אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רשות המסים: לרפורמת המיסוי הירוק השפעה חיובית

רשות המסים: לרפורמת המיסוי הירוק השפעה חיובית

הרשות ערכה ניתוח של השפעת הרפורמה על רכישת כלי רכב בישראל וטוענת כי "הכיוון חיובי". בענף הרכב לא מסכימים עם הקביעה

11.08.2010, 12:20 | תומר הדר

שנה עברה מכניסת רפורמת המיסוי הירוק, ורשות המסים מפרסמת כעת ניתוח של השפעתה על רכישת כלי רכב בישראל.

ב-2 באוגוסט 2009 נכנסה לתוקפה הרפורמה, במסגרתה עלה מס הקנייה לרכב נוסעים מ-75% ל-90% (וירד בחזרה ל83% בסוף שנת 2009). במקביל נקבעו הפחתות של אלפי שקלים מגובהו של מס הקנייה, בהתאם לשיעור פליטת המזהמים של הרכב. במקביל נכנס לתוקפו בינואר מתווה שווי השימוש הליניארי, לפיו שווי השימוש לכל רכב יגזר כאחוז ממחירו, במטרה לאפשר לעובדים שיחפצו ברכב נקי להנות מהפחתה של מחירו.

על פי הניתוח של הרשות ניכר "כיוון חיובי". כך מדגישים ברשות שהציון הירוק הממוצע של כל מכונית הנוסעים שנמכרו בישראל בחודשים יוני 2008 עד יולי 2009 עמד על 199. לעומת זאת באוגוסט 2009 עד יוני 2010 חלה ירידה של 4% והציון עומד על 190.9 (ציון גבוה מעיד על רמת זיהום גבוהה). עוד קובעים ברשות המסים כי היצע הרכבים הידידותיים לסביבה גדל. הם מדגישים כי משנת 2012 יבוצע עדכון בסקאלת הזיהום שיחמיר את הקריטריונים לקבלת הציונים הירוקים, מה שישפיע ישירות על המסים שיוטלו על הרכבים.

למרות קביעותיה של רשות המסים לגבי הצלחתה של רפורמת המיסוי הירוק, בענף הרכב נשמעות קביעות שונות לחלוטין. לדברי בכירים בענף, מחיריהן של המכוניות הפופולאריות כמעט ולא נבדלים זה מזה, וזאת למרות העובדה שרמות הזיהום שלהן שונות זו מזו.

תגיות