אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ירידה חדה ברווח הנקי של דלק US למרות תשלומי ביטוח ועלייה בתפוקה

ירידה חדה ברווח הנקי של דלק US למרות תשלומי ביטוח ועלייה בתפוקה

החברה נהנתה מתשלומי ביטוח בסך 17 מיליון דולר ורשמה רווח נקי של 15 מיליון דולר - ירידה של 49% לעומת התקופה המקבילה אשתקד

05.08.2010, 09:00 | שהם לוי

דלק US (סימול: DK), חברה בת של קבוצת דלק בארה"ב, הפועלת בתחום זיקוק ושיווק של מוצרי נפט והפעלה של חנויות נוחות ותדלוק ברחבי ארה"ב הציגה שיפור במכירות במהלך הרבעון השני, אך ירידה של 49% ברווח הנקי.

הרווח הנקי של החברה ברבעון השני הסתכם ב-15 מיליון דולר, או 28 סנט למניה. ברבעון המקביל אשתקד רשמה החברה רווח נקי של  29.6 מיליון דולר, או 54 סנט למניה.

בנטרול אירועים חריגים, הרווח הנקי הסתכם ברבעון השני בכ-12.3 מיליון דולר לעומת 13 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

תרומת מגזר הזיקוק לרווחיות הסתכמה ב-38.7 מיליון דולר ברבעון השני 2010, לעומת 2.5 מיליון דולר ברבעון הראשון 2010. התרומה הושפעה הן מתקבולי ביטוח בסך 17 מיליון דולר והן מעלייה חדה ברמת התפוקה של בית הזיקוק בטיילר, אשר עיבד למעלה מ-60,000 חביות ביום בממוצע.

בית הזיקוק פעל ברבעון השני 2010 במשך 91 ימים בהשוואה ל-44 ימי עבודה בלבד ברבעון המקביל אשתקד, במהלכו חזר בית הזיקוק לפעילות לאחר השבתה עקב שריפה שפרצה במקום בחודש נובמבר 2008.

במהלך הרבעון השני חלה ירידה חדה בעלויות הייצור הישירות לחבית, אשר עמדו על כ-4.39 דולר בממוצע, לעומת 5.14 דולר לחבית ברבעון הראשון של השנה. הקיטון בעלות הייצור הממוצעת לחבית נובע, הן מעלייה בהיקף הייצור והן מירידה במחירי הגז הטבעי ברבעון השני של השנה.  

שיפור בפעילות המגזר הקמעונאי

במהלך הרבעון חלה עלייה חדה בתרומת המגזר הקמעונאי לרווחיות, אשר הסתכמה ב-18.1 מיליון דולר ברבעון השני של 2010, בהשוואה ל-10.2 מיליון דולר ברבעון השני אשתקד (מבטא עלייה של 77%). הגידול ברווחיות נובע הן מעלייה במכירות בחנויות הנוחות והתדלוק הדומות והן משיפור בשולי הרווח ממכירת דלקים ומוצרים בחנויות הנוחות והתדלוק.

הרווח הגולמי ממכירת דלקים עמד על כ-18.6 סנט לגלון ברבעון השני של שנת 2010, בהשוואה לכ-12.4 סנט לגלון בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה מיוחסת בעיקר למרווח החיובי בין מחירי הדלק הסיטונאי לקמעונאי ברבעון בנוסף לעלייה בכדאיות מכירת דלקים מהולים באתנול (E-10).

זהו הרבעון הרביעי ברציפות בו חלה עלייה במכירת המוצרים בחנויות דומות אשר הסתכמה ברבעון השני בכ-4.6%, לעומת ירידה של 1.4% בחנויות דומות ברבעון השני של שנת 2009. העלייה נובעת מגידול במכירות של חנויות אשר עברו מיתוג מחודש, מכירות בקטגוריות המזון המוכן, הבירה, מוצרי החלב וכן מהשקתם של מוצרים תחת המותג הפרטי של החברה.

תגיות