אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הרשת החברתית של גוגל, סבב ב' צילום: רוברט גלבריית'

הרשת החברתית של גוגל, סבב ב'

אחרי שכשלה בניסיונה לשווק את הרשת החברתית באזז, גוגל לא תרשה לעצמה לוותר על מידע שרק לפייסבוק יש גישה אליו

31.07.2010, 14:12 | עומר כביר

גוגל באזז נכשל. השירות החברתי המשולב בג'ימייל שהשיקה ענקית הטכנולוגיה לפני חמישה חודשים לא זכה לפופולריות רבה, ומעט הבאזז שהוא יצר היה בעיקר שלילי — בעיקר סביב בעיות הפרטיות הקשות שלו.

 

מבחינת גוגל מדובר בחדשות רעות מאוד. לפני כמה חודשים עקפה פייסבוק את גוגל כאתר הפופולרי בארה"ב, ומדי יום היא אוספת יותר ויותר מידע על חייהם ומעשיהם של משתמשיה, מידע שגוגל רוצה וצריכה. זהו גם המידע שעד עכשיו היא גם לא הצליחה להשיג.

אבל גוגל לא מתכוונת לוותר. ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח השבוע שהחברה מנהלת מגעים עם חברות משחקים מקוונים, דוגמת זינגה, כחלק ממאמציה להשיק רשת חברתית מלאה לכל דבר ועניין, שתוכל להתחרות באופן מוצלח יותר בפייסבוק מגוגל באזז המושמץ והמוגבל.

הפרסום מאשר שגם בגוגל מבינים שהבאזז לא עובד, ושצריך לצלול לנושא במלוא הרצינות כדי להפוך לגורם משמעותי בשוק הרשתות החברתיות ולהילחם בקרב על המידע האישי של הגולשים. ומה אם גם הניסיון הזה ייכשל? גוגל תמיד יכולה לנסות ולרכוש את פייסבוק, לפני שזו תהיה גדולה מספיק כדי לרכוש את גוגל בעצמה.

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
למגיב 3
מיקרוסופט בתמורה לאחוזים בוודאי הכניסו סעיף שנקרא זכות סירוב - קרי כל מי שמציע הצעת רכש לפייסבוק יכול לרכוש אך ורק במידה ובעלי המניות הקיימים (כלומר מיקרוסופט) ויתרו על זכות הסירוב שלהם. במידה והם לא רוצים לוותר להם יש זכות ראשונים להציע אותו מחיר כמו ההרוכש הפוטנציאלי החדש. בלי כל קשרת ראה שפייסבוק תלך להנפקה. לגבי גוגל - נכון הם כבר לא צומחים כמו פעם ולפי דעתי כל הניסיון הטפשי שלהם להיכנס לרשתות חברתיות לא יצליח. הם צריכים להמשיך ולהתמקד בפרסום מקוון ולהשתלט על כל התחום הזה (מעבר לחיפוש) במקום לנסות ולהיכנס לתחומים חדשים שהם לא מבינים בהם. ובלי כל קשרת חברה כמו גוגל שמרוויחה כל כך הרבה לא ממש הולכת להיעלם מחר בבוקר...
דויד הכי טוב  |  01.08.10
5.
פייסבוק לא מרוויח כסף עדיין לכן לא שווה לקנות אותו
לפייסבוק יש המון מנויים אבל הם לא ב"מוד" של לקנות גולשים בפייסבוק לא מסתכלים על הפרסומות. הם מחפשים רכילות חברים וכו.. בגוגל לעומת זאת נכנס בן אדם לחפש מיידע לפעמים הוא מחפש חשמלאי רופא וכו פה טמון הכסף
איל , לוס אנגלס  |  01.08.10
לכל התגובות