אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מדד אמון צרכנים בארה"ב ירד ביולי צילום: בלומברג

מדד אמון צרכנים בארה"ב ירד ביולי

המדד שמפרסמת ה-Conference Board, קבוצת מחקר פרטית, ירד לרמה של 50.4

27.07.2010, 17:45 | סוכנויות הידיעות

אמון הצרכנים האמריקאים בכלכלה המשיך להידרדר ביולי לנוכח חששות סביב שוק העבודה. כך עולה ממדד אמון הצרכנים שמפרסמת ה-Conference Board, קבוצת מחקר פרטית, שירד לרמה של 50.4 ביולי, ירידה מרמה של 54.3 שנקבעה היוני. תחזיות האנליסטים עמדו על רמה של 51.

הירידה הנוכחית מגיעה לאחר שבחודש שעבר צנח המדד בקרוב ל-10 נקודות מרמה של 62.7 שנרשמה במאי - הירידה החדה ביותר מאז פברואר. מדובר בחודש השני ברציפות של ירידות במדד, לאחר שלושה חודשים של עליות.

לפי המדד, שיעור האבטלה שמתקרב ל-10% ושוק ההון האמריקאי שמחק את הרווחים שרשם בתחילת השנה גורמים לאמריקאים להמשיך ולחסוך. בנוסף, שורה של נתונים כלכליים לא מרשימים - החל בנתוני התעסוקה המאכזבים שנרשמו במאי וביוני ועד לנתונים החלשים שנרשמו בשוק הדיור - מעלה את החששות שההתאוששות הכלכלית נבלמה במקביל לנסיגת תוכנית התמריצים הממשלתית.

אחד המרכיבים של המדד, שמודד את תחושת האנשים ברגע זה כלפי הכלכלה נפל מ-26.8 בחודש שעבר ל-26.1, מרכיב נוסף שמודד את תחושת הנשאלים לגבי ששת החודשים הבאים, ירד ל-66.6 מ-72.7 ביוני.

תגיות