אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בירה וכדורגל. זה שילוב מנצח צילום: אי פי איי

בירה וכדורגל. זה שילוב מנצח

המונדיאל עזר למכירות הבירה ברחבי העולם - אפילו בפולין מכרו יותר בירה מוודקה בזמן המונדיאל

02.08.2010, 14:17 | סוכנויות הידיעות

ברחבי העולם - אפילו במדינות שלא שלחו נבחרת למונדיאל - רשמו מבשלות הבירה עלייה ניכרת במכירות המשקה בזמן המונדיאל.

בבריטניה התאחדות הברים והבירה הבריטית (BBPA) דיווחה על עלייה של 2.9% בצריכת הבירה בזמן המונדיאל ובכלל על עלייה אדירה בצריכת הבירה בסופרמרקטים ובברים בשבועות שלפני שריקת הפתיחה בדרום אפריקה. בסך הכל נמכרו 2.2 מיליארד פיינטס של בירה בין אפריל ליוני - עלייה של 625 מיליון פיינטס מהתקופה המקבילה אשתקד.

בריג'יד סימונד מה-BBPA אמרה: "המונדיאל עזר לתעשיית הבירה בבריטניה ואנחנו מקווים שזה יביא לשינוי בשוק. יש עדיין בעיות - רוב המכירות בפאבים נופלות והברים באומה צריכים עזרה".

בכלל, רוב מבשלות הבירה דיווחו על עלייה ניכרת במכירות הבירה - עם או בלי קשר לכך שהנבחרת המקומית שיחקה במונדיאל או לא.

למשל בפולין, שלא שלחה נבחרת לדרום אפריקה, הבירה הפכה ליותר פופולארית מוודקה בזמן המונדיאל. על כל וודקה נמכרו 3 בירות, לפי בכירים בתעשיית האלכוהול הפולנית. צריכת הבירה צמחה ב-18% בזמן חודש המונדיאל וצריכת מכירת החטיפים המלוחים ב-21%.

בסין, מבשלת הבירה הבאוורית פאולאנר מכרה יותר מ-200 אלף ליטר ביולי, בעיקר במלונות - שווה ערך למה שמכרה בכל השנה שעברה. מבשלת הבירה Harbin רשמה עלייה של 20.7% בזמן המונדיאל ביחס לאותה תקופה בשנה שעברה. בסך הכל, מדבר ארגון ה-CADA הסיני - הגוף האחראי על תעשיית האלכוהול בסין - על עלייה של 43.9% בצריכת האלכוהול מ-2009.

תגיות