אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אחרי שנתיים של פיתוח טרה תשיק מתחרה למילקי ב-3 מיליון שקל

אחרי שנתיים של פיתוח טרה תשיק מתחרה למילקי ב-3 מיליון שקל

המעדן החדש, שייקרא "מוו", מיועד לכרסם בשליטה המוחלטת של מילקי - 95% משוק המעדנים המוקצפים. האנליסטים ספקנים: "מילקי חזק כמו במבה. אי אפשר לפגוע בו"

27.07.2010, 09:06 | אורנה יפת

טרה היתה צריכה כנראה את מולר כדי לפתח מוצר שיוכל להתחרות במעדן מילקי המיתולוגי של שטראוס - או לפחות להתיימר לכך. ל"כלכליסט" נודע כי לאחר שנתיים של עבודה במעבדה של חיה סרנגה, טכנולוגית המזון של טרה, הגיעה החברה לנוסחה שעל בסיסה ייוצר מעדן "מוו". את עבודת הפיתוח עשתה טרה בשיתוף פעולה מלא עם המחלבה הבינלאומית מולר.

 

בטרה החליטו לייצר את המעדן המורכב באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת של מולר, בקווי הייצור שבהם מיוצר היוגורט הבינלאומי. גם הגביע של "מוו" זהה לגביע העגול של מולר proof, ולא נראה כמו יתר גביעי המעדנים של טרה.

בכוונת טרה להשקיע בהשקת המוצר כ־3 מיליון שקל - סכום שאינו גבוה ביחס להשקעות השיווקיות של המתחרות שטראוס ותנובה. ברשתות השיווק מצפים להשקה גרנדיוזית שלה יזכה "מוו", שתכלול טעימות בנקודות המכירה, הצבת ראשי גונדולות בסניפים - שעליהם תשלם טרה מאות אלפי שקלים - וכמובן קמפיין טלוויזיה שימשיך את הקו של המחלבה, עם מנשה נוי והסלוגן "הכל מתחיל בחלב מצוין".

מילקי מחזיק כיום ב־95% משוק המעדנים המוקצפים, ובשאר מחזיק מותג GOOD של טרה שהושק לפני שלוש שנים, ויורד כעת מהמדפים.

האנליסטים מאמינים שאם תהיה פגיעה במילקי היא תהיה בעיקר פגיעה מורלית. "בניגוד לכל מוצר מזון אחר, מילקי הוא מוצר שווה ערך לבמבה", מסביר אנליסט המסקר את תחום המזון. "מילקי עומד בפני עצמו כמו שבמבה עומד באופן עצמאי. שטראוס עברה לפני שנתיים לשיווק תאגידי, צמצמה מותגים, ומאז היא תומכת רק במותגים החזקים שלה, ומילקי ביניהם. אי אפשר להתחרות בבמבה של אסם כמו שאי אפשר להילחם במילקי של שטראוס, אבל אם יקום פה מתחרה רציני למילקי זו תהיה פגיעה מורלית בשטראוס. אם המכירות של מילקי ייפגעו, זה לא יפגע בכיס העמוק של שטראוס, אבל כן עלול לפגוע באגו של החברה".

.

תגיות