני הנסיעות: תשלם להם עמלות גם עבור מכירת כרטיסים לאילת

חודש לאחר שהחברה הודיעה לסוכנים כי לא תשלם להם עמלה עבור מכירת כרטיסי טיסה לקו החדש לאילת, היא כותבת להם: "בעקבות שיחות עם סוכנים הוחלט להעניק עמלה בסך 7%"

26.07.2010, 10:14 | יסמין גיל

חודש לאחר שאל עלהודיעה לסוכני הנסיעות כי לא תשלם להם עמלות עבור מכירת כרטיסי טיסה בקו החדש של החברה לאילת, הבוקר (ב') היא מרגיעה אותם וכותבת: "בעקבות פניות ושיחות עם מספר רב של מנהלים וסוכני נסיעות, אנו שמחים לבשר כי החברה החליטה להעניק לסוכנים עמלה בסך 7% עבור מכירות כרטיסי טיסה לאילת. אנו מקווים כי צעד זה יתרום להצלחת הקו לאילת".

ב-26 ביוני עדכנה אל על את סוכני הנסיעות על תחילת מכירת כרטיסי הטיסה בקו הפנים-ארצי הראשון של החברה, בין נתב"ג לאילת, שיושק ב-1 באוגוסט. החברה סיפקה לסוכנים פרטים על המחירים, על לוחות הזמנים, על סוג המטוס שיפעל בקו, ובסעיף העמלות הדגישה: "הטיסות לאילת וממנה הנן במחירי נטו. לא ישולמו עליהן עמלות".

בהנחיות כרטוס ששלחה חברת התעופה לסוכנים מספר ימים לאחר מכן אף צויין, "יש לשנות את העמלה לאפס".

אלא שהבוקר, כאמור, אל על מעדכנת כי תשלם לסוכנים עמלה גם עבור מכירת כרטיסי טיסה לאילת, כפי שהיא משלמת להם עבור מכירת כרטיסי טיסה ליעדים השונים בחו"ל.

התאחדות סוכני הנסיעות ניהלה ומנהלת בשנים האחרונות מאבקים משפטיים מול מספר חברות תעופה זרות, אשר הפסיקו לשלם לסוכנים עמלת בסיס עבור מכירת כרטיסי טיסה, תוך מעבר למודל שבו כל צד - החברות והסוכנים - גובה מהלקוח עמלה על פי שיקול דעתו.

יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות, קובי קרני, אמר: "העמדה שלנו בנושא זה ברורה: זכותנו החוקית והבסיסית לקבל עמלה עבור מכירת כרטיסי טיסה. מעבר לכך, אני לא מכיר חברת תעופה שמשיקה קו חדש ואינה זקוקה לסיוע במכירות מצד הסוכנים".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות