אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": סרוויז'ן רוצה לגייס בת"א 20 מיליון שקל צילום: סי די בנק

בלעדי ל"כלכליסט": סרוויז'ן רוצה לגייס בת"א 20 מיליון שקל

יצרנית מערכות האבטחה, שאיבדה מאז הנפקתה ב־AIM 87% משווייה, מעוניינת לבצע רישום כפול

09.08.2010, 09:21 | שניר הנדלר

התקופה האחרונה לא היתה פשוטה עבור החברות הישראליות שביקשו להנפיק מניות בבורסה של תל אביב. אך בסרוויז'ן הירושלמית (הנסחרת בבורסת המשנה בלונדון AIM) בחרו דווקא להרכיב את המשקפים הוורודים, והם מעוניינים כעת לבצע רישום כפול של מניות החברה ולהירשם למסחר בבורסה באחד העם - כך נודע ל"כלכליסט".

סרוויז'ן מפתחת ומייצרת מערכות אבטחה דיגיטליות. בסוף 2004 גייסה החברה, שייסד גדעון טחן, 2.5 מיליון ליש"ט לפי שווי של 12 מיליון ליש"ט (אחרי הכסף) ובמונחים דולריים - 25 מיליון דולר. מאז הספיקו המשקיעים לאבד 87% מהשקעתם, והיום החברה נסחרת לפי שווי שוק של 3.7 מיליון ליש"ט בלבד. אלא שאף על פי שעד עתה נראה כי המשקיעים מסרבים להאמין בסרוויז'ן, ל"כלכליסט" נודע כי החברה מעוניינת לגייס בתל אביב עד סוף השנה 20 מיליון שקל.

הטכנולוגיה שפיתחה סרוויז'ן מאפשרת העברת וידיאו איכותי בפס צר על גבי תשתית סלולרית. בסרוויז'ן תולים בימים אלה תקוות גדולות במוצר ה־CVG־M שהשיקו לאחרונה, המאפשר לשדר ולהקליט שתי מצלמות אנלוגיות לאזור מרוחק. היתרון של המוצר הוא יכולתו לאפשר להעביר וידיאו סטנדרטי בקצב של 100 קילו־בייט לשנייה. לשם השוואה, סרטון באיכות דומה המתנגן באתר יוטיוב, דורש רוחב פס של 1 מגה בייט לשנייה — פי עשרה מהקצב שבו משדרת סרוויז'ן את אות הווידיאו.

על פי הערכות בשוק, הכסף שתקבל החברה תמורת המניות שתנפיק ישמש לשיווק ה־"CVG־M" שאותו היא מעוניינת למתג כמוצר צריכה ולהתקינו בבתים, או בכלי רכב פרטיים. לאחרונה החלה סרוויז'ן בשיחות עם מפעילות הסלולר בחו"ל ובישראל כדי לקדם את שיווקו. בינתיים נהנית החברה בניהולו של טחן מדרישה הולכת וגוברת למוצריה בקרב חברות האוטובוסים בישראל. לפי ההערכות, חברת קווים (שבחמישה מהאוטובוסים שלה מותקנות המערכות של סרוויז'ן כפיילוט) צפויה להזמין מערכות ל־400 אוטובוסים נוספים תמורת כמיליון דולר.

לפי תקנות הבורסה בלונדון, סרוויז'ן אינה מחויבת לפרסם דו"חות כספיים מלאים מדי רבעון, אלא רק אחת לחצי שנה. התוצאות הכספיות האחרונות שעליהן דיווחה החברה הן דו"חות 2009 שבהם הציגה הכנסות של 5.4 מיליון דולר - עלייה של 13% לעומת 2009. בשורה התחתונה חתם נשיא ומנכ"ל סרוויז'ן גדעון טחן על רווח נקי של 161 אלף דולר. לשם השוואה, את 2008 סיכמה סרוויז'ן עם הפסד של 1.5 מיליון דולר. עם נעילת 2009 היו מונחים בקופתה המדוללת של סרוויז'ן מזומנים בסכום של 436 אלף דולר.

מסרוויז'ן נמסר כי "החברה בוחנת כמה אפיקים לגיוס הון, ובהם גם הנפקה בתל אביב".

תגיות