אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אחרי ישראל: גם למקסיקו הורד דירוג בטיחות התעופה לקטגוריה 2 צילום: בלומברג

אחרי ישראל: גם למקסיקו הורד דירוג בטיחות התעופה לקטגוריה 2

כשנה וחצי לאחר שמינהל התעופה הפדרלי הוריד את דירוג בטיחות התעופה האזרחית של ישראל לקטגוריה הנמוכה, הוא עושה זאת שוב, הפעם למקסיקו

31.07.2010, 18:18 | יסמין גיל

עוד חברה במועדון שאף מדינה לא רוצה להתקבל אליו: מינהל התעופה הפדרלי האמריקאי (FAA) הודיע אתמול כי מקסיקו אינה עומדת בדרישות הבטיחות של הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית (ICAO). כתוצאה מכך, ארה"ב הורידה את דירוג הבטיחות של התעופה במקסיקו מקטגוריה 1 הגבוהה, לקטגוריה 2.

ה-FAA נוהג להעריך את רשויות התעופה האזרחית בכל המדינות שבהן מובילים אוויריים פועלים או הגישו בקשה לפעול בארה"ב. ההערכה קובעת האם רשות התעופה האזרחית בכל מדינה עומדת בסטנדרטים של בטיחות שקבע ICAO, שהוא ארגון של האו"ם. עם ההורדה לקטגוריה 2, חברות תעופה ממקסיקו לא יוכלו לבסס קווים חדשים לארה"ב, אך הן רשאיות להמשיך להפעיל קווים קיימים.

בהודעת ה-FAA נכתב כי הגם שהרשויות במקסיקו פועלות בחודשים האחרונים במרץ על מנת לשפר את הליקויים, הן לא עמדו בכל הסטנדרטים הנדרשים. "ה-FAA מחויב לעבוד קרוב לממשל המקסיקני ולספק סיוע טכני, על מנת לסייע למקסיקו לחזור לקטגוריה 1", דבר ההודעה.

קטגוריה 1 משמעותה שרשות התעופה האזרחית בכל מדינה עומדת בסטנדרטים שקבע ICAO. קטגוריה 2, הנמוכה, משמעותה שבמדינה יש מחסור בחוקים ותקנות הנדרשים על פי הסטנדרטים הבינלאומיים, על מנת לפקח על חברות התעופה, או שברשות התעופה האזרחית נמצאו ליקויים הקשורים למיומנות טכנית, מיומנות כוח אדם, תיעוד או הליך פיקוח תקינים.

בין המדינות שנמצאות בקטגוריה 2 של ה-FAA: חוף השנהב, קרואטיה, אינדונזיה, אוקראינה, נאורו וגם ישראל. למעשה ישראל היא המדינה האחרונה, לפני מקסיקו, שדירוגה הופחת לקטגוריה הנמוכה - צעד שננקט בדצמבר 2008. הדירוג לא הועלה מאז, בין היתר בשל ההמתנה לחקיקת חוק הטיס החדש שנידון בוועדת הכלכלה של הכנסת.

על פי נתוני לשכת המסחר האמריקאית, ב-2009 הגיעו לארה"ב 13.16 מיליון מבקרים ממקסיקו, "רק" 1.5 מיליון מהם עשו זאת באמצעות תחבורה אווירית. מספר האמריקאים שהגיעו למקסיקו בשנה החולפת, בים, באוויר, וביבשה הגיע ל-19.5 מיליון. 

תגיות