אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מסמך פנימי של גוגל חושף ויכוח חריף בין המייסדים סביב נושאי פרטיות צילום: אי פי איי

מסמך פנימי של גוגל חושף ויכוח חריף בין המייסדים סביב נושאי פרטיות

במהלך דיון שנערך בחברה בסוף 2008 סביב תוכנית להתאמת פרסומות לגולש על פי האתרים שבהם הוא מבקר, פרצה מריבה קולנית בין המייסדים. ברין, שהתנגד ליוזמה לאסוף מידע מחשבונות ג'ימייל, נסוג

11.08.2010, 10:19 | יוסי גורביץ

כל העדכונים, הכתבות והמדורים של טכנולוגי - היישר לפייסבוק שלכם

 

הוויכוח בגוגל על מידת החדירה לפרטיותם של משתמשים התלהט עד כדי כך ששני המייסדים, לארי פייג' וסרגיי ברין, החלו לצעוק זה על זה בנוכחות הכפופים להם. כך דיווח אתמול (ג') הוול סטריט ג'ורנל בהתבסס על מסמך פנימי של החברה. אחד העובדים שנכח במקום תיאר את הסצינה כ"מביכה. כמו לראות מריבה בין שני ההורים שלך".

הוול סטריט ג'ורנל חשף את המסמך במסגרת סדרת כתבות שעורך המגזין על חדירתם של מפרסמים לפרטיותם של הגולשים. מדובר בתיעוד של דיון שנערך בגוגל בסוף שנת 2008, קודם להפעלת יוזמה למודל פרסום שבמסגרתו גוגל עוקבת אחרי האתרים שבהם מבקר הגולש ומתאימה לו מודעות על פיהם.

הוויכוח בין ברין - שהתנגד למכירת מידע על הגולשים למפרסמים - ובין ופייג', שתמך במודל עסקי כזה, התמקד בהצעה לאסוף את המידע הרלבנטי באמצעות חשבון הג'ימייל של הגולשים. בסופו של דבר התקבלה עמדתו של פייג', ובמרץ 2009 הושק מודל הפרסום החדש. מיד לאחר מכן נמתחה על יוזמתה של גוגל ביקורת חריפה, ובעקבותיה אולצה החברה לאפשר לגולשים שלא מעוניינים בה שלא להשתתף בה, אך השאירה את ברירת המחדל כהשתתפות. פעילות זו היתה חריגה יחסית לגוגל באותה תקופה: עד אז נקטה החברה מדיניות שאמרה שהיא לא תמכור את המידע של משתמשיה.

מאז, העמיקה גוגל את פעילותה בתחום: בספטמבר 2009 היא הציגה את בורסת המודעות שלה, שמאפשרת למפרסמים לקבוע כמטרה אנשים ספציפיים – משתמשים המעוניינים במוצר מסוים, בדרך כלל – ולעקוב אחריהם בזמן אמת ברשת. גוגל מקבלת אחוזים מכל מודעה שנמכרת בדרך זו.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
אז מה אם גורביץ לא אובייקטיבי?
רון בן ישי כן אובייקטיבי? ויונית לוי? או אולי יורם ארבל (כשדרן כדורגל)? כתבי עיתונים מאז ומתמיד מביאים רק חלק מהסיפור, והטובים שבהם גם מאפשרים לביקורת עליהם להשמע. בזכות אותה ביקורת הטובים שבהם לומדים. אם גורביץ עד עכשיו לא עשה עם זה כלום שכולם יודעים שהוא לא אוהב את גוגל, אומר רק שיש סיבה באמת טובה למה הוא לא אוהב אותם. מותר לו, גם הוא בן אדם, לא מכונה לפרסום עובדות. אם תרצה מכונה לפרסום עובדות- לך לויקיפדיה.
דביל , חיפה  |  12.08.10
3.
ל- 1 ו- 2
יכול להיות שיוסי גורביץ' כותב את הטור הכי נגד גוגל שיש בעיתונות הישראלית, אבל זה לא אומר שהוא לא מסוגל לכתוב כתבה מאוזנת. הכתבה כאן בהחלט מאוזנת. כמו כן, יכול להיות שלוול סטריט ג'ורנל יש מה להגיד נגד גוגל בגלל סכסוך עסקי, עדיין זה לא משתקף בכתבה פה. העובדות ידועות כבר זמן רב: גוגל משתמשת במידע שהיא אוספת על המשתמשים שלה ומשתפת חברות אחרות בזה. בין אם זה מוצא חן בעיניכם ובין אם לא, כתבה כזו לא תשנה את העובדות. 
אלעד  |  11.08.10