אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ברלוסקוני נגד מרדוק בקרב על צופי הכדורגל האיטלקיים צילום: רויטרס

ברלוסקוני נגד מרדוק בקרב על צופי הכדורגל האיטלקיים

התחרות בין הרשתות מדיהסט וסקיי איטליה עושה טוב לצרכן הכדורגל האיטלקי

01.08.2010, 17:53 | סוכנויות הידיעות

הרשתות המתחרות סקיי איטליה (Sky Italia) ומדיהסט (Mediaset) - שבבעלות הטייקונים רופרט מרדוק וסילביו ברלוסקוני - נמצאות בעיצומה של מלחמת מחירים על צופי הכדורגל. מדיהסט של ברלוסקוני הפחיתה את המחיר לחבילת כדורגל וסרטים למנויים מ-29 יורו ל-14 יורו (18.26 דולר) בחודש עד סוף 2010, ובכך עקפו את ההצעה של סקיי איטליה שעומדת על 29 יורו לערוצי ספורט או לסרטים.

הסריה A יוצאת לדרך בסוף אוגוסט.

"באיטליה, הכדורגל כל כך חשוב עד שהוא הפך להיות שדה הקרב הראשון", אומר ג'וליאנו נוצ'י, פרופסור לשיווק באוניברסיטת פוליטכנו במילאנו. "בשנתיים האחרונות השידור השתנה לגמרי באיטליה. כעת טלוויזיה בתשלום נמצאת במרכז הזירה".

למעלה מ-21 מיליון איטלקים, המהווים שליש מאוכלוסיית המדינה, צפו במשחק הבכורה של נבחרת איטליה נגד פרגוואי במונדיאל שנערך בחודש שעבר בדרום אפריקה. מדיהסט וסקיי איטליה שילמו יותר מ-1.5 מיליארד יורו לליגת הכדורגל במדינה עבור הזכויות לשידור משחקי הליגה בשתי העונות הקרובות.

מנויי סקיי איטליה פחתו ב-63 אלף בשלושת החודשים האחרונים של 2009, וב-39 אלף נוספים בתקופה בין ינואר ומרץ, כך דיווחה החברה הממוקמת במילאנו במאי. נכון לסוף מרץ, היו לסקיי איטליה 4.7 מיליון לקוחות, בהשוואה ל-2.95 מיליון המנויים של מדיהסט ביחידת הטלוויזיה בתשלום.

המונדיאל הוביל ל"צמיחה ערה במכירות ולירידה במספר לקוחות שעזבו ברבעון הפיסקאלי שהגיעו לסיומו ביוני", הודיע מנכ"ל סקיי איטליה טום מוקרידג'. מדיהסט לא שידרה את משחקי המונדיאל.

נבחרת איטליה. המונדיאל היה אומלל מבחינתה אבל הואיל לחברות התקשורת המקומיות, צילום: איי אף פי נבחרת איטליה. המונדיאל היה אומלל מבחינתה אבל הואיל לחברות התקשורת המקומיות | צילום: איי אף פי נבחרת איטליה. המונדיאל היה אומלל מבחינתה אבל הואיל לחברות התקשורת המקומיות, צילום: איי אף פי

הירידה במספר צופי סקיי איטליה התרחשה במקביל להתגברות הסכסוך עם מדיהסט, שהחל בדצמבר 2008 כשהממשלה בראשותו של ברלוסקוני הכפילה את מס הקנייה על מנויי ערוצי הטלוויזיה בתשלום ל-20%. סקיי איטליה הגיבה בסדרת פרסומות שקראה לצרכנים למחות נגד העלייה. החברה תבעה את מדיהסט בספטמבר האחרון, בטענה שלא אפשרה לסקיי לקנות זמני פרסום בערוצים של מדיהסט.

מדיהסט מיקמה עצמה כ"ספקית זולה" יותר של שירותי טלוויזיה בתשלום מסקיי איטליה, כך לדברי טמסין גאריטי, אנליסטית ב-UBS. בחודש שעבר הורידה סקיי איטליה את מחיר הכניסה לחבילות של ערוצי סרטים, כדורגל וספורט אחרים ב-26% ל-29 יורו. הרשת אינה נסמכת על מבצעים כדי לזכות בלקוחות, ומהמרת על כך שתשלומים בסיסיים נמוכים יותר ישמרו על הלקוחות. סקיי איטליה מתמקדת בטכנולוגיית HD לכל המשחקים בליגה.  מדיהסט גם מציעה מספר שידורים ב-HD.

מגייסים את החברה של איקר קסיאס

בשבוע שעבר החתימה מדיהסט את שדרנית הטלוויזיה הספרדית שרה קרבונרו, חברתו של איקר קסיאס, קפטן אלופת העולם ספרד, שתדווח ממדריד על הליגה הספרדית. קרבונרו תתמקד בזו'זה מוריניו, המאמן החדש של ריאל מדריד שזכה באליפות הצ'מפיונס ליג עם אינטר בתחילת השנה. קרבונרו, שנבחרה בשנה שעברה לשדרנית הספורט הסקסית בעולם על ידי הגרסה האמריקאית של מגזין הגברים הבריטי FHM, זכתה בתשומת לב בחודש שעבר לאחר שקסיאס הדביק לה נשיקה בשידור חי לאחר ניצחונה של ספרד בגמר המונדיאל.

מדיהסט מתכננת לשדר משחקים של 12 קבוצות בסריה A, ולהציע באופן בלעדי את משחקי גביע אופ"א ומשחק גביע העולם של פיפ"א. לעומת זאת, סקיי איטליה מציעה למנויים 16 ערוצי כדורגל, 9 מתוכם ב-HD, כמו גם משחקים בליגת סריה B, שמדיהסט אינה משדרת. כמו כן היא מחזיקה במצלמות מיוחדות שמעניקות לצופים מבט מגבוה על המגרש, והיא מוסיפה מצלמות גם בחדרי ההלבשה של השחקנים.

בעונת הכדורגל של 2009-10 מדיהסט החזיקה בנתח ממוצע של 5.6%, פי 2 לעומת השנה הקודמת, בהשוואה עם נתח של 7.4% לסקי איטליה, כך לדברי פרנקו ריצ'י, שעומד בראש חטיבת בטלוויזיה בתשלום של מדיהסט.

תגיות