אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ביהמ"ש אישר את סלילת כביש עוקף בני ציון צילום: אוראל כהן

ביהמ"ש אישר את סלילת כביש עוקף בני ציון

דחה עתירה של החברה להגנת הטבע נגד סלילת הכביש: "נוצר פוטנציאל של סכנה לחיי אדם"

01.08.2010, 21:56 | ליאור גוטמן

בית המשפט המחוזי מרכז דחה לפני כמה ימים את עתירתה של החברה להגנת הטבע נגד סלילת כביש עוקף בני ציון, שאמור לחבר בין כביש החוף (כביש 2) לכביש הישן לחיפה (כביש 4). העתירה הוגשה נגד כמה גורמים לרבות משרדי האוצר והתחבורה, מע"צ ורכבת ישראל. כיום עובר שם כביש צר ולא מפותח, ותנועת המכוניות באזור כבר הביאה לפגיעות בנפש וליצירת פקקי תנועה כבדים בחלק משעות היום.

"עקב לחצי תנועה מוסטת מדי בוקר התנועה של יישובי מזרח וצפון השרון מכביש 4 אל תוך היישובים בצרה ובני ציון. כתוצאה מכך נכנסות מדי בוקר מכוניות רבות אל תוך יישובים אלה ועוברות ליד בית הספר היסודי בבני ציון. נוצר פוטנציאל של סכנה ממשית לחיי אדם", כתב השופט יעקב שיינמן בנימוקו מדוע לדחות את העתירה, וחייב את החברה להגנת הטבע בהוצאות משפט של 40 אלף שקל.

את מע"צ ייצגה עו"ד טלי ענבר ממשרד בלטר גוט אלוני. מהחברה להגנת הטבע נמסר בתגובה ש"המועצה הארצית לתכנון ובנייה אמורה לדון בקרוב בבחינת החלופות לכביש 551 ו־541. הכביש העוקף, שייסלל על מחציתו של תוואי 551, יפגום בהליך התכנוני של המועצה הארצית. נוסף על כך, לכביש המתוכנן יהיו השלכות סביבתיות קשות על ערכי הטבע, הסביבה והנוף באזור, שהם בעלי חשיבות לאומית".

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
תגובה ל-6
בוא נעשה לך הכרה עם כבישים ISRAEL STYLE אז לקח למדינת ישראל 10 שנים להזיז את 531. לאחר 10 שנים בוצעה כ10% מהכביש, סוף סוף נמצא זכיין שפיר הנדסה שיבצע את הקטע שבין כביש 402 לכביש 20 הזכיין התחיל לעשות כאילו עבודה בכדי שמע"צ יחשוב שיש תחילת העבודה, אבל איזה הפתעה, אופס ערבויות לביצוע כפי שהתחייב במכרז שהוא נתן נפלו ולא עמדו בדרישות. במקום לבדוק את המציעים ויכולות הביצוע והערבויות, תקעה המדינה - מע"צ ומשרד התחבורה את כל השרון לעוד 10 שנים. אתה הבנת? עכשיו תחכה עוד 20 שנה עד לכביש 551.
מיכה , נתניה  |  04.08.10
לכל התגובות