אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ענף הספרים  - המפרסם המוביל במגזר החרדי צילום: אלכס קולומויסקי

ענף הספרים - המפרסם המוביל במגזר החרדי

לפי נתוני יפעת למגזר החרדי, בענף הספרים נרשם בחציון הראשון של 2010 זינוק של 66% לעומת התקופה המקבילה אשתקד

09.08.2010, 09:27 | מאיה זיסר

ענף הספרים הוא המפרסם המוביל במגזר החרדי בחציון הראשון של 2010, לפני הארגונים והעמותות, ורשתות השיווק מדורגות במקום השלישי. כך עולה מנתוני יפעת בקרת פרסום.

לפי הנתונים, בענף הספרים נרשם בחציון הראשון של 2010 זינוק של 66% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה המשמעותית מקורה בשינוי שעובר הענף במגזר החרדי. אם עד לפני כשנתיים נוהל הענף על ידי משפחות פרטיות, כיום הוא עובר להיות מנוהל על ידי שתי הוצאות לאור עיקריות. האחת היא אור החיים, המדורגת במקום השלישי בקרב המפרסמים, והשנייה היא הוצאת פלדהיים המדורגת במקום הרביעי עם קבוצת שטראוס.

לפי הנתונים, במחצית 2010 נרשמה צמיחה בהיקפי האינצ'ים בעיתונות הדתית, שהניבה עלייה במונחים כספיים של כ-20% בהוצאה לפרסום במגזר. כלומר, מדובר בחזרה להיקפי הפרסום של 2008.

משרד הפרסום הוותיק "בולטון פוטנציאל" ממשיך להוביל את טבלת משרדי הפרסום בפער ניכר עם עלייה של כ-46% בהוצאה לפרסום. הלקוחות המרכזיים של המשרד הם ספרי אור החיים, קבוצת שטראוס ושופרסל. את המקום השני בטבלה חולקים משרדי הפרסום גל אורן BSD שצמח ב-42% ופרסום אפיקים שגדל ב-5%. לעומת זאת, שני המשרדים שנפגעו במידה רבה במשבר הכלכלי היו מקאן אריקסון (ירידה של 42%) ו"תוצאות אפקטיביות" (ירידה של 32%).

תגיות