אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רוצים את הכי זול צילום: יובל חן

רוצים את הכי זול

נתוני נילסן למחצית 2010: פתיחת סניפים חדשים של רמי לוי ומגה בול הגדילה את נתח השוק של רשתות ה"הבי דיסקאונט" על חשבון החנויות המוזלות והשכונתיות, וחגיגות המבצעים גרמו לירידה נקודתית במכירות המותג הפרטי

04.08.2010, 09:15 | אורנה יפת

רשתות ה"הבי דיסקאונט" (Heavy Discount) התחזקו ברבעון השני של 2010 ב־5% לעומת הרבעון השני ב־2009 - כך עולה מנתוני נילסן למחצית שנת 2010 שהגיעו לידי "כלכליסט". התחזקות רשתות אלה (דוגמת רמי לוי, מגה בול, שופרסל דיל, אבא ויקטורי, מחסני כמעט חינם ומחסני השוק), נעשית על חשבון הרשתות המוזלות (דוגמת מגה, שופרסל ביג וחצי חינם). מרבית נתוני נילסן כוללים את השוק שבו נעשה שימוש בברקוד.

התחזקות ה"הבי דיסקאונט" מוסברת בין השאר בפתיחת סניפים חדשים של רמי לוי והסבת סניפים של מגה למגה בול ברבעון השני של 2010. נכון להיום תופסות רשתות ההבי דיסקאונט 36.4% מהשוק לעומת 35.5% לפני שנה, בעוד שהרשתות המוזלות תופסות 18.1% לעומת 19.6% לפני כשנה.

לפי נתוני נילסן, החנויות השכונתיות רשמו ירידה קלה בשנה החולפת, מ־30.6% מהשוק ל־30.2%.

שוק מוצרי הצריכה, הכולל מזון, משקאות, מוצרי טיפוח ומוצרים לבית, גדל בחציון הראשון של 2010 ב־1.6% לעומת החציון הראשון של 2009, והמכירות בו הסתכמו בכ־31 מיליארד שקל. מתוכו, צמח ענף המזון באותה תקופה ב־1.5% ל־23 מיליארד שקל.

שיעור מכירות המותגים הפרטיים מכלל המכירות ברשתות השיווק והפארם גדל בין יוני 2009 ליוני 2010 מ־5.3% ל־5.6%. בחודש האחרון נרשמה מגמה הפוכה בתחום, לאחר שבחודש מאי שיעור מכירת המותגים הפרטיים היה גבוה ועמד על 6% מכלל המוצרים, בעקבות מבצעים בסופר פארם ובשופרסל למכירתם. בינואר השנה היה שיעור המותגים הפרטיים מכלל המכירות הגבוה ביותר: 6.3%.

שופרסל וסופר־פארם הן הבולטות ביותר במכירת המותגים הפרטיים. בשופרסל עלה נתח המכירות שלהם מ־10.9% מכלל המוצרים ביוני 2009 ל־11.4% ביוני האחרון. בסופר־פארם נרשמה ירידה במכירת המותג הפרטי, מ־6.6% ביוני 2009 ל־6% ביוני השנה.

מרשת סופר־פארם נמסר כי נתוני הרשת מראים מספרים שונים: "במחצית הראשונה של 2010 עמד נתח מכירות Life מכלל מכירות הרשת על 8% כספי ועל 13% כמותי". יצוין שנילסן אינה מחוברת לקופות סופר־פארם, אלא אוספת את הנתונים על הרשת באמצעות פאנל צרכנים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות