אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עכשיו זה סופי? המדינה ביטלה את זיכיון MTS להקמת הרכבת הקלה בתל אביב

עכשיו זה סופי? המדינה ביטלה את זיכיון MTS להקמת הרכבת הקלה בתל אביב

עם זאת, הודיעו נציגי האוצר והתחבורה לזכיינית כי תוכל לבצע את הפרויקט אם תקבל את תנאי המדינה תוך 12 יום; ההחלטה התקבלה לאחר שהובהר כי מימון הפרויקט מקופת המדינה לא יפגע בקצב העבודות

10.08.2010, 20:21 | ליאור גוטמן

נציגי האוצר והתחבורה המופקדים על ניהול המגעים מול זכיינית הרכבת הקלה בתל אביב חברת MTS הודיעו לה הערב (ג') כי היא משוחררת מהפרויקט. למרות ההכרזה הדרמטית המדינה העניקה חלון הזדמנויות אחרון, והעניקה לחברה הזכיינית ארכה של 12 יום לקבל את תנאי המדינה לקבל את החוזה עליו היא חתומה. אם תסרב, יבוטל זיכיונה ויחולטו ערבויותיה בהיקף של 120 מיליון שקל.

בשבועות האחרונים ניהלו נציגי המדינה מגעים מול MTS במטרה להגיע להסכמות בעניין שאיבת מאגרי המים בתוואי החפירה, קבלת מענקי המדינה עבור ההקמה וגידור ריביות ההלוואה. למרות זאת המדינה לא השתכנעה כי MTS מסוגלת להרים את הפרויקט.

היום התכנסה הרשות הממונה, המורכבת משני נציגי אוצר, שני נציגי משרד התחבורה ונציג אחד מעיריית ת"א, והודיעה לשר התחבורה ישראל כץ כי מימון הפרויקט מקופת המדינה בעלות של 11 מיליארד שקל לא יפגע בקצב העבודות, כך שהרכבת צפויה לצאת לדרכה ב-2016.

MTS זכתה בפרויקט בסוף 2006 אולם עד היום לא הצליחה להתחיל את עבודות ההקמה.

תגיות

13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

13.
תשובה ל- 12 - MTS היא החפר הראשי
איך אתה כותב כפי שהנך כותב כאשר חברת MTS גרמה כבר לנזק של מאות מיליוני שקלים בעצם הדחייה ששל שלוש שנים בלוח הזמנים לפחות לעוד שלושה גופים אחרים, רציניים יותר , במשק יש את הידע להרים את הפרויקט ויכלו לעשות זאת לו היו זוכים בזמנו בזיכיון החפר הראשי הוא חברת MTS , היא הציעה מחיר לא ריאלי ולכן אינה יכולה לגייס מימון , ופתרון הנדסי שלא ניתן ליישום במחיר שהוצע - אני מציע שתבדוק היטב את העובדות .
אלמוני  |  15.08.10
11.
לא ברור לי למה המדינה לא יכולה לבצע פרוייקט כזה לבדה:
בכל מקרה גם הזכיינים וגם היא משתמשים בחברות חיצוניות לבניית הפרוייקט- המדינה נוטה לעיתים לבחור בזכיינים חיצוניים רק כדי שהיא לא תצטרך להציב הון משלה והם יציבו את ההון, גם כשברור שהפרוייקט רווחי לטווח הארוך. הקטע הלא ברור במקרה של הרכבת הקלה בתל אביב הו שדי ברור שכל הפרוייקט מאוד חשוב ומאוד דחוף, ולמדינה אין שום בעיה לגייס הון כדי להקים אותו (אם היא תנפיק מחר אג"ח בשווי 3 מיליארד דולר הכל יחטף כמו לחמניות חמות)- אז למה היא מסתבכת עם חברות חיצוניות שסתם מעכבות את הפרוייקט כי הן מתקשות לגייס הון מספיק?
מישהו , ישראל  |  12.08.10
10.
המדינה בחיים לא תשלים פרוייקט כזה בעצמה, כי כל מה שמעניין את שר התחבורה ישראל כץ
או כל פוליטיקאי אחר (כולל ראש העיר של ת"א) זאת הקדנצייה הנוכחית וכיון שהם לא יהיו אלה ש"יגזרו את הסרט" ב-2016, שום דבר לא יתקדם... זאת גם הסיבה שהרכבת הקלה לא יצאה לפועל ב-30 שנה אחרונות וגם לא תצא לפועל בשנים הבאות אלא אם יתנו את זה לגורם פרטי...
1  |  11.08.10
לכל התגובות