אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יו"ר אל על: "שלוש טיסות יומיות לאילת זה לא מספיק. אנחנו צריכים לפחות שש" צילום: אביגיל עוזי

יו"ר אל על: "שלוש טיסות יומיות לאילת זה לא מספיק. אנחנו צריכים לפחות שש"

כך אמר עמיקם כהן לקראת השקת הקו החדש בשבוע הבא. המנכ"ל אליעזר שקדי: "אני מאמין שהקו הזה יהיה טוב לכולם"

27.07.2010, 19:09 | יסמין גיל

"הדבר החשוב ביותר מבחינת אל על הוא לצרף לחוג הלקוחות שלה לקוחות חדשים מחוץ למעגל הטבעי, והקו לאילת בהחלט יאפשר לנו לעשות זאת", כך אמר אתמול ל"כלכליסט" יו"ר אל על, עמיקם כהן. ביום ראשון הקרוב תשיק החברה את הקו הפנים-ארצי החדש שלה מנתב"ג לאילת, עם שלוש טיסות יומיות בימים א'-ה', טיסת בוקר ביום שישי וטיסת ערב במוצ"ש. בתום חצי שנת פעילות עתיד משרד התחבורה לבחון את השפעת הקו של אל על, בין היתר על המתחרות ארקיע וישראייר, ובהתאם יוחלט לגבי שינויים.

"האם הקו יצליח? אני מאוד מקווה שכן", אמר כהן, "בקונסטלציה הנוכחית שבה מתאפשרות לנו שלוש טיסות ועד 450 נוסעים ביום, זה בהחלט לא מספיק. אנחנו צריכים לפחות שש טיסות".

עד שיהיו שש טיסות, האם שלוש הטיסות היומיות צפויות גם להכניס כסף לחברה?

"זאת לא הפעילות העיקרית של אל על, כידוע, ובכל מקרה ההסתכלות שלנו היא לא נקודתית אלא לטווח הארוך. אנחנו מאמינים שמדובר בברכה לאילת ולתיירות בישראל. אני מניח ששרי התחבורה, הנוכחי והקודם, בהחלט לקחו בחשבון את כל השיקולים כשאישרו לנו להפעיל את הקו. ישראייר וארקיע פחות יכולות לתמרן בשילוב בין טיסות לאילת עם טיסות בינלאומיות, כפי שאל על יכולה".

מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי, מפגין אף הוא, כמתבקש, אמון רב בקו החדש: "בניגוד למה שנוהגים לחשוב, אני מאמין שהקו הזה יהיה טוב לכולם. זה לא יהיה לחלק את העוגה הקטנה, אלא בתהליך אמיתי זה אף יגדיל את העוגה, יגדיל את כמות התיירים לאילת, יפתח את העיר וייצור תנופה שתהיה טובה לכולם. זאת אמונתי".

בעוד חצי שנה השפעת הקו תיבדק. הצלחת הקו עלולה לבוא על חשבון פגיעה במתחרות ואז אולי תהיו בבעיה כשתבקשו להוסיף תדירויות. זה לא סוג של מלכוד?

"אני מאמין שהקו הזה הוא אינטרס אמיתי של מדינת ישראל, של הדרום, שמשתלב גם עם האינטרס של חברת אל על. אני מאמין שזה גם אינטרס של כל חברות התעופה שפועלות בקו. בראייה ארוכת טווח ועם חזון, אני משוכנע שהקו שלנו לאילת יגדיל את ההגעה ואת הפיתוח של העיר. אילת במובנים מסוימים נעצרה בשנים האחרונות, כשמסביבה עולמות שלמים התפתחו. באילת יש פוטנציאל אדיר".

"הגישה של הקו הזה, הפילוסופיה שלו מעט שונה ממה שחושבים עליו", ממשיך שקדי, "יש לו משמעות ציונית של פיתוח הנגב. גם מהזווית של אל על הרעיון הוא להביא יותר תיירים לאילת ולתת מוצר שאין בחברות אחרות. לתייר שמגיע עם אל על לארץ יש אלטרנטיבה להחליף טיסה בנתב"ג ולטוס ישירות לאילת, או לחילופין לעשות פאוזה בתל אביב ליום-יומיים ואז להמשיך לאילת. זה מוצר מיוחד".

עם שלוש טיסות יומיות תצליחו להתחרות בחברות האחרות שפועלות בקו?

"מדובר בשלוש טיסות ביום לאילת, בשעות הנכונות מבחינת ריכוז הטיסות שלנו שמגיעות מחו"ל. אנחנו מאמינים שצריכות להיות שש טיסות ביום, זה גם מה שביקשנו וגם נגיע לזה".

אתה מדבר על ציונות. יש לזה משמעות כשבשורה התחתונה צריך להציג רווח או הפסד?

"אני חושב שהדברים אינם סותרים. מדובר ב-WIN WIN לכל הצדדים".

תגיות