אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מרככי הכביסה המרוכזים השתלטו על רבע מהשוק צילום: אפרת אשל

מרככי הכביסה המרוכזים השתלטו על רבע מהשוק

שוק מרככי הכביסה מגלגל בכל שנה 200 מיליון שקל. בהנקל סוד צופים כי מרככי הכביסה המרוכזים ישתלטו על 50% מהקטגוריה עד 2013

29.07.2010, 09:27 | אורנה יפת

תפנית בשוק מרככי הכביסה: בחודשים האחרונים עוברים יותר צרכנים להשתמש במרככי כביסה מרוכזים באריזות קטנות יחסית של ליטר, במקום להשתמש במרככים מדוללים באריזות גדולות יותר של ארבעה ליטרים. נתוני סטורנקסט מצביעים על עלייה הדרגתית בנתח השוק של המרככים המרוכזים בחצי השנה האחרונה, ועל כך שבחודש יוני כבר תפסו המרככים המרוכזים נתח שוק של 24% מכלל הקטגוריה.

שוק המרככים מגלגל נכון להיום כ־200 מיליון שקל בשנה. לפני שנה וחצי הכניסה יוניליוור לשוק את בדין אקסטרה, המרכך המרוכז הראשון בשוק שפתח את תת־הקטגוריה. כל עוד נותר המותג בודד על המדף, המשיכו הצרכנים בשוק לשמור אמונים למרככי הכביסה הרגילים, אך יבוא המותג לנור של פרוקטור אנד גמבל בחודשים האחרונים, לצד השקתו של המותג סוד של הנקל סוד - כבר חוללו שינוי משמעותי בשוק.

"ככל שנכנסים יותר שחקנים לשוק, קל לנו יותר לחנך את הצרכנים לצרוך מרככים מרוכזים", אומרת ענת גבריאל, מנכ"לית חטיבת הקטגוריות הגלובליות ביוניליוור ישראל. "בנינו את תת־הקטגוריה עם השקת בדין אקסטרה, אך כשנכנס לנור לשוק, החלה פעילות אינטנסיבית של כל המתחרים שעדיין לא הסתיימה. לכולם יש שפנים בכובע שיישלפו בקרוב".

"הגענו למצב שבו הלקוחות מסרבים לסחוב מרככים של ארבעה ליטרים הביתה", אומר עמית זאב, מנהל המכירות ברשת חנויות טיב טעם. "מצד אחד זה מוצר כבד, ומצד שני החברות הצליחו לשווק אותו כמוצר זול יותר שלא נופל באיכותו מהמרוכזים. שיווקית, הם יצרו את האשליה שהמרכך המרוכז קל ומשתלם יותר".

גל שולמן, סמנכ"ל השיווק של הנקל סוד, צופה גידול הדרגתי של שוק המרככים המרוכזים בשנים הקרובות: לדבריו, עד 2013 תתפוס תת־קטגוריה זו 50% מכלל שוק המרככים בארץ. בשבועות הקרובים צפויה הנקל סוד, שהשיקה מרכך כביסה בצורת גבישים, להרחיב את המותג גם לתינוקות.

תגיות