אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הרכבת הקלה בת"א: מרתון פגישות שני הסתיים ללא הכרעה

הרכבת הקלה בת"א: מרתון פגישות שני הסתיים ללא הכרעה

הפערים בין הזכיינית MTS לאוצר מסתכמים נכון לעכשיו ב-440 מיליון שקל. במידה ולא יושג הסכם עלול האוצר להמליץ על ביטול הזיכיון

05.08.2010, 18:59 | ליאור גוטמן

מרתון הפגישות השני בין האוצר לנציגי הרכבת הקלה שוב הסתיים בלא הכרעה. חלק מנציגי הבנקים הזרים שמממנים את הפרויקט יעזבו את הארץ ככל הנראה בשעות הקרובות, מה שישאיר את הבמה לפגישות אישיות בין בכירי האצר לראשי זכיינית הפרויקט, חברת MTS, שיתקיימו ככל הנראה עוד הלילה.

החשב הכללי: אנו נחושים להשיק את הרכבת בתל אביב, עם או בלי היזם שוקי אורן הסביר כי הזכיין ויתר על התנאים שהציב וכי "התקדמות זו מביאה אותנו לתת סיכוי נוסף להגיע לסגירה פיננסית בדיונים אינטנסיביים וקצרים" ליאור גוטמן, 12 תגובותלכתבה המלאה

מדובר ביום שני של שיחות שלא נשא פרי: אתמול (ד') התקיימה פגישה ראשונה בנושא שנמשכה עד לשעות הלילה, במטרה לגשר על הפערים שיאפשרו את השקת הפרויקט ובמטרה "למצות את ההליך", לטעת אחד הנוכחים. למרות שבחלק מהנושאים, כגון שאלת פינוי המים שיתגלו בחפירות או תזמון העברת מענקי התשלום מהמדינה לזכיין, נרשמה התקדמות מסויימת בין הצדדים, בסיכום היום, אתמול לא הושגה ההכרעה המיוחלת.

מבדיקת "כלכליסט" עלה שהפערים בין הצדדים מסתכמים נכון לעכשיו ב-440 מיליון שקל. במידה ולא יושג הסכם עלול האוצר להמליץ על ביטול זיכיון הפרויקט והשקתו באופן עצמאי ומקופת המדינה. עלות הפרויקט במתכונתו הנוכחית - מסילה בודדת מפ"ת דרך תל אביב ועד בתים - נאמדת ב-11 מיליארד שקל.

מי שיחליט בסופו של דבר האם לבטל את הזיכיון היא הרשות הממונה, שמורכבת משני נציגי משרד האוצר, שני נציגי משרד התחבורה ונציג עיריית תל אביב. הרשות לא אמורה להתכנס בהרכב מלא בשבוע הבא, והחלטה סופית בעניין תתקבל ככל הנראה רק באמצע אוגוסט.

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
תשובה ל- 2
להיפך- המדינה מסוגלת לבצע את הפרויקט במחיר יותר זול ובלוח זמנים דומה למה שהוצע על ידי חברת MTS . המדינה כבר ביצעה השקעות בתשתית עבור הרכבת הקלה במחירים ובהוצאות סבירים ומעל לכול ולהפתעת כולם על פי לוחות הזמנים . אנחנו האזרחים רואים מה מסוגל השוק הפרטי לעשות בדמותה של חברת MTS - לסחות כספי מדינה . די לנו מהנזק העצום שנגרם בשל העיכוב של 3 שנים . את חברת MTS צריך לכנוס ולהוציא מידיה את הזיכיון .
אלמוני  |  08.08.10
3.
איך ניתן לזכות במכרז בלי יכולת לממן אותו
יש לחייב מתמודדים במכרזים הדורשים מימון עצמי לחתום על הסכמי מימון מחייבים בזמן הגשת ההצעות. אם היו נותנים לכולם את לוחות הזמנים וההקלות שהזכיין מבקש, אולי עוד קבוצות היו מתמודדות במכרז ומגישות הצעות טובות יותר
יוני , תל אביב  |  05.08.10
לכל התגובות